jvc1986 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei igjen! Fikk god hjelp igår, og har kommet et stykke på vei, men sitter litt fast igjen. Er det mulig å oppdatere en oppføring i DB via PHP? .......{ include 'config.php'; include 'opendb.php'; $username = $_POST['username']; $password = $_POST['date']; $select = $_POST ['select']; $status = $_POST ['status3']; $query = "UPDATE test SET status3 = ('$status')". "WHERE test = '$username'"; mysql_query($query) or die('Error, insert query failed; '.mysql_error()); Det jeg ønsker er å fylle inn mer informasjon etter at det er lagt inn første gang, først legges username, password og select inn i et annet skript/annen side, deretter ønsker jeg å legge til status informasjon til samme oppføringen uten å endre det som først er lagt inn på et senere tidspunkt. UPDATE koden over er bare et mislykket forsøk fra min side. Altså den skal oppdatere 'Status3' field i DB 'test' for '$username' (username legges inn via form) Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 UPDATE `tabell` SET `felt1` = 'verdi1', `felt2` = 'verdi2', `felt3` = 'verdi3' WHERE `noe` = 1 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Den var nesten riktig $query="UPDATE test SET status3 = '{$status}' WHERE test = '{$username}'"; evt $query="UPDATE test SET status3 = '".$status."' WHERE test = '".$username."'"; Kan være greit å bruke mysql_real_escape_string på $status og $username, enten i sql'en eller før, for å bedre sikkerheten. $query="UPDATE test SET status3 = '".mysql_real_esacpe_string($status)."' WHERE test = '".mysql_real_escape_string($username)."'"; Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Aha, takk igjen folkens! Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 pass på at ikke magic_quotes er slått på når du bruker mysql_real_escape_string(). da må du i så fall benytte stripslashes først, ellers får du dobbel slashing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå