Gå til innhold

Vil dette 8GB SD-kortet funke i D80?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde giddet å trykke på lenken under "support" litt lengre nede på siden, så ville du kunnet laste ned ett pdf-dokument som bekrefter at det er kompatibelt med D80. Men TwinMos har et litt frynsete rykte, så jeg vet ikke om jeg ville gått for den modellen.

Jeg ville heller gått for Sandisk eller Corsair. De leverer godt nok ikke 8 GB modeller, men personlig klarer jeg meg helt fint med et par 2 GB-kort.

Lenke til kommentar

Til foto ville jeg ikke stolt på noe annet enn Sandisk eller Lexar. fortrinsvis ultra og professional seriene deres. RAM produsenter som går over til flash minne har jeg dårlig erfaring med, selv om RAM'en deres er aldri så velrenomert :)

Lenke til kommentar

Henger meg på de andre her. Det er direkte dumt å spare et par hundrelapper på ustabilt minne (Twinmos er en av verstingene) når du har brukt flere tusen på et kamera. Det hjelper ikke om kameraet tar aldri så bra bilder, om de er borte innen du kommer hjem og får lagt de over på PC'n.

Sandisk kommer snart med 8GB så vidt jeg forstår, men 4GB er da strengt tatt nok til de aller fleste situasjoner? Også mange som foretrekker to mindre kort i stedet for ett stort.

4GB er nok til minst 800 bilder i beste .jpg-kvalitet, og ca. 500 (?) bilder i RAW format. Det burde holde for de fleste.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...