Kagee Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Bruker Thunar som filehandler på en Xubuntuinstallasjon med FVWM som vindusbehandler. Prøver å style ikonene i Thunar, og fant ut at jeg måtte sette variablen gtk-icon-theme-name = "MyTheme" i ~/.gtkrc-2.0 Dette funket, og fungerte helt fint. Nå har jeg 2 spm: Hvis jeg har 128x128 størrelse(PNG) av et ikon, trenger jeg det da i 16x16, 22x22, 24x24, 32x32, 48x48, og 64x64? SElv om jeg bare har 128 & 32-størrelser av mappeikonet mitt, ser det ut som om Thunar klarer å lage størrelsene i mellom på egnehand? Endrer størrelse med Ctrl+MouseScroll. Stjal mappestrukturen fra et annet theme. De mappene som inneholdt ikoner fra før av, hadde en drøss med linker (ln -s) som ledet til andre ikon - må jeg lage alle disse bindingene på nytt, eller kan jeg flytte dem? Prøvde å kopiere dem med noen fiffige argumenter, men de er store røde X'er helt til jeg kopierer inn filen den skal lede til i mappen (noe som er logisk og riktig), men når jeg legger inn filen den skal linke til, blir det bare et "bildeikon", ikke et thumbnail av filen jeg la inn... -Edit: link-problemet hadde vist løst seg med en restart... Endret 20. juli 2007 av Kagee Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 GTK bruker SVG hvor det er mulig, så lenge ikon-themet har SVG trenger du ikke å tenke på størrelser. Thunar bruker SVG når den zoomer. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Har bare PNG. Det er deler av et ikontheme fra gnome-look.org, bare PNG. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ja, Thunar thumbnailer og resizer for deg. Om du har en 128px-versjon og Thunar viser den i forskjellige størrelser er det vel egentlig ikke noe spørsmål... Uansett gjør det ikke noe å shippe temaet med ikoner i flere størrelser. Om Thunar finner en ferdig 64px-versjon slipper den også å resize, så mindre "on-the-fly"-jobb. I og med at det å inkludere ikoner i lavere størrelser stort sett innebærer en "oneliner" eller et ørlite bash-script ville jeg gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå