Gå til innhold

Fender: Veldig stor forskjell på Mexico og USA?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en Fender P-bass, har sett litt på priser og har funnet ut at USA modellen er for dyr for meg, men vurderer en Mexico modell. Og derfor lurer jeg på om det er en veldig stor kvalitetsforskjell og hva som evt. er annerledes.

EDIT: Skriveleif

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen ekspert på P-bass. Men generelt har jeg vært godt fornøyd med mine MiM (Made in Mexico)-Fendere.

De viktigste forskjellene er vel at USA-modellen har string-through bridge (strengene går gjennom kroppen istedet for å være festet i stolen), grafittforsterket hals og andre pickuper pluss S-1 switch. Om det er verd pristillegget finner du enklest ut ved å prøvespille begge og se hva du synes. Holdbareheten på MIM-utgavene av Precision vet jeg ingenting om, desverre. Du kan lese et par brukeromtaler på Harmony Central: Link.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en mexico strat i 2 år nå og er veldig fornøyd. Det er vel ingen tvil om at USA strat er bedre, men forskjellen er overvurdert. Jeg tror du betaler litt for merket også. Gå for mexico strat, men husk å prøvespill den før du kjøper. Anbefaler den på d sterkeste :thumbup:

PS. Jeg kan bare snakke om mine erfaringer med gitar. La merke til nå at du vil kjøpe en bass. :whistle:

Endret av Lock
Lenke til kommentar

Sjekk eBay!

Mye billigere der!!

Frakt ligger rundt 60$ og moms på kjøpesummen.

Kjøper du en gitar til 800$ + 30$ frakt = 830$ * 5,8 = 4814kr * 25% mva = 6017,-

Fullt mulig å få en AmStrat rundt denne summen.

Alltid mulig å gjøre gode kjøp på ebay!

Link eBay

Endret av Speedy501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...