V_B Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei Det har seg altså slik at man kan søke stipend i lærling periode, dette gjelder da borteboer stipend. Jeg har da dette spørsmål, kan jeg søke borteboer stipend når jeg jobber offshore ? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja du kan søke om absolutt hva du vil. Om du vil få gjennomslag gjenstår å se. Send en søknad til lånekassen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) For å få bostipend er det noen krav som blir stilt Du må bo for deg selv og minst ett av disse kravene må være oppfylt: - Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet - Reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur - Det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen Dvs at du kanskje ikke blir å motta stippend som borteboer dersom du har bostedsadresse hos foreldrene dine mens du jobber som lærling, altså hvis du har tenkt å bo hjemme når du har turnusfri. Det kan hende du må finne deg en hybel/leilighet i nærheten av arbeidsplassen din dersom du skal få stippend som borteboer. Du kan alltids ringe Lånekassen og spørre. Endret 19. juli 2007 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
V_B Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hei. Ringe lånekassen er allerede utprøvd, og som regel får jeg bare et "øømmmm, dette har jeg svært lite peiling på" svar fra andre siden av røret. - Ja, arbeidsplassen er definitivt mer enn 40 km fra hjemmet mitt. - Ja, det tar meg mer enn 3 timer å komme meg til jobb. - Ja, blir litt vanskelig å bo hjemme mens jeg har de 2 ukene med jobbing. Det som er tingen er jo at jeg bor jo hjemme i de 4 måndene jeg har fri. Jeg gidder definitivt ikke bo i stavanger for 3200,- kr i månden, no offence Lenke til kommentar