Gå til innhold

Nytt kamera; Godt lommekamera (Ukjent pris?!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Olumpus Mju 700... Det er et stilfult, konge, lett, godt lommekamera.. Tar bilder med 3000x2400 trur eg... :) 7,1 MP...`Enkle menyer og er sprut-støv sikkert... tåler en støyt...

Pris: 2000... Trur eg...

Eller så kan du bevege deg opp til mju 710 og 810 og mange fleir... pris varierer fra sort til sort... mju 700 er det billigste og tar enormt flotte bilder for å vere så billig...

Lenke til kommentar
mju 700 er det billigste og tar enormt flotte bilder for å vere så billig...
Ikke i følge tester og tilbakemeldinger fra kunder. Det er sikkert bra nok, men du finner mange kamera i samme prisklasse som er minst like gode. Mju-700 (og mju-serien generelt) sliter litt med støy, blasse farger og noe dårlig skarphet. Men til hjemmebruk er det ikke sikkert man trenger noe mer.
Lenke til kommentar

Nå har jeg gått i butikken litt, for å sjekke butikkpriser, og hva jeg syntes så fint ut..

Valget heller nok mot Canon Ixux 950IS, men en annen kandidat kom opp;

Canon Digital Ixus 75 ( https://prisguiden.no/product.php?productId=65441 ).. den er forresten finere i svart (som også finnes).

På en butikk var det kun 100,- kroner forskjell på disse to (950IS 2899,- og 75 2799,-)..

Noen kommentarer til disse to opp mot hverandre!? Eller til Ixus 75, generelt!?

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått i butikken litt, for å sjekke butikkpriser, og hva jeg syntes så fint ut..

Valget heller nok mot Canon Ixux 950IS, men en annen kandidat kom opp;

Canon Digital Ixus 75 ( https://prisguiden.no/product.php?productId=65441 ).. den er forresten finere i svart (som også finnes).

På en butikk var det kun 100,- kroner forskjell på disse to (950IS 2899,- og 75 2799,-)..

Noen kommentarer til disse to opp mot hverandre!? Eller til Ixus 75, generelt!?

Takk, takk! :)

9239120[/snapback]

ixus xxx er generelt bedre enn ixus xx, xx er tynnere, men xxx tar betydlig bedre bilder.

Lenke til kommentar

Hørtes bra ut.. :)

Er egentlig rett før jeg går å kjøper den Ixus'n nå.. men, har begynt å tvile litt.. :blush: ..lurer på om den kanskje er for stor til å gå med i lomma!?

Det Exilim -kameraet jeg hadde var så fint til å ta meg seg sånn sett.. Det er jo et slim-kamera..

Er det noen gode smil-modeller der ute!?

(ja, vet jeg er vanskelig :( )

Takker! :)

Lenke til kommentar

Jaj! Raskt svar! :w00t:

Hva med den som jeg linket til over her da? Den Ixus 75!? ..den var nok kanskje ikke så god som den 950IS, men.. til å være slim da!?

Det er litt viktig for meg at jeg skal ORKE å drasse med kameraet også.. er det for "stort", så er jeg nesten like langt.. da har jeg jo ikke med kameraet og det ligger igjen hjemme.. så har det ikke så mye å si hvor godt det er..

:blush:

Lenke til kommentar

Okei.. hmm.. Bildestabilisator.. er det noe tøft?

Likte egentlig så godt designet på den 75 -saken også..

Filmer er det ikke så farlig med, i grunnen.. tror jeg..

Men, som slim-modell.. ville du anbefalt den Ixus 75 !?

:)

Lenke til kommentar
Okei.. hmm.. Bildestabilisator.. er det noe tøft?

Likte egentlig så godt designet på den 75 -saken også..

Filmer er det ikke så farlig med, i grunnen.. tror jeg..

Men, som slim-modell.. ville du anbefalt den Ixus 75 !?

:)

9273179[/snapback]

Bildestabilisator... Om du rister på hånda så gjør ikke lcd-brikka det. Altså bildene blir skarpe selv om du skulle komme til å riste litt på hånda.

Til det andre spørsmålet ditt: Ja :)

Lenke til kommentar

Er den bildestabilisatoren et "must" ? Noe jeg kommer til å merke godt? ..tror ikke at jeg har, eller har hatt det på de andre kameraene mine..

Godt å høre at også det er bra (75'n, altså) :) ..eller, har du noen andre slim-modeller du vil anbefale?

Noen andre som vil anbefale noen slim-modeller? :)

Takker igjen!

Lenke til kommentar
Er den bildestabilisatoren et "must" ? Noe jeg kommer til å merke godt? ..tror ikke at jeg har, eller har hatt det på de andre kameraene mine..

Godt å høre at også det er bra (75'n, altså) :) ..eller, har du noen andre slim-modeller du vil anbefale?

Noen andre som vil anbefale noen slim-modeller? :)

Takker igjen!

9274062[/snapback]

Hvis du planlegger å ta en del video, så vil jeg anbefale bildestabilisering. Ellers så vil jeg prioritert bildekvalitet.

Tom

Lenke til kommentar

Hvis du kikker på minitesten av Nikon Coolpix S500, ser du hva bildestabilisatoren kan gjøre for deg når motivet står i ro...
Lenke til kommentar

ugg... nå ble jeg i tvil igjen! :(

Kikket på bildene du hadde tatt av den bærbare.. er det virkelig SÅ stor forskjell, eller har du halv-ristet kameraet litt med vilje?! :dontgetit: ..det var jo virkelig forskjell.. Men, kan ikke huske at jeg har tatt SÅ dårlige bilder med mine andre kameraer (og de hadde/har ikke bildestabilisator, tror jeg) ..

hmm..

Lenke til kommentar
ugg... nå ble jeg i tvil igjen! :(

Kikket på bildene du hadde tatt av den bærbare.. er det virkelig SÅ stor forskjell, eller har du halv-ristet kameraet litt med vilje?! :dontgetit: ..det var jo virkelig forskjell.. Men, kan ikke huske at jeg har tatt SÅ dårlige bilder med mine andre kameraer (og de hadde/har ikke bildestabilisator, tror jeg) ..

Nei, jeg ristet ikke noe på kameraet (tvert i mot, jeg støttet albuene i bordplaten). Men du må huske på at disse bildene ble tatt med 1 sekund lukkertid, for å fremprovosere dette. Jeg ble likevel forbauset over hvor skarpe bildene ble med stabilisator, og det viser virkelig hvor mye det kan ha å si i enkelte situasjoner.
Lenke til kommentar

åja.. hmm.. Det tenkte jeg ikke på.. :blush:

Da vil vel bildestabilisator har MYE å si når man tar bilder i mørkere omgivelser da!? :ermm: (er ikke noe fotoekspert..)

hmm.. Du har ikke noe eksempelbilder på bildestabilisator vs. ikke, med "vanlig" lukketid da!?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
åja.. hmm.. Det tenkte jeg ikke på.. :blush:

Da vil vel bildestabilisator har MYE å si når man tar bilder i mørkere omgivelser da!? :ermm: (er ikke noe fotoekspert..)

hmm.. Du har ikke noe eksempelbilder på bildestabilisator vs. ikke, med "vanlig" lukketid da!?

Har ingenting tilgjengelig akkurat nå, men kan sikkert ordne det (med et annet kamera) senere i dag. De fleste bildene i galleriet er tatt med bildestabilisatoren på.

Bildestabilisator hjelper forøvrig i alle situasjoner, men kan bare gi lenger lukkertid dersom motivet står i ro, og det må til i mørke. Men vanlige "oppstilte" familiebilder er normalt "i ro" nok, med mindre det er veldig mørkt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...