Gå til innhold

TV på Windows media center

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig skaffet meg en HTPC. MEN, jeg har et par spørsmål ang. TV og TV-signaler:

1. Jeg har Happauge 500 PVR kortet og ønsker to TV-kilder slik at jeg kan se på TV samtidig som jeg tar opp et annet program. Jeg har GET kabel TV med en slik set-top boks. Det fungerer fint å få signalene inn fra denne, men for å få to signaler inn har jeg forstått det slik at jeg må ha to set-top bokser... Det jeg da tenkte var å kun benytte analog inngang(direkte via koaks-kabelen) på kilde/signal 2. Dette fungerer for så vidt også fint så lenge jeg ikke inkluderer set-top boksen. Med andre ord, jeg greier å enten få signalene fra boksen eller direkte analogt - men ikke fra BEGGE SAMTIDIG. Når jeg skal konfigurere TV signalene kan jeg kun velge om BEGGE signalene skal være fra set-top boks eller ikke. Jeg kunne tenkt meg å velge først en ingang via set-top og deretter en ingang uten.

Er det noen som har greid dette??

2. Bildet fra TV fyller ikke TV-skjermen min. Jeg har en 42" wide screen. Bildet blir trykt sammen på midten. Fra noen kanaler fylles høyden, men aldri bredden. Hvis jeg spiller av DVD, DIVX, AVI, etc. så funker det fint. Og ja, bildet fylles når jeg ser TV uten HTPC'en.

Noen som har tips til å få fyllt skjermen?

Takker for alle innspill!!

Endret av starchild2007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...