_Furien_ Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Lurer på hva som kommer til å skje hvis jeg flytter på multipileren på minP3 600E, kan det skade pcen? takker for alle svar Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Lurer på hva som kommer til å skje hvis jeg flytter på multipileren på minP3 600E, kan det skade pcen? takker for alle svar Det behøver nødvendigvis ikke og skje noen ting bortsett fra at du får mer Mhz! Du må kanskje ha en kjøler som kjøler bra nok! Men jeg trur det er lurere og flytte litt på fsb`en isteden for multipileren! mvh stefan Lenke til kommentar
consilium Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ikke nødvendigvis. Øker du farten til FSB'en vil du også øke hastigheten til resten av systemet (bl.a. AGP-bussen), noe som kan gjøre det ustabilt. Det er imidlertid hovedkort som lar deg justere hastigheten asynkront (husker ikke hvilke). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Lurer på hva som kommer til å skje hvis jeg flytter på multipileren på minP3 600E, kan det skade pcen? Den vil sansynligvis ikke starte opp. Pentium-serien (fra PII/Cerleron og oppover)har multiplier-sperre som gjør at du ikke kan endre multiplieren. Overklokk heller på FSB'en. Sett den opp fra 100 til 133. Da går prosesoren på 6x133 = 800MHz i stedet for 600MHz. Hvilket Chipsett har du forresten? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du har en gammel P3. Ikke den nyere Coopermine versjonen, 650mhz var siste versjonen av den CPU`en og derfor kan du ikke forvente deg så veldig mye.. Kanskje 700mhz.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 skader nok ikke pcn men hvis den henger seg så ta ut batteriet noen sec så er den default igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du har en gammel P3. Ikke den nyere Coopermine versjonen, 650mhz var siste versjonen av den CPU`en og derfor kan du ikke forvente deg så veldig mye.. Kanskje 700mhz.. E = coppermine (resten er Katmai) B = 133MHz FSB (resten er 100MHz) Han sier han har en 600E, dvs at han har en PIII Coppermine med 100MHz FSB. Det skal altså være fullt mulig å komme opp i 800MHz (sansynligvis er også 850-900 innen rekkevidde om kjølingen er bra nok og resten av PC'n takler FSB'en) Hvis det hadde vært en katmai, tror jeg den max ville klart 650 med god kjøling. (PIII-650 katmai ble jo som kjent trekt fra markedet i sin tid pga at den var for ustabil) Det var den tiden Athlon kjørte på 750MHz og rulet stort. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Lurer på hva som kommer til å skje hvis jeg flytter på multipileren på minP3 600E, kan det skade pcen? takker for alle svar Høyst sannsynlig skjer ingenting annet enn at hovedkortet informerer deg om at multipliern er satt tilbake til det den skal være helt automagisk. Multiplier'n er låst i cpu'n og kunne egentlig ikke bry seg mindre om hva hovedkortet er satt til ... Å øke FSB'n er eneste måte for å overklokke en låst CPU. Bare pass på å ikke bli altfor ivrig, da harddisker, innhold på harddisker og ISA/PCI-kort liker svært dårlig å bli overklokket... og kan faktisk ryke. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 En liten endring måtte til.. Har ikke PC133 ram, men PC100! Har et VIA chipset. Som støtter 133mHz BUS, men problemet er at minnet mitt bare støtter PC100 Ser på f.eks. DDR PC2100, som bli klokket mye høyere, kan jeg klokke mitt minne opp til 133 mHz? takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå