djgudleif Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg prøver å kjøre et PHP-dokument ved å dra det til et firefox-vindu, men det ser ikke ut til å funke. Er det et eller annet jeg må installere? Jeg fatter det ikke, jeg mener det har funket før... Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nei det vil ikke fungere, det fungerer med HTML, men php krever apache server med PHP innstallert. Det er mange ferdige "server" pakker med apache, php, mysql etc, feks XAMPP, bare søk på XAMPP på google Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 php krever apache server med PHP innstallert 9100194[/snapback] Ikke helt riktig. PHP krever en webserver med php innstallert, må ikke være apache. PHP er ett server side språk, dvs at det kjøres på serveren for så å sende resultatet til brukerens nettleser (i noe som nettleseren forstår, f.eks html). F.eks Html og javascript er browers side språk som blir kjørt lokalt på brukerens maskin. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har løst problemet. Jeg fikk det til på en annen måte. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg fikk det til på en annen måte. 9102875[/snapback] Den måten vil jeg gjerne høre. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 IIS med PHP kansje. 9116981[/snapback] Det blir da ikke anderledes siden det fremdeles er en webserver. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 A, sorry. Det har du rett i. Så ikke innlege dit. :| Så bare Apche innleget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå