Lefse Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei, har kikket på denne kabelen fra hifiklubben, som er av merket QED. Er det noen som har erfaring med denne produsenten? Kabeen koster litt, så regner med det er kvalitet. På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Tror ikke det er ett bomkjøp. Men du kan jo spørre Hifiklubben om det er noe spessielt med de kablene. Det er jo noen kabler som gjengir mye mere diskant og motsatt. Så det blir jo fort en smaksak. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Nå bor jeg ørten mil unna nærmeste hifiklubben-butikk, og jeg gidder ikke styre med telefon eller epost, kommer sikkert ikke fram. Kabelen kan vel uansett ikke være dårligere enn den jeg har fra før, en Bandridge signalkabel til 60 kroner, hehe. Jeg likte spesielt løsningen på enden med phono-pluggene, billigere kabler her jo en tendens til å splittes opp etterhvert. På QED-kabelen skjer ikke det, så det tyder nok på at det er en litt mer slitesterk kabel, og tykkelsen tyder vel ,på bedre skjerming, noe som er en fordel. Har uansett bestilt den nå, så jeg får se hvordan den er når den kommer i posten. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Har fått kabelen nå, og må si meg svært fornøyd. Den nye kabelen ga faktisk lyden et lite løft, bassen ble ørlite strammere og diskanten renere, synstes jeg kunne høre ltt mer detaljer i lyden. Kan anbefale denne kabelen til alle som skal koble stereoen til PCen analogt hvertfall. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det er godt å høre! Det er ikke alle som forstår at kabler faktisk har en del å si på lyden. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Nå vurderer jeg nytt lydkort, da det gamle begynner å bli litt slitent. Er fortsatt god lyd, men tilkoblinger begynner å bli slarkete og det er faktisk rust(!) på lydkortet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Tror ikke det er ett bomkjøp.Men du kan jo spørre Hifiklubben om det er noe spessielt med de kablene. Det er jo noen kabler som gjengir mye mere diskant og motsatt. Så det blir jo fort en smaksak. 9100193[/snapback] Kabler gir ikke "mer" av noe som helst, de er passive, og om de gjør noe, så er det å fjerne ting, sålenge de har riktig impedans,ikke korroderer og er passe tjukke med en grei leder (dvs passe tjukt kobber, som 99.9% av kablene har), så er det ingen praktisk forskjell. AtW Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Dyre kabler legger ikke til noe nei, men de slipper gjennom mer. Hørte faktisk forskjell på den nye og den gamle kabelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 QED er jo et godt merke som selger kvalitetskabler i forskjellige prisklasser. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Jepp, er godt fornøyd med signalkabelen jeg kjøpte, vurderer å bytte til QED høyttalerkabler også. Endret 11. august 2007 av Lefse Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kabler gir ikke "mer" av noe som helst, de er passive, og om de gjør noe, så er det å fjerne ting, sålenge de har riktig impedans,ikke korroderer og er passe tjukke med en grei leder (dvs passe tjukt kobber, som 99.9% av kablene har), så er det ingen praktisk forskjell. AtW 9199143[/snapback] Jeg opplevd stor forskjell fra lyden på akkurat samme anlegget med bare andre kabler fra cdspiller til forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå