Gå til innhold

dynaBel SuperExact + Xindak 6950, noen meninger?


Anbefalte innlegg

Jeg fant ett par dynaBel SuperExact brukt som jeg syns virket innteresange.

Men jeg lurer på om noen har hørt disse med Xiandak 6950? Tror nok ikke det skal være noe problem med for liten forsterker, selv om jeg har lest av Exact serien suger krefter. Så er jo 6950 målt til 2*100W(8ohm) 10Hz~100KHz (0,-3dB).

Det andre utstyret som skal brukes er:

Tandberg TCP 4035 cdspiller

Synergistic Research Speaker 2000 som høyttalerkabler.

 

Lurer litt på hvordan bassen er i disse SuperExact, jeg har ikke hørt noen høyttalere med salvebass før og lurer da litt på hvordan det er.

Har sendt mail til selgeren i dag, men har ikke hørt noe fra han enda.

Hvis disse befinner seg i Oslo tror jeg jeg skal høre om jeg kan låne de med meg hjem. Liker også å spille høyt til tider, så lurer på om disse kan spille høyt også?

 

Har heller ikke ha stativ høyttalere før så lurer på hvordan man fester de til stativene? Skal man bare sette høyttaleren oppå? Har ikke så lyst til å skru kassene fast...

 

Rommet de skal brukes i nå er ikke på mere enn 10kvm, men om ca ett år skal jeg flytte ut så da blir de nok plassert i en stue som er på over 25kvm.

Har en sub som ikke brukes i dag pga for lite rom.

 

Edit: Hører på det meste av musikk, alt fra Metallica, Pink Floyd, Neil Young, Moby og noe klassisk.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm,hørt på AVforum om noen der hadde erfaringer? Har ikke hørt noen av dem før,men de virket jo veldig spennende. Xindaxen lignet skremmende mye på en NAD M3 ;)

 

Prøvde å lese litt rundt og det eneste negative jeg kunne finne på høyttalerne var at elementene ble beskrevet som litt "skarpe". Hvor mye sannhet som ligger i det aner jeg ikke men hvis det er sant er det mulig at det kan bli litt dominerende i et såpass lite rom.

 

Ellers ser det ut som en veldig god kombo. Vil dette forresten si at du selger dine PSB? :innocent:

Lenke til kommentar

Lagde en tråd på Hifisentralen.no Link til tråd

Der er det en som skriver at forsterkeren ikke er kraftig nok om jeg vil spille høyt. Så da tror jeg nok jeg skal lete etter andre høyttalere.

 

Tror nok jeg venter til jeg skal flytte ut å investerer i noen brukte Infinity Kappa :)

 

Edit: Ja kommer nok til å selge PSB'ene da ja

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Jepp, men så skal jeg jo ut etterhvert også da :)

Også krever de nok mye kraft selv om man ikke skal spille så høyt.

Er ikke så keen på å svi spolene på en så "fin" høyttaler.

 

Leste nettopp en test av dem, der anbefalte testeren en 250watt til de...

For da fikk man ordentlig kontroll over elementene.

Men hvis selger bor i Oslo eller i nærheten vil jeg høre om jeg kan låne de en ukes tid

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg.

Men har hørt en del på 6.2 syns det er bra saker.

Faren til en venn av meg har dem og de drives av en Pioneer surround reciver til ca 10.000,- så 6950 er nok kraftigere enn den.

Eller så har jeg sett på 8.2, men de har jeg ikke hørt enda.

 

Krever de også mye av forsterkeren?

 

Edit: har også sett litt på Vienna Acoustics Haydn Grand

Tror jeg skal inn til stereofil å høre på dem en dag. Mamma har noen Vienna Acoustics høyttalere som låter veldig bra, men spiller ikke så høyt.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Ja, det vet jeg.

Men har hørt en del på 6.2 syns det er bra saker.

Faren til en venn av meg har dem og de drives av en Pioneer surround reciver til ca 10.000,- så 6950 er nok kraftigere enn den.

Eller så har jeg sett på 8.2, men de har jeg ikke hørt enda.

 

Krever de også mye av forsterkeren?

 

 

Såvidt jeg har forstått, er det 9.2 som blir regnet som "forsterker-killer". De andre har jeg hørt lite om, men antar at de er enklere å drive.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...