Solsviken Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei, jeg sitter å vurdere å kjøpe meg en PS3 nå som maskinene har falt litt i pris hos de ulike forhandlerene. Grunnen til at jeg vurderer å gå til innkjøp er at jeg uansett trenger en god dvd spiller nå som min ble ødlagt. Når jeg samtidig kan kobinere det med en Blueray spiller og spillmaskin i et er ikke prisen gale i det hele tatt. Mitt spørsmål er om DVD spilleren og Blueray spilleren er noe å skryte av, om jeg da vinner mer på å betale 1000 kroner for en singel dvd spiller. Jeg håpte dvd spilleren skulle være god da spilleren har HDMI ut og jeg har en HD tv m/ støtte for HDMI. Takk for svar Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nå som den er oppdatert med Skalering osv så er den en veldig VELDIG bra DVDspiller. Den er også en av de bedre blue ray spillerene på markede idag. Så det hvis du tenker på ny DVD spiller og muligens blue ray spiller. Så er dette kjøp for din del. Pluss du kan selvsagt spille på den :-p Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Vel jeg kan ikke si annet enn, at jeg er fornøyd med min. Det blir jo lansert mer og mer blueray (hvertfall i USA) Europa blir nok hengenes litt etter er jeg redd.. Ikke hatt noe problem med mine dvd / blueray på ps3, men så blir det vel slik etterhvert at den kan brukes som ett media senter og da blir det ett must i stua Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 med rett program og en god datamaskin så er den allerede et mediasenter i stuen. Har hvertfall muligeheten for det. Bror min bruker den hovedsakelig til å se filmer på den fra dataen sin. Også bruker han PSPen og ser på filmer fra dataen gjennom PS3en, gjennom remote play. Så det er allerede veldig bra features der. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Høres jo ut som en grunn nok i seg selv til å kjøpe spilleren spør du meg Mediasenter saken var interessant, hvordan blir dette fremover ? Er det slik at Sony ikke har dette på plass selv og jeg må laste ned en program utviklet av noen andre ? Mens planen er at Sony selv skal få dette på plass senere ? Hvordan kan man laste ned f.eks slikt til maskinen sin, finnes det online "browser" som har et nedlastningsmarked slik som Xbox ? Eller er det laste ned på pc og føre over til PS3 på en måte ? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Både DVD - og Blu-ray spilleren i PS3 er bra, men bare ha i baktankene at disse ikke er sonefri på filmer. Men spill er sonefri så det er ikke noe problem. Hvis du vurderer å kjøpe en PS3 for å få en billig Blu-ray spiller så ville jeg helt klart ha importert en fra USA. Utvalget av Blu-ray er mye bedre og billigere der. Som mediasenter er ikke PS3 helt der ennå, men det kommer vel med tid. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Mediasenteret er ikke helt der ennå som det skrives. men løsningen som er nå er veldig grei. Det som folk kritiserer er vel at PS3en ikke renderer videoen selv. Det vil si at du må ha et mediadelingsprogram på PCen som deler filene og transcoder dem om til PS3. Nero7 gjør en glimrende jobb der. Så det eneste PS3en egentlig gjør er å spille av ferdig rendrede filer den får gjennom nettverket. Så ikke helt XBMC enda. Men det er stadig updates å finne til playstation, så det blir muligens mer codec støtte osv i tiden fremover. Skal heller ikke se bort fra at det kommer noe homebrew senere som gjør dette mulig. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Høres jo ut som en grunn nok i seg selv til å kjøpe spilleren spør du meg Mediasenter saken var interessant, hvordan blir dette fremover ? Er det slik at Sony ikke har dette på plass selv og jeg må laste ned en program utviklet av noen andre ? Mens planen er at Sony selv skal få dette på plass senere ? Hvordan kan man laste ned f.eks slikt til maskinen sin, finnes det online "browser" som har et nedlastningsmarked slik som Xbox ? Eller er det laste ned på pc og føre over til PS3 på en måte ? 9101263[/snapback] "Er det slik at Sony ikke har dette på plass selv og jeg må laste ned en program utviklet av noen andre" helt riktig, men sony kommer nok implementere det etterhvert når de skjønner at mange som vil ha det. tar bare litt tid. Det finnes en Online browser i ps3 som faktisk er ganske grei, men muligheter for og laste ned Programmer har jeg ikke prøvd. PS3 os har en egen install og fjern mulighet for andre programmer. ps3 har en Online butikk hvor du kan laste ned gratis demoer og videoer fra, samt eldre spill fra ps1 og ps2 til en billig penge. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ok. Hvordan er sjangsen for at det kommer en fiks på sonefri problemet på dvd spilleren ? Uten at vi kommer inn på noe større modifiseringer, jeg tenker da 100% lovlig fix. Vet dette er vansklig å forutse hva som skjer, men hva er formeningen til folk om dette ? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hvis du har en HD TV som støtter 1080p, altså full HD, ville en PS3 med blu-ray spiller gi deg best avkasting med tanke på bildekavlitet. Om du derimot har en TV som kun støtter 720p/1080i blir spørsmålet noe annet. Da må du se det litt ann hva du trenger eller foretrekker. Jeg har aldri likt multi produkter, for fyker 1 til Happaranda sitter du med ingen ting igjenne. Derfor velger jeg mye heller stand-alone produkter, og siden Blu-Ray spillerene fremdeles ligger på høy pris, ville jeg valgt en stand-alone DVD spiller i første omgang, mye og grunnet formatkrigen som man ikke vet helt hvor den går. Men det er meg, jeg sitter heller litt på gjerdet og titter ned på formatkrigen og holder meg til det gode gamle mens jeg venter på utfallet Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Dvd spilleren er bedre enn VELDIG mange stand alone spillere ut på markedet, med oppskalering til 1080p. Blu-Ray spilleren er helt topp, jeg trudde først at HD filmer var oppskryt, men jeg trekker dette tilbake og må si at Blu-Ray ser bedre ut på bare min 32" 1080i TV Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Dvd spilleren er bedre enn VELDIG mange stand alone spillere ut på markedet, med oppskalering til 1080p.Blu-Ray spilleren er helt topp, jeg trudde først at HD filmer var oppskryt, men jeg trekker dette tilbake og må si at Blu-Ray ser bedre ut på bare min 32" 1080i TV 9101545[/snapback] enig med deg der zaleeeek, dvd blir gromsette i forhold Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg gikk til innkjøp av PS3 i går og har fått testet DVD spilleren litt. Jeg må si at det første som virkelig imponerte meg var spesielt en innstilling som var genial. Jeg har komblet til med HDMI kabel direkte fra PS3 til TV, jeg ønsket imidlertid å lavær å føre lyden gjennom denne kabelen og heller føre lyden direkte fra PS3 til forsterker. Da kunne jeg enkelt bare koble til den kabelen som følger med for folk som har sånn "Rød, hvit, gul" inngang på tven sin. Her koblet jeg bare rød og hvit inn på forsterkeren, gikk inn i PS3 menyen og valgte at jeg ville at lyden ikke skulle gå via HDMI, men ut via den valgte kabeltypen. GENIALT. Såre enkelt sikkert å lage til noe, men bra at Sony har husket å gjøre dette. Erfaringsmessig fra alle andre enheter og dingser er dette en type instilling som hadde vert glemt. Ellers kan jeg nevne at DVD avspillingen var ekstremt bra, har ikke fått testet Blueray enda og vet at her blir jeg nok enda mer fornøyd. DVD + Blueray og i tillegg mediasenter kombinert med spill muligheten og websurfin med mer var absolutt vert de pengene jeg valgte å bruke. Takk for hjelpen over alle. Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Snip 9101380[/snapback] Stor forskjell Blu Ray og DVD selv på en 720p TV Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ser at trådstartar allereie har fått svar, bestemt seg og handla, men eg vil berre bekrefte det dei andre seier: PS3 er ein VELDIG bra filmavspelar. Eg har ikkje noko samanlikningsgrunnlag når det gjeld Bluray-filmar, men biletet er i alle fall knallbra, og med tanke på maskinvarekapasiteten og moglegheita til å oppgradere firmwaren, er det truleg den meste "framtidsssikre" Bluray-spelaren ein får. På DVD er PS3 rett og slett imponerande. Eg kjøpte ein oppskalerande DVD-spelar når eg fekk meg HDTV. Den var ikkje spesielt dyr, men hadde fått svært positive omtalar og skulle visst vere betre enn dei andre i samme prisområde (ein Oppo OPV-eitelleranna). Etter at PS3 fekk oppskalering, vil eg påstå at den er vesentleg betre enn Oppo-en. Biletet er glimrande, og i motsetning til Oppo-en, slapp eg å gjere noko spesielt for å synkronisere optisk lyd og bilete, det var heilt rett frå starten av. Sony har gjort ein imponerande jobb her. For ein filminteressert er PS3 verdt prisen berre for filmavspelinga. Kay Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 g0lden: Hvor ikke like så godt koble til med HDMI eller optisk? Dette vil gi deg digital lyd og du kan nyte full surround. Grattis med kjøp Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Holy mama, jeg sitter og ser på en DVD nå som er ganske ripete, så jeg brukte PS2 til dette, og den klarte og lese bare halve filmen, så bruker jeg dataen nå, men jeg må si at PS3 spilleren har myyyye bedre bilde. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 g0lden: Hvor ikke like så godt koble til med HDMI eller optisk? Dette vil gi deg digital lyd og du kan nyte full surround. Grattis med kjøp 9107174[/snapback] Har dessverre litt eldre forsterker og ikke støtte for optisk på denne. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Har PS3 en optisk utgang? Kan jeg dra en HDMI-kabel fra PS3 til TV, og en annen optisk kabel fra PS3 til Logitech Z-5500 og få lyden ut på Logitech-anlegget isteden for TV-høyttalerene? Edit: Gratulerer med dagen Endret 21. juli 2007 av Meldarion Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det kan du Meldarion Kjører samme løsning sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå