Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Backbone bak på switch - kan brukes til noe?

Anbefalte innlegg

Den er av BNC type (+ en AUI type), og jeg har en gammel PC med BNC nettverkskort. Dessuten har jeg en gammel koaks til en fjern del av huset jeg vil bruke (kan ikke trekke ny Cat5 med kobling på gjennom vegghull). Den er vel en inngang fra andre nettverk, men skal nå bli utgang, som de andre 8 RJ45 på switchen. Ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er av BNC type (+ en AUI type), og jeg har en gammel PC med BNC nettverkskort. Dessuten har jeg en gammel koaks til en fjern del av huset jeg vil bruke (kan ikke trekke ny Cat5 med kobling på gjennom vegghull). Den er vel en inngang fra andre nettverk, men skal nå bli utgang, som de andre 8 RJ45 på switchen. Ideer ?

Tja, ikke annet enn og prøve.

Antagelig er det en vanlig coax-tilkobling som vil fungerer mot coax-nettet.

Ellers får du jo overganger men det billigste hvis denne ikke funker er vel og kjøpe hub med BNC-tilkobling. Har du typebetegnelse på huben?

Lenke til kommentar

Det letteste er jo bare å kjøpe 100m TP-kabel (eller hvor langt huset ditt er) uten endestykker. Så teiper du TP-kabelen fast i coax'en (gaffa makes it all:D) og drar som F i den andre enden.

Så setter du på TP-plugger i begge ender (enhver idiot med IQ over 20 klarer det) og vips.. 8)

Trenger du flere nettverkskort koster jo de bare 79spenn per stykk eller no..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...