Wattengård Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har et prosjekt som allerede bruker en database til diverse ting. Den har et par tabeller som kun brukes som styringsinformasjon for den "dynamiske" biten av prosjektet. For å gjøre endringer i disse tabellene må jeg bruke phpmyadmin eller lignende. (De endres ikke så ofte ) Hvordan kan jeg bruke Rails mot disse allerede eksisterende tabellene? Rails applikasjonen skal ha samme CRUD-muligheter som vanlig. -C- Lenke til kommentar
krigun Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har et prosjekt som allerede bruker en database til diverse ting. Den har et par tabeller som kun brukes som styringsinformasjon for den "dynamiske" biten av prosjektet. For å gjøre endringer i disse tabellene må jeg bruke phpmyadmin eller lignende. (De endres ikke så ofte ) Hvordan kan jeg bruke Rails mot disse allerede eksisterende tabellene? Rails applikasjonen skal ha samme CRUD-muligheter som vanlig. -C- 9101295[/snapback] Slik kan du f.eks ha en model mot en ekstern tabell: class ExternalTable < ActiveRecord::Base set_table_name 'Weird_Table_name' set_primary_key 'WeirdPrImaryKey' self.establish_connection(:adapter => "mysql", :host => "localhost", :database => "vanilla", :username => "foo", :password => "bar") end Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå