Firesky Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da tok min Asono spiller kvelden, dette er den 4 eller 5 spilleren jeg har hatt, alle sammen har gått i stykker pga jack kontakten inni spilleren har løsnet fra kretskortet. Jeg har prøvd å fikse et par av dem, men det går bare et par uker så er dem likedan. Er det slik at dem ikke tåler å ligge i lomma? at dem helst skal lige i ro. Nå er jeg på jakt etter ny spiller, så hvis noen har god erfaring med spiller så ikke nøl med å si fra Jeg lurer litt på om jeg skal teste ut en slik fra Crative. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det kommer nok litt an på hva du gjør når du hører på musikk og hvordan pluggen som går inn i selve spilleren er men normalt sett så skal spilleren takle å ligge i lomma ja. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er et problem med billig elektronikk at de som konstruerer dem bruker kretskortet som eneste feste til kontaktene (ref. f.eks strømpluggene til laptoper). Dersom du er interessert i fikse slikt selv, så ta en limpistol f.eks og legg en god dose lim rundt pluggen slik at den har andre holdepunkter enn bare loddingene til kretskortet. Spillerene skal jo tåle å ligge i lomma siden det er jo det de er laget for. Jeg hadde en Zen Microphoto tidligere og brukte den mye i lomma, og pluggen fikk seg ganske mye trøkk, og den røyk aldri før softwaren i spilleren røyk. Microphoto er da en svær dings som er treig og plagsom, så jeg vil ikke anbefale den. Har en Zen V Plus her som jeg fikk i erstatning for den etter softwarecrashet, og såvidt jeg kan se virker den solid på hva jeg kan se. Jeg bruker den ikke, den ligger bare pga. et tidligere nevnt problem at den henger seg opp til stadighet når den bytter mellom å spille MP3 og WMA. Fått en ny spiller (nummer 2 av V Plus) og den også har samme problemet. Jeg kan derfor ikke anbefale Zen V Plus ved kombinert samling med både MP3 og WMA. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Dersom du er interessert i fikse slikt selv, så ta en limpistol f.eks og legg en god dose lim rundt pluggen slik at den har andre holdepunkter enn bare loddingene til kretskortet. 9100953[/snapback] Jeg har tenkt på dette med lim, skal handle meg ei tube med epoxy og guffe på masse lim over kontakten hvis jeg fikser den jeg har nå. Jeg har irritert meg en del over at dem bruker smd kontakter, det hadde sitta enormt mye bedre om dem hadde brukt slike kontakter med bein/pinner, da de ville sitta godt fast i kretskortet, men det er vel slik at dem er lagd for å vare ut reklamasjonsretten og ikke spesielt lengre :\ Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 De som er hullmonterte bruker heller bare pinnene å knekke på, så de er ikke særlig mye bedre. Det eneste som hjelper er at de er festet til noe mer enn bare loddepunktene på kretskortet. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Du har kanskje rett der ja, det skulle hvert slik som på USB og RJ45 kontakter osv, slik tapp på hver side av kontakten som loddes fast i kretskortet, mener å huske at det ikke er det på jack kontaktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå