Gå til innhold

Hvorfor vi elsker TrackID

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle tro det gikk ann for SE å legge inn TrackID i den nyeste softwaren til f.eks K800. For dem er det sikkert ingen stor utfordning, men av hensyn til at de skal tjene penger på nye telefoner er vel sannsynligheten for at de gjør det liten :(

Lenke til kommentar

Jeg kjørte nettopp en test på Peste Noire, Windir, Burzum og Blood Red Throne. Til all overaskelse tok TrackID alle låtene!

Dette er musikk som er laaangt fra mainstream. Kudos til Sony og Gracenote. :)

Står på www.gracenote.com at de har ca 79 millioner låter i databasen.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en K810i her forleden og skulle gjerne få brukt TrackID programmet. Når jeg har tatt opp de 5 sek. og venter på info. får jeg bare feilmld: Inge gyldig internettprofil.

Ja, jeg har konfigurert WAP på telefonen!

Hva gjør jeg?! :dontgetit:

Lenke til kommentar

9115649[/snapback]

Wap blir ikke brukt lenger. Du må ha en internett-tilkobling.

Dere som ikke har mobil med TrackID-støtte kan prøve scriptet jeg laget her: http://unlock.no/trackid/ - det henter infoen fra samme sted som trackid. Men jeg har ingen telefon for hånden med støtte for AMR, så har ikke fått testet det skikkelig, så gi gjerne tilbakemelding på hvorvidt det fungerer.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg hadde/har Ventelo (abonoment) WAP. Da kommer jeg på nett og kan surfe, men får ikke til TrackID.

Konfiguerer jeg Telenor GPRS så kommer det: Musikkgjennkjenningstjeneste ikke tilgjengelig.

Men da har jeg ikke tilgang til internett.

Hva skal jeg gjøre, og skal jeg bruke GPRS? Isåfall, hvor kan jeg finne så jeg innstalerer riktig.

Lenke til kommentar

9115649[/snapback]

Wap blir ikke brukt lenger. Du må ha en internett-tilkobling.

Dere som ikke har mobil med TrackID-støtte kan prøve scriptet jeg laget her: http://unlock.no/trackid/ - det henter infoen fra samme sted som trackid. Men jeg har ingen telefon for hånden med støtte for AMR, så har ikke fått testet det skikkelig, så gi gjerne tilbakemelding på hvorvidt det fungerer.

9118010[/snapback]

Fantastisk, det fungerte faktisk :) Stilte lydopptakeren på N95 på MMS-kvalitet (AMR), og lastet det opp via den integrerte nettleseren. Det fungerer ikke alltid, ofte får jeg feilmeldingen "Fatal error: call to undefined function: empty() in /home/vusers/domains/unlock.no/wwwdocs/trackid/index.php on line 76."

Likevel, det fungerer, og jeg har planer om å programmere ett grensesnitt rundt dette for S60-telefoner :)

Lenke til kommentar

Har ikke testet track id, men jeg trodde liksom den skulle ha problemer når andre lydkilder gjorde at opptaket ble dårlig. Men det funker visst alikevel.

Kunne noen filmet dette, bare sånn at det går ann å se det. Jeg har bare litt lyst til å se hvordan det funker.

0,02 mpx? Jaja, de måtte jo begynne et sted og. :)

Lenke til kommentar

Yey, fungerer faktisk greit også på min m600i :)...men, får ofte meldingen "HTTP-gateway ble tidsutkoblet <url>" (det er ved bruk av GPRS, ikke 3G)...får den meldingen mye mer enn hva jeg får svar på requesten.

Lenke til kommentar
men, får ofte meldingen "HTTP-gateway ble tidsutkoblet <url>" (det er ved bruk av GPRS, ikke 3G)...får den meldingen mye mer enn hva jeg får svar på requesten.

9121052[/snapback]

Hmm... Tror ikke det har noe med mitt script å gjøre - TrackID-serveren bruker jo noen sekunder på å kjenne igjen sangen, og derfor må du vente noen sekunder på at siden skal lastes - men ca 5-10 sekunder er jo veldig kort tid å ta timeout på da!

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe info om dette på SE's hjemmesider eller vha. Google. Har en w810i og antar da at jeg kan få til dette programmet, men hvordan går man frem?

Link til info, en liten howto eller noe slikt, noen? Takk.

Lenke til kommentar
Har en w810i og antar da at jeg kan få til dette programmet, men hvordan går man frem?

9121793[/snapback]

Programmet er noe som følger med mobilen, ikke noe du kan få i ettertid. W810i kom så vidt jeg vet før TrackID kom ut.

Takker for initiativ og arbeid Lurifaksen og Bepe! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...