Gå til innhold

[Løst] Gnome / GTK-themes / Thunar

Anbefalte innlegg

Bruker Thunar som filehandler på en Xubuntuinstallasjon med FVWM som vindusbehandler.

Prøver å style ikonene i Thunar, og fant ut at jeg måtte sette variablen gtk-icon-theme-name = "MyTheme" i ~/.gtkrc-2.0

Dette funket, og fungerte helt fint.

Nå har jeg 2 spm:

Hvis jeg har 128x128 størrelse(PNG) av et ikon, trenger jeg det da i 16x16, 22x22, 24x24, 32x32, 48x48, og 64x64? SElv om jeg bare har 128 & 32-størrelser av mappeikonet mitt, ser det ut som om Thunar klarer å lage størrelsene i mellom på egnehand? Endrer størrelse med Ctrl+MouseScroll. Stjal mappestrukturen fra et annet theme.

De mappene som inneholdt ikoner fra før av, hadde en drøss med linker (ln -s) som ledet til andre ikon - må jeg lage alle disse bindingene på nytt, eller kan jeg flytte dem? Prøvde å kopiere dem med noen fiffige argumenter, men de er store røde X'er helt til jeg kopierer inn filen den skal lede til i mappen (noe som er logisk og riktig), men når jeg legger inn filen den skal linke til, blir det bare et "bildeikon", ikke et thumbnail av filen jeg la inn...

-Edit: link-problemet hadde vist løst seg med en restart...

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Thunar thumbnailer og resizer for deg. Om du har en 128px-versjon og Thunar viser den i forskjellige størrelser er det vel egentlig ikke noe spørsmål... Uansett gjør det ikke noe å shippe temaet med ikoner i flere størrelser. Om Thunar finner en ferdig 64px-versjon slipper den også å resize, så mindre "on-the-fly"-jobb. I og med at det å inkludere ikoner i lavere størrelser stort sett innebærer en "oneliner" eller et ørlite bash-script ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...