Emancipate Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 http://home.no.net/tsg1zzn/rb_website/ http://home.no.net/tsg1zzn/rb_website/index2.html I IE så virker ikke hover på menyen, det er hvitt mellom menyen og headeren, og slutten på lorem ipsum blir usynlig på index.html. På index2.html blir ikke bakgrunnen helt tegnet opp, og lorem ipsum går utenfor bakgrunnen. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
ingeva Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) I IE så virker ikke hover på menyen, det er hvitt mellom menyen og headeren, og slutten på lorem ipsum blir usynlig på index.html. På index2.html blir ikke bakgrunnen helt tegnet opp, og lorem ipsum går utenfor bakgrunnen. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Beskrivelsen av problemet ditt stemmer ikke helt. Det er index2.html som ikke viser teksten, men det er heller ikke noe i denne filen som tilsier at den skulle vises (den manglende teksten mangler). Når det gjelder hover, så virker det utmerket. Teksten "download a demo" til venstre bryter linjen, så "demo" og "buuy" blir stående oppå hverandre på sammee linje. Slik HTML-filen og CSS er spesifisert, er det så vidt jeg kan se helt etter boken. Lag litt mer bredde i menyen, eller bruk mindre linjeavstand. Det kan også være lurt å bruke en <br /> mellom linjene så du har kontroll over bruddene. Ellers bil jeg bemerke at hvis man lager bredden på vinduet mindre enn hva siden forutser, så blir brødteksten forskjøvet så den kommer UNDER menyen. Jeg ville ha spesifisert bredde og posisjon som prosenter, slik at du kunne unngå dette. Forøvrig vil jeg bemerke at siden har et rent design og smakfulle farger. Håper dette hjelper. Jeg bruker forøvrig IE 7.0. inge Endret 19. juli 2007 av ingeva Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 I IE så virker ikke hover på menyen, det er hvitt mellom menyen og headeren, og slutten på lorem ipsum blir usynlig på index.html. På index2.html blir ikke bakgrunnen helt tegnet opp, og lorem ipsum går utenfor bakgrunnen. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Beskrivelsen av problemet ditt stemmer ikke helt. Det er index2.html som ikke viser teksten, men det er heller ikke noe i denne filen som tilsier at den skulle vises (den manglende teksten mangler). Jeg bruker IE 6, og all teksten på index.html vises ikke. Den vises bare helt til bakgrunnsbildet slutter. På index2.html slutter bakgrunnsbildet så snart teksten slutter. Når det gjelder hover, så virker det utmerket. Teksten "download a demo" til venstre bryter linjen, så "demo" og "buuy" blir stående oppå hverandre på sammee linje. Slik HTML-filen og CSS er spesifisert, er det så vidt jeg kan se helt etter boken.Hover virker ikke i IE 6. Hvordan du klarer "download a demo" til å komme over to linjer vet jeg ikke, du har kanskje stilt inn en annen dpi enn 96? Ellers bil jeg bemerke at hvis man lager bredden på vinduet mindre enn hva siden forutser, så blir brødteksten forskjøvet så den kommer UNDER menyen. Jeg ville ha spesifisert bredde og posisjon som prosenter, slik at du kunne unngå dette.Det der skjer visst også bare i IE. Forøvrig vil jeg bemerke at siden har et rent design og smakfulle farger.Takk, så var det bare å få det vises noenlunde i IE 6 igjen... Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [...]du har kanskje stilt inn en annen dpi enn 96? 9104647[/snapback] Håper du mener 72. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [...]du har kanskje stilt inn en annen dpi enn 96? 9104647[/snapback] Håper du mener 72. 9147373[/snapback] 96 er den vanlige verdien i Windows - det er ikkje snakk om utskriftsoppløysing på bilete. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Trodde han mente dpi på grafikken jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå