Gå til innhold

Pioneer 42" Plasma til 12 999,- hos Expert?

Anbefalte innlegg

Når alt var klappet og klart for en PX/PV70 så viste det seg at Elprice ikke hadde de på lager de heller. Elkjøp fikk de ikke før slutten av mnd... så må jeg vente enda lengre. Skjebnens ironi?

I dag når jeg åpner avisen finner jeg en reklame fra Expert hvor de aveterer en Pioneer PDP-4270XA til 12 999,-

Har hele tiden fått inntrykk av at Pioneer er "høvdingen" når det kommer til plasma?

Er denne noe å satse på?

Det står ikke noen spesifikasjoner i annonsen kun at det er et begrenset antall på kun 300 stk.

Noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så annonsen selv i dag :)

+ Pioneer

- Plasma

Plasmaskjermer har lavere oppløsning enn LCD.

Vet ikke om jeg hadde vært villig til å betale over 10k for en flatskjerm som ikke er Full HD.

Hvis jeg skulle ha noe nå så hadde jeg enten kjøpt en billig vente tv på 37" og 1366x768.

Sikkert mye utvikling igjen på store flatskjermer, men det begynner å hjelpe.

Denne begynner å bli virkelig billig.

42", 1920 x 1080, 12 laken :dribble:

Tatung er et nytt merke i Norge, men er et godt kjent merke i hjemlandet der det kommer fra (Taiwan).

Hmm... Viste ikke det hadde sunket så mye i pris... Kostet 16-17 lapper for noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Ja diskusjonen med Plasma vs LCD har jo vært oppe en million ganger... men all omtalen om PX70 har gjort at jeg har bestemt meg for en plasma, grunnet kontrast,sortnivå osv.

Er uansett ikke aktuelt å gå for en tv som er under 40" når jeg først skal ha meg ny tv :)

Tatungen har jo kun en kontrast på 1000:1?

Men ble litt overrasket over at denne Pioneeren ikke har mer enn 3000:1 for plasma å være?

PX70 har jo 10000:1

Har sett rundt på de fleste nettbutikkene og der ligger Pioneer'en til rundt 16k.

Endret av Casiraghi
Lenke til kommentar

Kan ihvertfall ta hånden på hjertet og si at du ikke blir misfornøyd med panasonicen.. Har selv studert Tv`er i flere måneder før jeg bestemte meg for plasma og panasonic. Sto tilslutt mellom pioneer og panasonic og etter å ha sett hvor mye panasonic slår pioneer på sortnivå,dybde o.l , var jeg ikke i tvil hva som er best til film spesielt = ) Er noe helt annet å se på film nå, storkoser meg = )

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Denne begynner å bli virkelig billig.

42", 1920 x 1080, 12 laken  :dribble:

9100409[/snapback]

For et par uker siden hadde komplett denne på ukessalg. Fikk min for 10070 og er strålende fornøyd med den. full HD og DVI inngang. Etter å ha stillt inn farger etc er den knall.

Lenke til kommentar
Ja diskusjonen med Plasma vs LCD har jo vært oppe en million ganger... men all omtalen om PX70 har gjort at jeg har bestemt meg for en plasma, grunnet kontrast,sortnivå osv.

Er uansett ikke aktuelt å gå for en tv som er under 40" når jeg først skal ha meg ny tv :)

Tatungen har jo kun en kontrast på 1000:1?

Men ble litt overrasket over at denne Pioneeren ikke har mer enn 3000:1 for plasma å være?

PX70 har jo 10000:1

Har sett rundt på de fleste nettbutikkene og der ligger Pioneer'en til rundt 16k.

9100462[/snapback]

Panasonic og Pioneer måler kontrast på helt forskjellige måter. 1 liter er IKKE 1 liter i denne sammenheng.

Så å sammenligne techspecs er helt håpløst sånn sett. IKKE tro alt dere hører om hvordan det "egentlig" er!

Ferdig kalibrert er den pioneeren fullstendig overlegen PX70, designmessig og byggekvalitetsmessig er det ikke konkurranse heller - ta og sammenlign i butikk.

At en tv blir testvinner blant billig-plasmaer betyr ikke at den er jesus returned to earth, for å si det sånn :).

Lenke til kommentar

Pioneer sin 4270 er det veldig god pris på nå, uten tvil, men det er en litt "ribba" modell etter hva som begynner å bli standard nå. Den har blant annet "kun" 1 HDMI-kontakt.

Skjønner ikke at noen her kan si at de aldri vil gi over 10.000 kr. for en som ikke er full hd, når jeg er helt sikker på at f.eks. Pioneer sin nye tv (428) vil knuse Tataung'en så det gjomer! Er ikke alltid oppløsning og spesifikasjoner betyr så mye når det er det eneste den har. ;) (se Alastor sitt innlegg over ang. kontrast f.eks.)

Det eneste litt negative om Pioneer'en er at den må kalibreres litt for å få utnytta 100%, mens Panasonic sin er tipp-topp når den er pakket opp av esken.

Vet noen forresten om Pioneer måler kontrast på samme måte på 8. generasjon som 7.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...