Whackedorange Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 HD Dvd addon til 360 har IKKE hdmi inngang, elendig spør du meg men mener fortsatt att 360 er ett bedre valg enn PS3. For meg så er det spill som selger en konsoll, men seffølgelig er det positivt att de legger til annet snack også. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er ikke det den store forskjellen mellom 360 og PS3 da? PS3 er en multimediamaskin, imens 360 er mer spillmaskin? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) HD DVD addonen får vel HDMI hvis man kjøper en X360 Elite, men bildekvaliteten er så og si umulig å se forskjell på mellom HDMI og VGA/komponent. While the player is still unable to output true lossless Dolby TrueHD streams, it now offers users the option to output all HD DVD audio (including down-sampled TrueHD) in Digital Stereo (2 channel PCM), 640 kbps Dolby Digital 5.1, and 1.5 Mbps DTS 5.1 or WMA Pro Kilde : Hidefdigest.com Men ja det stemmer at X360 ikke fult støtter TrueHD lyd Edit : PS3 er en multimediamaskin, imens 360 er mer spillmaskin? X360 kan i og for seg gjøre like mye på multimediasiden som PS3 med tanke på streaming av film og musikk. Men X360 mangler en webbrowser på konsollen. Endret 19. juli 2007 av Dragoncrest Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 PS3 støtter jo film, dvd, musikk, bilder, browser, så den er vel bedre på det punktet? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Bare browser som ikke 360 har, men det er jo pluss at det har HDMI 1.3 utgang da, og byttbar harddisk til flere hundre GB. Husk at potensialet for mediacenteret til PS3 ikke har kommet ennå da Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) PS3 støtter jo film, dvd, musikk, bilder, browser, så den er vel bedre på det punktet? 9101945[/snapback] X360 støtter alt dette minus browser. Hvem som er best på multimediafunksjoner er pr i dag en smakssak, de er begge ok som multimediasenter, men en ok multimediapc banker begge. Husk at potensialet for mediacenteret til PS3 ikke har kommet ennå da Og man kan også påstå at multimedia "potensialet" til X360 ikke har kommet ennå. Det er ikke bare på PS3 det blir gjort fremskritt. Vil også påstå at man bør ikke kjøpe et produkt basert på "potensiale". Kjøp da heller det produktet når det faktisk når sitt potensiale, og kjøp et produkt i dag som faktisk leverer det man ønsker fra det. Endret 19. juli 2007 av Dragoncrest Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er for øvrig verdt å merke seg at om du har skjerm eller prosjektor som er HD-klare, så er det bare til å handle PS3 med en gang. Blu-Ray-film er rett og slett fantastisk! Dette gjelder vel også hvis du kjøper en HD DVD addon til X360. Og begge konsollene kan kjøre like store oppløsninger, så det er ikke noen forskjell der. 9101281[/snapback] Det er for så vidt sant det. HD-DVD kan kjøpes til 360 (merk at prisen da til sammen vil bli nesten opp mot PS3-pris) og kan avspilles ja. Jeg har den selv, men synes Blu-Ray-spilleren til PS3 er en god del bedre teknisk sett. Add-on-spilleren kobles til 360-maskinen via USB og deretter 360 til skjerm via VGA/komponent, mens PS3 har integrert spiller med HDMI-utgang. Det sier seg selv at man får litt mer ut av Blu-Ray på PS3, og i tillegg stemmer det vel det noen nevner om mangel på støtte av forskjellige lydformat og lignende. Men ikke misforstå, jeg er fornøyd med HD-DVD-add-on-spilleren (mange bindestreker!), men du får et bedre produkt i den integrerte Blu-Ray-spilleren i PS3 etter min mening. I tillegg synes jeg Blu-Ray er et langt bedre format enn HD-DVD av det jeg har sett, og når man ser på de tekniske spesifikasjonene. Men dette blir også litt smak og behag, selvsagt. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er for øvrig verdt å merke seg at om du har skjerm eller prosjektor som er HD-klare, så er det bare til å handle PS3 med en gang. Blu-Ray-film er rett og slett fantastisk! Dette gjelder vel også hvis du kjøper en HD DVD addon til X360. Og begge konsollene kan kjøre like store oppløsninger, så det er ikke noen forskjell der. 9101281[/snapback] Det er for så vidt sant det. HD-DVD kan kjøpes til 360 (merk at prisen da til sammen vil bli nesten opp mot PS3-pris) og kan avspilles ja. Jeg har den selv, men synes Blu-Ray-spilleren til PS3 er en god del bedre teknisk sett. Add-on-spilleren kobles til 360-maskinen via USB og deretter 360 til skjerm via VGA/komponent, mens PS3 har integrert spiller med HDMI-utgang. Det sier seg selv at man får litt mer ut av Blu-Ray på PS3, og i tillegg stemmer det vel det noen nevner om mangel på støtte av forskjellige lydformat og lignende. Men ikke misforstå, jeg er fornøyd med HD-DVD-add-on-spilleren (mange bindestreker!), men du får et bedre produkt i den integrerte Blu-Ray-spilleren i PS3 etter min mening. I tillegg synes jeg Blu-Ray er et langt bedre format enn HD-DVD av det jeg har sett, og når man ser på de tekniske spesifikasjonene. Men dette blir også litt smak og behag, selvsagt. 9102033[/snapback] Vi er igjen på smak og behag. At Blu-ray er et bedre format strides det fortsatt om, og mange foretrekker de klare standardene som HD-DVD leverer. På bilde og lydsiden er begge formatene like god. At HD DVD spilleren er en addon kan nå være en fordel også, man kan koble den til en PC f.eks og bruke drevet fra PC'en. Alt dette blir veldig en smaksak som du sier. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Og man kan også påstå at multimedia "potensialet" til X360 ikke har kommet ennå. Det er ikke bare på PS3 det blir gjort fremskritt. Mener du at potensialet til multimedia mulighetene ikke har kommet på topp enda? Skulle nesten tru det når maskinen har verdt ute såpass lenge på markedet men =/ jaja jeg veit ikke Edit : At HD DVD spilleren er en addon kan nå være en fordel også, man kan koble den til en PC f.eks og bruke drevet fra PC'en. Hva pokkern skal den inn i Pcen og gjøre Endret 19. juli 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Edit : At HD DVD spilleren er en addon kan nå være en fordel også, man kan koble den til en PC f.eks og bruke drevet fra PC'en. Hva pokkern skal den inn i Pcen og gjøre 9102073[/snapback] Hvorfor ikke? Lettere å ta med seg et lite drev hvis man skal over til en kompis å se film. Bare dra med seg drevet, koble til PC'en og deretter se film. Det er like mye er fordel det enn at alt er samlet en stor boks, alt er avhengig av hva man selv ønsker. Man kan vel også rippe HD DVD filmer på PC, men det er vel litt vel på den ulovlige siden. Endret 19. juli 2007 av Dragoncrest Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er ikke det den store forskjellen mellom 360 og PS3 da? PS3 er en multimediamaskin, imens 360 er mer spillmaskin? 9101794[/snapback] Jepp, PS3 er en reinspikka multimediemaskin. Det som skiller den fra 360en, er et ubrukelig blu-ray format som vil bli faset ut i løpet av ca ett års tid, verdens mest verdiløse browser, og en hårreisende prislapp. I tillegg er den i ferd med å miste alle "exclusives" titlene sine til andre plattformer, fordi maskinen selger dårligere enn game boy advance(!), wii og xbox360 på verdensbasis. Jeg gir PS3'en en levetid til ut 2008, takket være en fantastisk salgsstrategi fra sony. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Vel, at Blu-Ray er ubrukelig er etter min mening pissprat, PS3 er en spillkonsoll, og den bruker Blu-Ray som lagringsmedie for spill, om Blu-Ray 'taper' videokrigen vil ikke endre noe for h*n som kjøper PS3 pga. spill. Endret 19. juli 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hehe, det var jo et skikkelig bra innlegg ... Blu-Ray er jo et fantastisk format, jeg setter nok penga mine på at det er dette formatet som vil gå seirende ut av formatkrigen om et par års tid. Og noe av det mest negative med 360 er jo at den kun lagrer på DVD-plater, i motsetning til PS3 med Blu-Ray. Hadde i det minste håpet at MS ville kjøre HD-DVD som sitt standardformat, men dengang ei. Jeg har tro på at PS3 vil bli den mestselgende konsollen også denne generasjonen, med tiden riktignok, men sikker er jeg ikke, 360 har begynt å opparbeide seg kraftig i markedet (selv om de nok taper en del kunder på det faktum at de tydeligvis ikke greier å lage konsoller som fungerer). Men PlayStation vil med tiden selge stort, når den får etablert seg, spillene kommer rennende og prisen synker litt. PS2 solgte heller ikke kjempegodt i starten når den kostet ~5000,-, men se på den nå ... Og prisen er da heller ikke dyr. Det er mye penger for mange å betale, men den er ikke dyr. Begrunnelsen er at en 360 Premium koster ca. 3000 hvis jeg ikke tar feil, og nå koster PS3 ca. 5500,- i snitt med to spill og to kontroller. Altså koster PS3 ca. 2500,- mer enn 360, kommer litt an på om noen har tilbud på den osv. For disse 2500,- får du en integrert Blu-Ray-spiller, og disse koster jo kjapt 5-6000,- alene. Du får med andre ord mye for pengene, som igjen gjør at det ikke er dyrt, men det er mye penger ja, og det gjør at mange kvier seg. For de som derimot ikke har en HD-klar skjerm, eller som aldri har tenkt å bruke Blu-Ray, kan det fort bli dyrt for kun en spillmaskin med noen multimediemuligheter. Til slutt; Nå kan mange kanskje tro at jeg er en PS3-fanboy, men dengang ei. Men jeg liker PS3 godt og vil absolutt forsvare den når jeg leser innlegg som det ovenfor her. Men jeg har både PS3 og 360, og tidligere i tråden har jeg jo også anbefalt trådstarter å kjøpe seg 360 akkurat nå for øyeblikket, så ikke kom med fanboy-argumenter. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Akkurat nå tror jeg Wii kommer til å selge best, men den blir kanskje brukt minst? (Dvs. ikke selge så mange spill.) PS3 og 360 kommer nok til å ligge jevnt over, Xbox har solgt bra til å være såpass ny på markedet etter min mening. Hewitt: Sikter du til mitt innlegg? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg synes diskusjonen går bra her jeg da, hvor er den kranglingen du snakker om? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hewitt: Sikter du til mitt innlegg? 9103704[/snapback] Neinei, innlegget mitt var rettet mot Lilac1, som kalte Blu-Ray et ubrukelig format og tror PS3 lever maks ut 2008 ... Kom bare med noen motargumenter mot dette. Beklager, burde kanskje vært mer direkte med hvem jeg siktet til. Akkurat nå tror jeg Wii kommer til å selge best, men den blir kanskje brukt minst? (Dvs. ikke selge så mange spill.) PS3 og 360 kommer nok til å ligge jevnt over, Xbox har solgt bra til å være såpass ny på markedet etter min mening. Hmm, Wii ja, faktisk ikke tenkt så mye på den, vet ikke hvorfor. Wii var for meg en skuffelse. Det kommer mange bra spill og det er mye moro med den, spesielt multiplayer. Men for meg blir det på en måte en slags gimmick som jeg fort blir lei av. Hadde håpet at jeg skulle like Wii like godt som DS, men det ble ikke sånn. For meg er hvert fall 360 og PS3 favoritter foran Wii. Men når det er sagt så må jeg vel få meg en Wii også, kun med tanke på Nintendo-spill som Mario-spill og Zelda. Men vi får se. Uansett. For øyeblikket er det en helt sunn og fin diskusjon her ja, har ikke sett noe til krangling hvert fall. Vil alltid være diskusjoner i tråder som denne, da alle har forskjellige meninger om slike saker. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja hva sa jeg, her kommer buskemennene frem med uggabugga ordene sine og krangler så fillene fyker. *Tar frem popkornet og 3D briller* 9103723[/snapback] Synes nå egentlig diskusjonen har gått ganske rolig for seg, med kun et par utskeielser. Sammenlignet med de fleste andre forum så er det faktisk ganske dannet forhold her, og håper nå ikke at kommentaren din var rettet mot meg. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg ville kjøpt 360 nå fordi spillbiblioteket er mye større, og at mange av topp spillene får du til en billig penge. Gears of War, Dead Rising, Saints Row m.fl. skal være mulig å få tak i til under 300,- kroner + at det er mange spill til under 200,-. Så har også Microsoft laget den perfekte håndkontroll, ihvertfall etter min mening. Ligger nydelig i hånda Forza Motorsport 2 er også et godt argument. Og senere i år kommer topp spill som Halo 3 og Mass Effect ekslusivt til 360'n. Så kan du skaffe deg PS3 til neste år, når prisen forhåpentligvis har gått ned til 4000,-. Da skal det være en del spill også på tilbud tenker jeg. Regner også med at det kommer en PS3 bundle med GT5, som mange venter på. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Kommer enkelt og greit ann på hvilke spill man liker.. for min del appelerer ps3 mest.. Ps3 har og får flesteparten av de spillene jeg vil spille. 360 sitter med 1 eller 2. Da er det enkelt for meg. Andre føler det motsatt og sånn er det bare. Når man kjøper en konsoll så må man nesten bare følge sine egne ønsker.. De er nå begge gode konsoller som får gode eksklusive spill. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Husk at potensialet for mediacenteret til PS3 ikke har kommet ennå da 9101975[/snapback] Blir litt teit å argumentere på denne måten. Innen potensialet er der vil det sikkert ha kommet noe nytt og bedre. Skal man kjøpe elektronikk og samtidig ha det hotteste og det beste vil man aldri få kjøpt noe, -for i morgen er det alltid noe bedre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå