Bone Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Heisann! (Man skal liksom lage en unik emnetittel, men jeg har virkelig ingen idé om hva jeg skal skrive for å tråden til å bli unik og forklarende, når det er så mange like. -og enda er mine ønsker litt forskjellig fra de fleste andres.. Savner i grunnen den "undertittel" -funksjonen som var her før.. vel, vel..) Hei igjen! Ønsker nå å kjøpe meg en Stue-PC i løpet av et par måneder, alt ettersom når pengene kommer inn.. Burde egentlig komme med en prisantydning, men jeg vet virkelig ikke hvor mye jeg bør ut med for å få det jeg vil ha, så slikt sett trenger jeg litt hjelp til det også.. Jeg er ikke helt på jakt etter den "typiske" HTPC'n hvor man kjører MediaCenter, for jeg ser egentlig ikke helt for meg at jeg kommer til å bruke det noe særlig.. Musikk skal spilles av med MediaMonkey. En annen av hovedgrunnene til at jeg ønsker meg "stue -pc" er muligheten for å spille av x264 / mkv -filmer; Vet ikke hvordan MediaCenteret takler det enda? Bruker VLC til det foreløpig. Har heller ikke behov (så sant dere ikke overbeviser meg om MediaCenter og x264) for fjernkontroll, da jeg hadde tenkt å bruke trådløs mus og tastatur (via Bluetooth!?). Så jeg trenger da en PC som er "sterk nok" til å dra musikk og x264 -filmer uten problemer. Jeg har også et lite ønske om at den skal klare å kunne dra noen små "lette" spill. Som typiske adventure -spill; De nye Sam & Max -spillene, Runaway, kanskje den også vil klare å dra spill som Civilization 4!? Den må ha DVI (eller noe annet) så jeg får kjørt den via HDMI til TV'n min. Er ikke noe superkresen på støy.. Skrur da opp volumet, for svarte! Noe OS trenger dere heller ikke å tenke på.. (Det får jeg se på når det eventuelt kommer). Skal kjøre Vista Ultimate (regner jeg med). Trenger kanskje 2 GB RAM, eller er det litt overkill? Trenger jeg et bedre skjermkort, eller begynner de integrerte i hovedkortene å bli så bra nå, så.. ? Det jeg lurer på; Hva slags prisklasse tror dere at jeg bør ligge på? Og hva slags skjermkort tror dere eventuelt jeg må ha? Takker så mye for svar! Spør hvis dere lurer!! - Bone EDIT: Jeg skal IKKE bruke den til noe opptak av TV og sånn.. (ser aldri på TV).. Endret 19. juli 2007 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Ingen som har peil på hva slags pris jeg bør legge meg på, eller de andre små tingene jeg lurer på? Som skjermkort / ram !? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 6-7 k skulle bringe deg i land. E4300 CPU, 2 GB RAM og et ATI 2600 eller GF 8600. Jeg har skrevet et liten gjennomgang på dette forumet av hvordan jeg gikk frem for å bygge en HTPC med lignende bruksområde. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hvis du ikke skal spille holder det med integrert hovedkort, da trenger du heller ikke mer enn 1 GB minne. For å takle h264 1080p decoding holder det lenge med en amd 64 3800. Pris totalt på disse komponentene ville ligge i underkant av 2000kr. Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 ikke kjør over hdmi vis ikke tv støtter 1:1 pixelmapping.. det gjør ikke min så det ble bedre bilde med vga kabel.. funger knall til film.. men vamlig surfing så er det lav oppløsning 1300X768.. du burde ha 1000p vis du skal bruke den til pc.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Takker så meget for svar! Vært litt dårlig med tilbakemelding her, men nå har jeg fått sett litt på ting og tang.. Satte opp noe her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51778 Vet ikke om alt passer sammen, men regner kanskje med at noe er litt "overkill". Liker litt å finne "maks pris" først, og SÅ gå litt ned i pris der jeg kan; Bedre det enn at det bare blir plusset på, og på.. Tror jeg har fått en "maks pris", men kanskje ikke.. Det er der dere kommer inn! Kommentarer tas imot med åpne armer! Takk, takk! EDIT: Hovedkortet (?) burde kanskje ha muligheter for Bluetooth, da jeg gjerne vil ha det til mobil (kanskje?), men i hvert fall tastatur og mus.. Endret 1. august 2007 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Ingen som vil gi tilbakemelding på oppsettet mitt!? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Please, please help me.. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Detta var jo nokså dyrt. Du kan få helt ok stuepc til halve prisen. Få deg HDMI på skjermkortet, ikke bruk DVI-HDMI til tven. Har du HDMI kontakt på skjermkortet får du pixelmapping i Nvidia kontrolpanel og trenger ikke tenke på dette med 1:1 i tven. Abit AN-M2 HD, AMD x2 4200 + 2 GB Twinmos minne koster godt under 3000 kr alt etter hvilken nettbutikk du handler i. Dette holder til film og HD DVD samt litt forsiktig spilling. Så kan du ta deg en sydentur for det du sparte. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Takker! Er det noe galt med DVD-HDMI!? TV'n min er "proff" nok, så den delen går fint.. Det er en SONY KDL 40W2000.. Du foreslår å bytte ut hovedkort, RAM og CPU, at de jeg har valgt er i "dyreste" laget? Takker igjen! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 En annen liten ting: Hovedkort: Har noen av dem innebygd bluetooth? Fjernkontroller: Kan man assosiere de fleste media-avspillerne med en slik en? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Lite aktivitet i tråden min her... Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tenker på noe av det samme som deg, men kunne ønsket meg en ganske grei pc som jeg kan spille det meste på samt seff se film og høre musikk. I første omgang trenger jeg et kabinett som kanskje er litt mindre enn det du så på. Vurderte du andre lignende kabinetter? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Hei! Jeg tok bare et (Lian Li) kabinett, jeg.. ..kabinett er liksom ikke noe jeg trenger direkte hjelp til, så det tenkte jeg skulle undersøke litt nærmere når jeg sto klar til å kjøpe.. det er liksom hovedsakelig bare å finne et man synes ser pent ut, til stua! ..så nei, ikke vurdert.. enda.. men, kommer til å gjøre! Jeg har litt lyst til å spille NOE, men ikke "det meste" .. det vil si; Point & Click -spill.. men, ikke noe FPS, eller annet "heftig" .. på det "meste" kanskje noe i Civilization IV -kategorien.. Selv tenker jeg mest på spill som Chessmaster +, Bone -serien, Sam & Max -serien.. Civ4 .. og noe annet som man liksom kan ligge i sofaen og styre og ordne kun med musa! Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei! Jeg tok bare et (Lian Li) kabinett, jeg.. ..kabinett er liksom ikke noe jeg trenger direkte hjelp til, så det tenkte jeg skulle undersøke litt nærmere når jeg sto klar til å kjøpe.. det er liksom hovedsakelig bare å finne et man synes ser pent ut, til stua! ..så nei, ikke vurdert.. enda.. men, kommer til å gjøre! Jeg har litt lyst til å spille NOE, men ikke "det meste" .. det vil si; Point & Click -spill.. men, ikke noe FPS, eller annet "heftig" .. på det "meste" kanskje noe i Civilization IV -kategorien.. Selv tenker jeg mest på spill som Chessmaster +, Bone -serien, Sam & Max -serien.. Civ4 .. og noe annet som man liksom kan ligge i sofaen og styre og ordne kun med musa! 9303576[/snapback] Er ikke heeelt enig når det gjelder kabinett Må jo være fint, ha god kjøling, vurdere micro-ATX mot ATX, om du skal ha PSU eller ikke, hvor mange ekstra kort og eventuelt disker du skal ha plass til. Jeg likte uansett det Lian Li kabinettet, men jeg må titte litt til før jeg finner hva jeg skal ha. Har du funnet noe/bestemt deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå