fiskum Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hallo! Har nettopp anskaffet meg en Nokia 6290 med Symbian 3rd edition, og oppdaget plutselig at det er sånn kameralyd når jeg tar bilde, selv om den står på lydløs? Det er jo ikke noe veldig vitalt, men som regel når man setter telefonen på lydløs og skal ta bilde, er det jo nettopp for at ingen skal høre det?? Noen som vet en enkel måte å skru av lyden? Takker! EDIT: Leste litt rundt på nettet og fant flere "løsninger"... 1. Sette i handsfree-settet, lyden blir ikke borte, men høres i hodetelefonene. 2. Spille en sang i Mediaspilleren og sette på mute på sangen, denne funket ikke, men den funket på enkelte Symbiantelefoner 3. Slette lyden på telefonen, ingen som sa hvor den ligger eller hvordan man sletter den. EDIT: denne lyden ligger på ROM'en, så det var visst verre å få tilgang der gitt... Andre forslag? Virker som det ikke skal være mulig.... Endret 19. juli 2007 av fiskum Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Meny -> Verktøy -> Profiler -> Lydløs -> Tilpass -> Varseltoner -> Av Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 nope, funker ikke...var forresten det første jeg kontrollerte... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er jo ikke noe veldig vitalt, men som regel når man setter telefonen på lydløs og skal ta bilde, er det jo nettopp for at ingen skal høre det?? Grunnen til at enkelte produsenter, spesielt da asiatiske produsenter, har gjort slik at knipselyden høres fremdeles i lydløs tilstand er for å hindre snikfotografering f.eks. på garderober, under skjørt osv. Snikfotografering er et stort problem i Asia, spesielt Japan/Korea. Skal ikke si at dette er grunnen til at din telefons kameralyd er fortsatt aktivt i lydløs men en forklaring hvis den ikke kan slås av. Lenke til kommentar
bodwin Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hallo! Har nettopp anskaffet meg en Nokia 6290 med Symbian 3rd edition, og oppdaget plutselig at det er sånn kameralyd når jeg tar bilde, selv om den står på lydløs? Det er jo ikke noe veldig vitalt, men som regel når man setter telefonen på lydløs og skal ta bilde, er det jo nettopp for at ingen skal høre det?? Noen som vet en enkel måte å skru av lyden? Det fins ingen enkel måte å gjøre det på, men det er mulig. Jeg oppfatter det som uetisk å ta bilder av folk uten at de vet at de blir fotografert, så jeg er ikke lysten på å gi oppskriften. Hvis noen greier å gi meg en god og plausibel forklaring på hvorfor dette skulle være nødvendig, skal jeg vurdere det. Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg tenkte først og fremst å bruke den lydløse funksjonen i skolesammenheng, f.eks ta et bilde av tavla, white board, overhead osv.. Hadde vært veldig fint om du kunne ha delt denne metoden! Lenke til kommentar
bodwin Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg tenkte først og fremst å bruke den lydløse funksjonen i skolesammenheng, f.eks ta et bilde av tavla, white board, overhead osv.. Hadde vært veldig fint om du kunne ha delt denne metoden! 9118130[/snapback] Doh! Jeg er ikke født i går. :!: Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Nei, det har jeg aldri sagt heller... Har du vurdert om du skal si det eller ikke? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) @bodwin, Diskusjon.no er et forum som gir både gode diskusjoner og brukerstøtte dersom det trengs. Med den oppførselen du viser til her, får du desverre ikke lang karriere på forumet. Enten viser du til den metoden du vet om eller kan du logge deg av forumet for godt og heller fortsette på VG Nett. Edit: Mulig løsning Løsningen involverer å bruke et program som heter SeleQ som gjør at du får tilgang til selve ROM'en på telefonen og dermed kan du endre, evnt. slette lydfilen for kameraet. Post tilbakemelding =) Endret 22. juli 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Takker! Programmet finnes her forresten: http://www.ximplify.com/nokia-7650-symbian-download.htm Skal prøve ut metoden senere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå