Gå til innhold

NOKIA 6110 Navigator- Fartsgrenser og topokart

Torsen

Anbefalte innlegg

1.) Er det noen som vet om kartene som følger med Nokia 6110 Navigator har med fartsgrenser og om det kan legges inn varsling dersom man overskrider disse ?

Mulig dette er funksjonalitet som kun de dedikerte bil GPS ene har.

2.) Vil det være mulig å legge inn topokart på denne mobilen (enten egne digitaliserte kart eller kjøpte).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ang 1: Vet ikke hvordan Nokia har det, men på min HTC P3300 med TT er det fartsgrenser i kartene, og varsel ved overskridelse. Den viser dette ved å endre farge på farten til RØDT dersom grensen overskrides med mer enn 4 km/t (mener jeg å huske). Imidlertid er ikke alle innlagte fartsgrenser korrekte, så litt "manuell" IQ må kobles inn i tillegg.

Lenke til kommentar
Ang 1: Vet ikke hvordan Nokia har det, men på min HTC P3300 med TT er det fartsgrenser i kartene, og varsel ved overskridelse. Den viser dette ved å endre farge på farten til RØDT dersom grensen overskrides med mer enn 4 km/t (mener jeg å huske). Imidlertid er ikke alle innlagte fartsgrenser korrekte, så litt "manuell" IQ må kobles inn i tillegg.

9106483[/snapback]

Da er Navigatoren testet ut og det finnes ikke noen fartsgrenser installert i kartprogrammet. Det kan legges inn en generell varsling på en egendefinert fartsgrense, ganske meningsløst.

Lenke til kommentar
hva med å se på skiltene og speedometeret ? :p

har aldri helt skjønt meg på denne funksjonen.

9121401[/snapback]

Mulig jeg har et sært syn på dette med visning av fartsgrenser på GPS, men tenk deg følgende situasjon: Du har kjørt lengre enn langt og har kanskje ikke fulgt så godt med på skiltene. Med tanke på dagens bøtesatser begynner du å lure på hva fartsgrensen egentlig er der du kjører. Skal du ta sjansen på å fortsette med å kjøre i 80+ til du ser neste skilt eller hadde det vært kjekt dersom du kunne se på GPS'en hva fartsgrensen faktisk er på stedet og tilpasse farten etter det den var (kanskje 60).

Jeg mener dette er en nyttig funksjonalitet på GPS'er for bil. Dessverre hadde ikke Route66 dette for S60 plattformen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...