Goscinny Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hei! Fikk i går min nye Seagate Barracuda 500 "gb" S-ATA. Monterte den og skulle installere Vista. Vista fant imidlertid ikke disken, men etter litt stressing fikk jeg den til å virke. Senere begynte Vista å henge seg hele tiden, selv når jeg restartet i Safe Mode. Installerte likegodt Vista på nytt, men da oppstod det samme problemet. Byttet igjen SATA-port på HK, og fant disken. Installerte Vista, men under installasjonen av driverne måtte jeg jo restarte noen ganger, og så fikk jeg en feilmelding på POST-screen. Det stod noe med "IDE Channel 3 bad", og en del annen tekst, blant annet S.M.A.R.T. Jeg kunne derimot trykke F1 for å fortsette, noe jeg gjorde. Kom inn i windows igjen. Da virket alt greit en god stund. Jeg la meg samtidig som PC-en stod på på grunn av nedlasting. I dag stod jeg opp, og så at PC-en var av. Skrudde den på, og på POST-skjermen står det "Boot disk failure", som pleier å stå når en ikke finner disken. Restartet, og nå kom feilmeldingen jeg hadde fått tidligere en gang "IDE Channel X bad"++. Trykket F1 og kom inn i Vista. Da fikk jeg med en gang melding om at harddisken var dårlig og at jeg burde ta sikkerhetskopi med en gang. Siden jeg ikke har noe vital data på harddisken enda, trykket jeg bare cancel og fortsatte. Da varte det ikke lenge (fem minutter, elnz) før alt låste seg, og etter en stund restartet maskina seg. Lastet ned Seatool for å feilsøke disken, men den finner ikke disken. Byttet også S-ATA-kontakt på HK, uten noen forbedring. Er disken rett og slett ødelagt? Jeg kan legge til at disken tikker en del, spesielt når jeg kjørte Seatool og ikke fant noen disk. Dessuten lager den ulyder når jeg skrur av PC-en. Høres nesten ut som når en bruker sirkelsag og turtallet synker (bare en god del lavere, da). Hva tror dere? Beklager at det ble så langt ... Goscinny Endret 19. juli 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei! Fikk i går min nye Seagate Barracuda 500 "gb" S-ATA. Monterte den og skulle installere Vista. Vista fant imidlertid ikke disken, men etter litt stressing fikk jeg den til å virke. Senere begynte Vista å henge seg hele tiden, selv når jeg restartet i Safe Mode. Installerte likegodt Vista på nytt, men da oppstod det samme problemet. Byttet igjen SATA-port på HK, og fant disken. Installerte Vista, men under installasjonen av driverne måtte jeg jo restarte noen ganger, og så fikk jeg en feilmelding på POST-screen. Det stod noe med "IDE Channel 3 bad", og en del annen tekst, blant annet S.M.A.R.T. Jeg kunne derimot trykke F1 for å fortsette, noe jeg gjorde. Kom inn i windows igjen. Da virket alt greit en god stund. Jeg la meg samtidig som PC-en stod på på grunn av nedlasting. I dag stod jeg opp, og så at PC-en var av. Skrudde den på, og på POST-skjermen står det "Boot disk failure", som pleier å stå når en ikke finner disken. Restartet, og nå kom feilmeldingen jeg hadde fått tidligere en gang "IDE Channel X bad"++. Trykket F1 og kom inn i Vista. Da fikk jeg med en gang melding om at harddisken var dårlig og at jeg burde ta sikkerhetskopi med en gang. Siden jeg ikke har noe vital data på harddisken enda, trykket jeg bare cancel og fortsatte. Da varte det ikke lenge (fem minutter, elnz) før alt låste seg, og etter en stund restartet maskina seg. Lastet ned Seatool for å feilsøke disken, men den finner ikke disken. Byttet også S-ATA-kontakt på HK, uten noen forbedring. Er disken rett og slett ødelagt? Jeg kan legge til at disken tikker en del, spesielt når jeg kjørte Seatool og ikke fant noen disk. Dessuten lager den ulyder når jeg skrur av PC-en. Høres nesten ut som når en bruker sirkelsag og turtallet synker (bare en god del lavere, da). Hva tror dere? Beklager at det ble så langt ... Goscinny 9101450[/snapback] Høres ut som en DOA (Dead On Arrival). Om du får en S.M.A.R.T. feilmelding i POST så er det 99 % sikkert alvorlige feil på disken, skal vanligvis en del til før S.M.A.R.T. blir triggra. Du får sende disken tilbake som reklamasjon og sannsynligheten for at du får en ny en er stor. /DFN Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Okai, takk for svar. Sendte nå en mail til PCutstyr hvor jeg kjøpte den. Ser ut til at den er defekt, ja Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå