RPA Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hver gang jeg prøver å rekompilere drivere fra NVIDIA både til Gf4 og Nforce får jeg feilmeldingen "Unresolved symbols in" og så blir det listet opp masse filer. Dette skjer både når jeg kompilerer fra src.rpm og tar.gz filer så det tyder på at noe mangler i systemet men hva? Forøvrig funker ingen av de nykompilerte filene slik de skal...får masse feilmld om NForce driveren og X kommer med "fatal error" av GLX driveren fra nvidia. Kjører Mandrake9.0 og har prøvd "alt" fra diverse forum. Noen som kan si hva jeg mangler for å få kompilert slike filer? Lenke til kommentar
glabba Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Søk etter "Unresolved symbols" på groups.google.com. Der finner du garantert svar. PS: Dette er ikke et "Google er din venn"-svar. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hver gang jeg prøver å rekompilere drivere fra NVIDIA både til Gf4 og Nforce får jeg feilmeldingen "Unresolved symbols in" og så blir det listet opp masse filer. Dette skjer både når jeg kompilerer fra src.rpm og tar.gz filer så det tyder på at noe mangler i systemet men hva?Forøvrig funker ingen av de nykompilerte filene slik de skal...får masse feilmld om NForce driveren og X kommer med "fatal error" av GLX driveren fra nvidia. Kjører Mandrake9.0 og har prøvd "alt" fra diverse forum. Noen som kan si hva jeg mangler for å få kompilert slike filer? Tipper du mangler kernel source og headers for å kompilere nvidia modulen fra kildekoden Lenke til kommentar
RPA Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Kernel-sourcen har jeg installert mener jeg, men headerne er jeg ikke helt sikker på... Noen som hvet hvilken pakke til Mandrake9.0 som inneholder headerne? Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 vel, det er jo praktisk at headerne følger med kerneln.. lag /usr/src/linux som en soft link til kernel sourcen din, siden det vanligvis er der det letes etter dem.. vel-vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå