Gå til innhold

1Tb plass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9*120gb seagate harddiskene som de har på kompett til under 1300kr nå :) (ukens tilbud)

det der er det billigste MB/kr jeg har funnet til nå

NB! husk at du får svaret ut i antall MB per kr og ikke hvor mye en mb koster....

en WD 80 gigg m/2 mb cache er enda billigere

Lenke til kommentar

Det billigste er nok å kjøpe det du har behov for nå, og kjøpe en ny disk hver gang du trenger det. Da antar jeg seff. at du kjøper den disken som er billigst pr GB har gang.

For tiden er det 80, 120 og 160GB -disker som er billigst (10,5 - 11 kr/GB) Med tanke på at det kan bli veldig mange disker og dermed flere IDE-kort om du velger de minste, så vil jeg anbefale Maxtor DiamondMax Plus 9 fra som bare koster 1770kr på http://www.amraam.no/

PS. du trenger ikke RAID-kort for å få flere IDE-porter. Det holder med et vanlig PCI-IDE-kort. Om du vil sette de i raid (0, 1, 10 eller 5) så kan du gjøre det i software med Windows 2000/XP. Ytelsen og sikkerheten vil være ca det samme uansett.

Lenke til kommentar

Jeg ville *aldri* valgt noe mindre enn 120GB disker. pga antall kontrollerkort, fysisk plass, osv

Btw Dollar/Andreas Grimsby sin løsning(som han sa i "hvem har mest harddisk kapasitet her på forumet?" tråden):

1 stk RocketRAID 404 4 kanalers ATA133/RAID

2 stk Highpiont 2 kanalers ATA133/RAID

1 sett dobble IDE kanaler på hovedkort

10 stk Western 120GB'ere

8 stk Western/IBM 60GB'ere

10x 90cm ATA100 kabler (kosta svin)

Totalt 1680GB, forkortet til 1.7TB

Lenke til kommentar

Tape er jo så bad da. Et steg langt tilbake i tiden. Krøll på tapen, uff for noe tull. Noen her som husker gamle musikk-kassetter? :wink: Samme prinsipp.

Jeg har bare 0.57TB... kjipt ass.. har plass til flere, men det koster så inni h**** for disker...

Syt, syt. Disker er billigere nå enn noen gang. Får faktisk ganske mye mer for pengene nå enn for bare 1 år siden. Slik er utviklingen (og det liker vi). Trenger jo ikke kjøpe de nyeste og største diskene nødvendigvis. En 120Gb ligger på en helt kurrant pris idag. Men ting kan jo ikke bli billige nok da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...