Koopa Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Da har jeg fått spart opp litt penger og lurer litt på om jeg skal kjøpe den nye bundle-pakken til ps3 nå eller rett og slett kjøpe meg xbox 360...så hvis det er noen som har begge konsollene her hadde det vært fint med litt anbefalninger =) Lenke til kommentar
patham Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Eneste fornuftig du kan gjøre er å ha begge med tid. Se på hvilke spill som kommer ut nå dette halvåret og velg den som gir deg de spillene du føler vil gi deg mest spillglede. Så har du jo muligheten til å kjøpe den andre etterhvert. Som da mest sannsynligvis vil være litt billigere da. Men uansett det dummeste du kan gjøre her er egentlig det spørsmålet siden det er såpass mange som er blinde for det ene øyet og lever i sin egen verden. Gå inn på feks www.gametrailers.com eller gå inn på www.tothegame.com eller les på noen av de utallige spillsidene som er på nettet. Ta også å se på pressekonferansene til MS og Sony ifra E07 Men husk det kommer nok mange og da mener jeg mange spill til hver av konsollene som gjør et valg rimelig vanskelig. Men husk en hver gamer med snev av selvrespekt bør ha begge to Lykke til med valget uansett da Endret 19. juli 2007 av disabled Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har begge, og jeg vil også anbefale deg å skaffe deg begge over tid. Men for øyeblikket ville nok kjøpt en 360, da denne har mange flere spill, og i tillegg kommer Halo 3 nå i september. GTA IV kommer jo også til den. Men rundt juletider ville jeg også kjøpt en PS3 om jeg var deg, kommer mange bra spill innen den tid og i tiden som kommer. Hvis du er spillinteressert, så må du nesten ha begge konsollene i det lange løp. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg ville sett på spillene som finnes, og de som kommer. Sjekk ut priser på spill, hvilken kontroller du liker best, osv. Hvis jeg absolutt måtte ha valgt én konsoll ville jeg valgt 360 akkurat nå, siden den byr på flere spill som interesserer meg. Men tiden går selfølgelig fremover, og da kommer PS3 like høyt opp som 360 innen spillutvalg etter min mening. PS3 har lidd av masse dårlige porter fra 360, og dette drar PS3'en ned i en dass, noe som er synd siden PS3 helt klart klarer å yte mer, men det ser ut til at dette endrer seg nå. Så det beste er selfølgelig å eie begge to. Spilling er en stor hobby for min del, og hobbyer koster penger. Endret 19. juli 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg ville gått for PS3. Særlig etter at alle Xbox360-maskinene inneholder en stor produksjonsfeil. Får du tre røde lys, så er det bare å sende den inn. Heldigvis så har vi lang reklamasjonstid her i Norge. Men hvorfor kunne ikke PS3 bli billigere i Europa og? Du får mer penger for Xbox, eller? PS3 skal være mer stillegående og du slipper den andre feilen som Xbox har, at den ødelegger dvd-plater. Også kan PS3 støtte BR også med spill. Xbox støtter kun DVD med spill. Med andre ord så kan de legge inn mye mer data på PS3-spillene. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Her er det beste tipset du kommer til å få ut av en slik tråd! Se på spillene som er EKSKLUSIVE til hver konsoll, velg den som har flest som frister deg. Vil du likevel ha min mening? Xbox 360! Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg ville gått for PS3. Særlig etter at alle Xbox360-maskinene inneholder en stor produksjonsfeil. Noen link på de utalsene der Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hvis jeg ikke hadde hatt noen av de to ville jeg gått for 360 og grunnen til det er att den er billigere, den har flere spill, de fleste spilla ser bedre ut på 360 enn på PS3 hvor de fleste er dårlige porter, den har en utmerket livetjeneste som riktignok koster litt hvis man skal spille over live, og laste ned demoer og arcade spill trenger man ikke Gold for. Xbox Live har ett mye større biblotek enn PSN. De to store minustrekka med 360 er att det bråker en del mere enn PS3 og att de har en del maskiner som får Rings Of Death, men hvis dette skulle skje deg så har du garanti. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg ville gått for PS3. Særlig etter at alle Xbox360-maskinene inneholder en stor produksjonsfeil. Noen link på de utalsene der 9100312[/snapback] Link 1 Link 2 Veit ikke om det var dette u trengte link til, men la dem ut Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Greit, jeg har bare PS3 og Wii, men kan vell anbefale for det? Isåfall så hadde jeg nok godt for en 360 nå, siden du akkurat har fått spart opp og har sikkert ikke så stort budsjett. Viss Blu-Ray ikke er noe for deg og oppskalering av dvd og ps2 spill ikke trengs da er PS3 ikke så mye annet enn en spillmaskin, joda PS3 kan mer, men resten kan jo 360 også når det gjelder mediacenter og slike ting. Viss du ikke bryr deg om spillkonsollen bråker elr kan være litt ustabil (at du plutselig får ROD) elr at spillene blir skrapt opp. Som sagt er det bare sende inn maskinen og et spill koster ikke mye, men viss dette skjer før release av et spill du har gledet deg til så mener jeg det er kanskje kjipt. Se på spillene du, som alle andre sier. Halo 3, Bioshock, Mass Effekt, Blue Dragon og Ace Combat kan folka legge til fler? for jeg hakke peilen på hva som kommer til 360 PS3 sin lineup : Uncharted, Lair, Heavenly Sword, Little Big Planet, (Home), Killzone 2, Ratchet and Clank, Tekken 6 og MSG4 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Project Gotham 4, Too Human, Viva Pinata Party, Scene it, Alan Wake, Gears Of War 2, Splinter Cell 5 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) En stor fordel med 360 nå etterhvert er at det begynner å bli et stort utvalg av titler til godt under 200 lappen...CoD2, Prey, MotoGP, King Kong, Graw, Kameo, Oblivion for å nevne noen ligger en plass mellom 99kr og 199kr... Endret 19. juli 2007 av BioNor Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Project Gotham 4, Too Human, Viva Pinata Party, Scene it, Alan Wake, Gears Of War 2, Splinter Cell 5 9100460[/snapback] Takker Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har begge - og jeg trives mye mer med PS3-maskinen allerede. Den SER helt herlig ut, den yter bra, kontrollene er deiligere (selv om Xbox-kontrollene har blitt markant bedre enn de var). Ettersom om mange av spillene som kommer ut kommer til begge konsollene vil jeg foretrekke å kjøpe de til PS3'en fremfor XBOX360'en. Egentlig må du nesten bare ta valget selv, men JEG ville valgt PS3 fremfor XBOX360 anyday må jeg nesten si. Den er rett og slett bare mer spennede synes jeg Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er for øvrig verdt å merke seg at om du har skjerm eller prosjektor som er HD-klare, så er det bare til å handle PS3 med en gang. Blu-Ray-film er rett og slett fantastisk! Skal du ha kun spillmaskin, så er valget mer åpent, og da kan kanskje en 360 være greit med tanke på prisen og spillutvalget per dags dato. Men en PS3 må du nesten ha deg med tiden uansett ... For øvrig kjedelig å høre om alle feilene med 360. Har ikke fått det selv enda den korte tiden jeg har hatt konsollen, men kan knapt se for meg å måtte vente 2-4 uker på at konsollen repareres. Og for de som har opplevd dette flere ganger, synes jeg nærmest oppriktig synd på. :/ Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ville i dag helt klart kjøpt en X360, den har det beste utvalget av spill og den beste online tjenesten. Har du penger til det så ville jeg helt klart kjøpt begge, men PS3 har ikke et spillutvalg å skryte av, men dette vil forhåpentligvis forandre seg i løpet et år. Det er for øvrig verdt å merke seg at om du har skjerm eller prosjektor som er HD-klare, så er det bare til å handle PS3 med en gang. Blu-Ray-film er rett og slett fantastisk! Dette gjelder vel også hvis du kjøper en HD DVD addon til X360. Og begge konsollene kan kjøre like store oppløsninger, så det er ikke noen forskjell der. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Du har nettopp stillet million spørsmålet her på forumet, et spørsmål som har utløst flere kriger enn du kan tenke deg. Mitt første råd: Styr unna envær som bastant sier "velg X konsoll". De som sier "jeg ville valgt X konsoll" er helt greie, men styr unna de først nevnte. Mitt andre råd: Hør på oss som sier "velg konsoll etter spill du liker". Det er det beste rådet du noen gang kommer til å få. Ellers kan jeg garantere at denne tråden kommer til å omhandle alt annet enn det du hadde intensjoner om. Det går nemlig ikke ann å stille et slikt enkelt spørsmål som "hvilken konsoll skal jeg velge", for da kommer buskemennene fra alle 3 leirer frem i dagslyset med krigsmaskaraen på og spydene skarpe til strid, med sine uggabugga slagord. Så ganske enkelt, velg konsoll som har de spillene du liker, eller får de spillene du virkelig ser frem til. Det beste er selvsagt å ha begge, men ikke alle har vunnet i lotto og har en abnormal avføring som gir profitt vær gang setter deg på ramma. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har både Xbox360 og PS3 mulighet til å vise i full HD? (1920x1080) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Du har nettopp stillet million spørsmålet her på forumet, et spørsmål som har utløst flere kriger enn du kan tenke deg. nettop derfor vil jeg holde et øye med denne tråden Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Har både Xbox360 og PS3 mulighet til å vise i full HD? (1920x1080) 9101293[/snapback] Jepp begge to har det, men spill som støtter det er en annen sak, ikke så mange spill ute som støtter det ennå på PS3 hvertfall. Dette gjelder vel også hvis du kjøper en HD DVD addon til X360. Og begge konsollene kan kjøre like store oppløsninger, så det er ikke noen forskjell der. 9101281[/snapback] Er ikke HD-DVD addon til 360 ganske begrenset med TrueHD og sånt? den får jo ikke akkurat digitalt overføring? elr har HD-DVD addon hdmi utgang? Elr så mener jeg og huske at Blu-Ray spilleren til ps3 støttet mye mer av lydkilder og lignende, men rett meg viss jeg tar feil da Endret 19. juli 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå