kb_thn Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hei folkens! Er det flere mopedister enn meg som irriterer seg kraftig over at man ikke blir oppdaget av sensorene ved trafikklys? hvis man ikke kjører på rødt, står man der hele dagen! Noen enige? Endret 18. juli 2007 av kb_thn Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Da hopper man av sykkelen, triller over krysset og setter seg på igjen, og kjører. Fult lovlig. Men ja, det irriterer. Lenke til kommentar
kb_thn Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Da hopper man av sykkelen, triller over krysset og setter seg på igjen, og kjører. Fult lovlig. Men ja, det irriterer. 9099766[/snapback] triller den?? over et stort kryss? er det så lurt da? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Altså, er det andre biler der så er det jo bare et spørsmål om tid. Jeg tenker på om man er ute å kjører, og det ikke er en bil i sikte. Da kan man trille over. Lenke til kommentar
kb_thn Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Altså, er det andre biler der så er det jo bare et spørsmål om tid. Jeg tenker på om man er ute å kjører, og det ikke er en bil i sikte. Da kan man trille over. 9099780[/snapback] ok.. men hvem gidder å trille den over når det ikke er en kjeft å se... hehe jeg kjører:P Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nemmelig - problem solved. ;p Velkommen til forumet forresten. Lenke til kommentar
kb_thn Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 takk:P hyggelig! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Da jeg kjørte scooter ble jeg registrert om jeg stoppet med motoren over sensoren. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Dette er ikke bare et problem på moped. Sykkelen min veier over 200 kilo, og i enkelte kryss er det et problem med den også. Ikke like enkelt å trille en sånn klump over krysset, så jeg kjører som regel, etter å ha dobbeltsjekket at det er klart. Er det mye trafikk, kommer det jo som regel en bil som trigger sensoren. Endret 21. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Vekt har vel ikke stort å si da det er sensorer som er følsomme for metall? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Nei, det har du rett i, men til vanlig er det jo ikke slik at en større sykkel inneholder like mye metall som en moped, og 150 kilo mer plast. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det er sant. Det har vel kommet endringer på lyskryssene oppigjennom årene også. Slik at de kanskje har forbedret "problemet" ettersom de gjør om kryssene, og må bytte ut deler etc. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Vært i danmark ? Er sensorer som ser om det er ledig, 150m fra lyskrysset og gir signal , er slakt som faen.. lyskryss i norge suger. Lenke til kommentar
kb_thn Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Da jeg kjørte scooter ble jeg registrert om jeg stoppet med motoren over sensoren. 9116860[/snapback] stoppet med motoren over sensoren?? hva mener du med det? og.. hvor er disse sensorene? og hva reagerer de på? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Man, kan gå av sykkelen og trykke på knappen for fotgjengere, sånn at man får grønt lys... det sa kjørelæreren til meg en gang vi var ute og sto stille foran et lyskryss. Lenke til kommentar
kb_thn Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Man, kan gå av sykkelen og trykke på knappen for fotgjengere, sånn at man får grønt lys... det sa kjørelæreren til meg en gang vi var ute og sto stille foran et lyskryss. 9123130[/snapback] det var smart.... Lenke til kommentar
Husee Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hva sier kjørelærer til sånt da? De må da ha vært borti det. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 stoppet med motoren over sensoren?? hva mener du med det? 9123112[/snapback] Stoppe slik at motoren havner over sensorene i bakken. Det ble lagt ned nye sensorer i et par av lyskryssene jeg kjørte mest i, og da kunne man se hvor sensorene var, i og med at det var skjært ut og lagt i ny asfalt. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Husker den tiden jeg kjørte MC, da fant jeg ut at det varierte fra kryss til kryss. Det er et kryss der jeg bor, at jeg har funnet ut at viss jeg kjører bilen halveis over den kvite linja så reagerer lyskrysset fortere. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 lyskryss i norge suger. 9118446[/snapback] Gå ut og fiks det da? Man, kan gå av sykkelen og trykke på knappen for fotgjengere, sånn at man får grønt lys... det sa kjørelæreren til meg en gang vi var ute og sto stille foran et lyskryss. 9123130[/snapback] Og der var løsningen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå