PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 F30 er egentlig en større modell, selv om det er en eldre modell. Siden ingen av dem er gamle, bør det si sitt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Så da burde jeg av de to velge f40'n, siden jeg vil så "slim" som mulig? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Så da burde jeg av de to velge f40'n, siden jeg vil så "slim" som mulig? 9118132[/snapback] Mht fysisk størrelse er de nok like, så det er ikke et argument her. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 hmm.. hva mente du med større, da? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 hmm.. hva mente du med større, da? 9118762[/snapback] Hva tror du? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Større modell = Større størrelse.. !? Flere funksjoner? Den er jo nyere, burde jo ikke være.. Vet ikke; litt derfor jeg spør... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Større = høyere på stigen, altså en bedre modell. Så vidt jeg vet bygger den nyeste du nevner på F20, og er dermed en nyere modell av F30s lillebror. I motsetning til i dataverdenen blir ikke kameraer automatisk bedre når de er et par år nyere. De kan faktisk bli dårligere, til og med. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Nåh.. det var ikke så bra, kanskje.. Den så egentlig både finere og mindre ut! Vil jo ha det beste! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Nåh.. det var ikke så bra, kanskje.. Den så egentlig både finere og mindre ut! Vil jo ha det beste! 9119285[/snapback] Det er sikkert omtrent samme bildekvalitet på dem, men forskjeller i manuell kontroll. Har ikke sett hvordan det ser ut enda. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg kunne fått F40fd billigere enn F30, men jeg leste tester av den at den ikke var så veldig bra. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 hmm.. Rart, den fikk "anbefalt kjøp" fra Din Side.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 hmm.. Rart, den fikk "anbefalt kjøp" fra Din Side.. 9119852[/snapback] Pølsetesterne på Din Side kan holde seg til nettopp pølsetesting Men uansett så kan vel F40 være anbefalt, selv om F30 er bedre? Spesielt om F40 til og med er billigere? Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Pølsetesterne på Din Side kan holde seg til nettopp pølsetesting Men uansett så kan vel F40 være anbefalt, selv om F30 er bedre? Spesielt om F40 til og med er billigere? 9122001[/snapback] Merkelig hvordan du skal rakke ned på våre tester hele tiden og samtidig være enig i det vi kommer frem til? F30, som du også anbefaler lenger opp i tråden, er ett av de to lommekameraene vi har gitt seks på terningen og er et kameraet jeg fortsatt holder som det beste lommekameraet. Dog vil jeg påpeke at det ikke nødvendigvis er så godt å bruke på full auto; da har ISO-verdien en tendens til å bli pushet unødvendig høyt. Jeg ville heller ha satt det på M-modusen og brukt Auto (400) i de fleste situasjoner, bortsett fra innendørs fra ettermiddagen av med motiver som må fryses - da setter du det på automodus og får dermed 800/1600-bilder. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) F30, som du også anbefaler lenger opp i tråden, er ett av de to lommekameraene vi har gitt seks på terningen og er et kameraet jeg fortsatt holder som det beste lommekameraet. Helt enig med deg, så lenge vi forutsetter dårlig lys og høy ISO. På de vanlige ISO-nivåene (50-400) yter det ikke bedre enn konkurrentene, og optiske svakheter kommer frem. F30 har langt fra den beste optikken blant kompaktkameraene, bl.a. er det svært mye CA sammenliknet med f.eks. Canon Ixus 800IS og Nikon P3/P4. Optikken til F30 tegner nokså skarpt, men vil heller ikke si at den er skarpere enn de nevnte kameraene sin optikk. Endret 31. juli 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg trenger et godt kamera som tar bilder jeg blir fornøyd med -og jeg tar hovedsakelig bilder på "auto". Jeg vil - etter å ha testet det (minitest riktignok) - anbefale Nikon Coolpix S500. Skal kanskje være litt forsiktig med å anbefale konkrete modeller når jeg skriver for Akam, men jeg tar sjansen likevel. Matcher ikke Fujifilm på ISO800 og oppover, men alt i alt gjør det en veldig god jobb, og bl.a. synes jeg optikken yter bedre enn f.eks. F30. Bildestabilisatoren gjør også at du ikke trenger høy ISO like ofte. Batteritiden er største ankemomentet, men kjøper du et ekstra batteri klarer du deg helt fint. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Litt sen tilbakemelding fra meg, dessverre! Beklager.. Men, takker så meget for deres svar! Etter postene til nå, så står jeg igjen med 3 kameraer, slikt jeg ser det; Canon Ixus 950IS, Fujifilm Finepix F30, Fujifilm Finepix F40fd og Nikon Coolpix S500. Vi er enige om at alle disse er gode kandidater, ikke sant?! I hvert fall; Fant ut at jeg/vi har den F30 på jobben, men hadde i utgangspunktet håpet at kameraet jeg skulle gå til innkjøp av hadde vært *litt* mindre. Er det stor forskjell på F30 og F40fd / 950IS? Hva ville dere ha tatt av disse 4!? Hvis F30 ikke er en "overlegen kandidat", så er nok ikke den jeg helst vil gå for, sånn utseendemessig.. Takker igjen for svar! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Bump? Bomp? BUMPE-BOMP! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Ingen som vil hjelp meg mer med disse valgene, eller er det slik at de alternativene jeg her nå står igjen med kun trenger å bli valgt utifra "utseende", liksom.. !? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Personlig synes jeg F30 er litt for svak optisk til å være en overlegen kandidat. Den gir bedre bilder i dårlig belysning, men Ixus'ens bildestabilisator oppveier dette en del (hjelper lite på motiver som er i rask bevegelse, men dette skjer stort sett uansett i ganske bra belysning). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Okei.. og, siden F30 skal kanskje være et "større" kamera enn F40fd, så regner jeg kanskje med at du mener også den er 'for svak optisk' .. Mye mulig jeg går for den IXUS'n.. den virker "slim'ere" også!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå