Solsviken Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Spørsmål vedr. det TVersity som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har ingen internett connection hjemme for øyeblikket da husverten oppe nappet ut modemet før dem tok ferie. Jeg har imidlertid kablet nettverk nede hos meg så lokalt nettverk går helt fint. Har lastet ned programmet her fra jobb og skal forsøke å sette opp dette når jeg kommer hjem. 1. Må jeg oppgradere PS3 til nyeste FW for at dette skal fungere ? 2. TVersity skriver at dem anbefaler dual core prosessor, jeg har en AMD 3000+ klokket til 2.8 GHz, Geforce 7800GT kort (vet ikke om dette har noe betydning) og 2048MB ram, vil dette si at om jeg forsøker å kjøre 720p så vil dette hakke ? --- Har noen spørsmål til, håper ikke dette går off-topic; 3. Jeg har en ekstern hdd, dersom jeg kobler denne til PS3en, hvilke formater vil den klare å spille av da ? - Har noen Divx (eller xvid, usikker på forskjell) - Har også en del DVD filmer i ISO format, disse kan jeg pakke ut dersom dette vil hjelpe PS3 på noen måte - Også noen HD snutter som jeg gjerne vil se på PS3. De siste spørsmålene her drar jeg inn i tilfelle jeg har en for dårlig stasjonær pc til å streame med. De siste spørsmålene er jo og greit å få svar på dersom det finnes en løsning (kansje å installere linux som noen har gjort. Linux skal det vel være mulig å få spilt av disse formatene om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 1. Du er nødt til å ha minst 1.80 firmwaren for å få dette til å funke. 2. 720p filene dine er vel MKV filer, derfor tror jeg ikke du bør ta høyde for at de funker, det gjorde iallefall ikke mine i tversity. Pc'n bør vel være rask nok, men kan godt hende du vil få noen frame-drops også. -- 3. Kort og greit, den vil ikke spille noen av filene så lenge det ikke er Mp4. Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 hmmm.... Min ps3 finner ikke programmet? Den finner bare mediaplayer server. Må jeg legge inn ps3 i TVersity programmet eller noe? Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Fiksa det! Hadde bare glemt å legge til "mediaserver.exe" i unntakslista for brannmur. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Kan også anbefale TVersity. Har bare hatt maskin i 4-5 dager. Men streamer så godt som alt av musikk/film på min. Bare å legge inn TVersity og åpne port i brannmuren. Legg så inn alt av filer du vil ha tilgang til. Kjører alt med toppers bilde kvalitet uten hakking. Har ikke verdens kraftigste pc heller, en eldre maskin med 1.66 GHz og 1Gig ram. Alt går helt smooth, men har ikke testet HD filmer da. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Fiksa det! Hadde bare glemt å legge til "mediaserver.exe" i unntakslista for brannmur. 9115398[/snapback] Samme her. Tror dette er løsningen for mange Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Da snakker vi xvid, divx og lignende? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Sender en stor takk til alle som har hjulpet meg til å få dette til å virke her. Det som var problemet her var at jeg måtte åpne en port i routeren - og vips fungerte alt =) Kvaliteten er helt grei. Ikke like god som på PC-skjermen, men jeg klager ikke. Skal se om jeg får stilt litt inn, slik at det blir bedre. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Spiller av divx/xvid og slikt ja. Men må passe på at du har de riktige codecs på maskinen (pcn). Og kvaliteten er ikke noe å klage på hos meg. Vil si at den er minst like bra om ikke bedre enn om jeg kjører det ut via svideo kabel fra pcn. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Hmm, prøvde nettopp å sette opp mediesenter, fikk til en halvgod løsning. For det første måtte jeg deaktivere brannmuren (selv om jeg hadde lagt til regler) for at filmene kunne spilles av. Nr to var det faktum at den kun listet opp mpeg2 filmer i listen, og kun noen kunne spilles av. Noen tips? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg får et problem med Tversity når jeg kommer til å åpne mapper. Får bladd meg frem til f.eks C:Min musikk/artist, men i det jeg skal bla meg inn til der selve filene ligger vil den ikke åpne mappen.. Noen som vet hva jeg må gjøre?? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Stikko: Last ned ffdshow som ligger på tversity.com/download. Start maskina på nytt. Klarer å spille av de fleste hos meg. Både via browsern til ps3 og direkte fra menyen. Vet ikke om det står at alle er mpeg2 i lista min, men jeg vet at jeg har spilt av feks .mov format uten problemer. Endret 22. juli 2007 av JarlDR Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Fikk det til etterhvert, restart og litt knoting med div instillinger gjorde susen, så takker for hjelp. Er forøvrig utrolig fornøyd med TVersity, fikk til å legge til både filmer jeg har lokalt på min maskin og filmer (flere hundre) jeg har på filserveren min, ergo kan jeg nå bla meg gjennom og spille av så og si alt jeg har av media på PS3-en i HD-oppløsning Endret 23. juli 2007 av Stikko Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har merket at det har begynt å hakke når jeg streamer Heroes bl.a. Jeg regner med at jeg kan stille på noen innstillinger - men samtidig har jeg lite lyst til å se på det med noe dårligere kvalitetsinnstillinger enn jeg har nå. Det er forresten ingen mulighet for å få spilt av DVD-imager via TVersity? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Holdt på å gi opp heile media streaminga i natt, men plultselig løsnet alt via TVersity git Endelig kan eg sitte litt meir komfortabelt å rase igjennom all animen min Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Hvor godt du greier å streame avhenger veldig av maskinen din, skal du kjøre 720p+ anbefales det vel dobbelkjerne og helst 2Gb ram, ihvertfall fra hva jeg har lest. Selv har jeg både dobbelkjerne og 4Gb ram, så alt flyter nydelig i 1080i. Har optimalisert alt for kvalitet, uten at det har bydd på noen problemer. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvor godt du greier å streame avhenger veldig av maskinen din, skal du kjøre 720p+ anbefales det vel dobbelkjerne og helst 2Gb ram, ihvertfall fra hva jeg har lest. Selv har jeg både dobbelkjerne og 4Gb ram, så alt flyter nydelig i 1080i. Har optimalisert alt for kvalitet, uten at det har bydd på noen problemer. 9124370[/snapback] Ja, maskinen min er bare en P4 3.0Ghz med 2GB RAM. Jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve på privinius' (bruttern) sin maskin, som er en C2D E6600-maskin med 2GB RAM. Men om jeg ikke får bedre kvalitet tror jeg nesten at jeg holder meg til PC-skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå