Bone Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Heisann! Nok en tråd om hjelp til kjøp av "slim, godt, kompakt" -digitalkamera.. Jeg vet ikke helt hva slags pris jeg vil legge meg på enda; Jeg vil ha et kamera jeg vil bli fornøyd med! Jeg har også et Sony DSC-F717 -kamera, som jeg føler fortsatt holder til mer "proffe" bilder, hvis det er det om å gjøre.. Det var veldig godt før i tiden, i hvert fall -Dette stemmer vel fortsatt? Jeg hadde også et Sony Exilim EX-Z500, men det klarte jeg å miste i bakken. Det er derfor jeg ønsker meg et nytt et.. Det var jeg egentlig fornøyd med, selv om jeg (selvfølgelig) merket kvalitetsforskjeller mellom den og F717'n. Prisen kommer ikke til å overstige 10k for et kamera, men jeg er forberedt på å passere / komme oppunder 5k, if need be. Ønsker selvfølgelig å ha det så rimelig som mulig, hvis muligheten er der.. Så finner man et knallkamera til 3k, så går det helt fint det også, liksom.. Bruk!? Hva skal jeg bruke det til.. Jeg vil ha et lommekamera(!) som jeg kan ha med meg på turer og i sekken, som tar gode bilder. Nå er det mange fotoentusiaster og eksperter her, så når jeg sier at jeg ikke trenger et slikt "superavansert" et, så skjønner dere kanskje hva jeg mener. Jeg trenger et godt kamera som tar bilder jeg blir fornøyd med -og jeg tar hovedsakelig bilder på "auto". Har en forkjærlighet for Sony sine produkter, men dere trenger ikke å vektlegge det noe særlig, men kan gjerne ha det i bakhodet.. Kameraet må selvfølgelig ha oppladbart batteri, og ikke disse AA - batteriene. Nøkkelordene er "godt" og "lomme"! Nå kommer mange kameraer opp i 7 megapixler, osv, og også mer, men 5 holder vel egentlig lenge for meg, jeg er vel heller kanskje mer opptatt av at optikken er god (men, det er et felt som jeg har 0 peiling på!). Men, får man med 7, så får man med 7.. Utseende og menyfunksjoner har også vært greit om så noenlunde pent ut også! Vil jo ha i pose og sekk, jeg som alle andre! Takker for hjelpsomme svar!! - Bone Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 HAr _kun_ gode erfaringer med Canon sin IXUS serie. Du har ixus 950 for maks kvalitet . Så har du Ixus 90 (tror jeg 80-95 ett sted) som er en mer slim utgave, har noe lavere oppløsning, men ellers stort sett det samme. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Tenker du på denne her; https://prisguiden.no/product.php?p...9a00#userReview Hva har du å si til tilbakemeldingen? Takker!! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Den var jo ganske bra. Hadde du ventet bedre? Hva med Fujifilm E-900? https://prisguiden.no/product.php?productId=35634 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Forventet egentlig ikke noe som helst! Bare nysgjerrig på hva mente om det som var positivt å negativt i forhold til tilbakemeldingen som ble gitt! Den du linket til hadde dessverre ikke oppladbart batteri, og det er en liten "nødvendighet".. Takk, allikevel! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 AA batterier kan man også kjøpe i oppladbare versjoner. Koster 150-300 kroner for en pakke med batterier og lader, avhengig av hvor rask laderen er, og hvor god kvalitet lader og batteri har. Fordelen med AA batterier, er at du kan kjøpe nødbatterier omtrent hvor som helst. Men ja... jeg liker også best oppladbare lithiumbatterier best, så lenge de har god varighet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ja, det er de lithiumbatteriene jeg vil ha.. blir både større og tyngre med AA - batterier, føler jeg også.. Noen gode forslag til et godt kamera? Er ikke du sånn super-ekspert på området? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Canon Ixus 800IS har jeg selv, og er veldig fornøyd. Muligens vanskelig å få tak i nå. Den nyeste Ixus-modellen, er Ixus 950IS, og er ikke noe dårligere Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Nå er det 2 som har anbefalt det kameraet; Kanskje det er et ordentlig godt kamera det da!? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nå er det 2 som har anbefalt det kameraet; Kanskje det er et ordentlig godt kamera det da!? 9100811[/snapback] Klart det er et ordentlig kamera. Det har aldri vært noen tvil om at Canon kan lage gode kameraer, og at Ixus-serien har vært regnet som et av de absolutt bedre i klassen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hørtes i grunnen flott ut! ..har ikke noe særlig peiling selv, så at et par stykker anbefaler samme type kamera er bare kjempefint! Vet selvfølgelig at Canon har hatt en god finger med i spillet så lenge jeg kan huske, men egentlig aldri hatt noe forhold til Ixus, annet enn at jeg har hørt om det i kamera-sammenheng (men aldri visst hvilken posisjon Ixus-serien hadde). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg har en av de förste ixusene, nemlig IXUS V. Jeg har også ixus 500. Jeg må si at jeg har värt enormt fornöyd med begge. Jeg har ikke opplevd at bunnen er ujevn, men dette er noe som endrer seg fra modell til modell. De tåler det meste av slag, fall, fuktighet, og sand. IXUS v'en har opplevd tre sydenfereier og to ferier her hjemme. 500'en har overlevd tre turer til asia, og en rundtur i europa. Begge ser like hele og fine ut. Og begge fungerer plettfritt. Batteriet streika på v'en, etter nesten fem år, men kjöpte nytt på clasern for 200kr, så det var ikke så farlig. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg har ingen erfaring med Fujifilm Finepix F30, men det virker som et utrolig bra kjøp. Den tar best bilder av alle lommekameraer i mørkt lys, og batteriet er i særklasse. Les litt erfaringer av den og tester, så tror jeg du blir overbevist. Det gjør det veldig bra på AUTO, og så er det veldig billig. Spar pengene, og kjøp dette heller. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Den eneste jeg kjenner med det kameraet er en særdeles avansert fotograf, og han bruker det altid på auto. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Takker for flere svar! ..nå har jeg akkurat våknet, så kanskje derfor jeg ikke tenker helt klart, men; Det var et "kompliment" til Fujifilm Finepix F30 det, ikke sant PMnormal? Eller.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Takker for flere svar! ..nå har jeg akkurat våknet, så kanskje derfor jeg ikke tenker helt klart, men; Det var et "kompliment" til Fujifilm Finepix F30 det, ikke sant PMnormal? Eller.. 9115960[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) ..nå har jeg akkurat våknetKlokken halv ni om kvelden? Satser på nattfotografering du da? Da vil nok Fuji F30 være et smart valg ja Endret 21. juli 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 ..nå har jeg akkurat våknet Klokken halv ni om kvelden? Satser på nattfotografering du da? Da vil nok Fuji F30 være et smart valg ja 9116837[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=800003&hl= (Bortsett fra natten da, har du noe å si om Fuji 30 vs Ixux 950IS ) Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg sier bare: http://www.dinside.no/php/art.php?id=358335 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Ah, takker! Kom borti en annen Fujifilm -kandidat; http://www.dinside.no/php/art.php?id=388644 FinePix F40fd.. Fikk "anbefalt" -stempel også.. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå