Gå til innhold

Noen som har erfaring med QED?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bor jeg ørten mil unna nærmeste hifiklubben-butikk, og jeg gidder ikke styre med telefon eller epost, kommer sikkert ikke fram.

Kabelen kan vel uansett ikke være dårligere enn den jeg har fra før, en Bandridge signalkabel til 60 kroner, hehe.

Jeg likte spesielt løsningen på enden med phono-pluggene, billigere kabler her jo en tendens til å splittes opp etterhvert. På QED-kabelen skjer ikke det, så det tyder nok på at det er en litt mer slitesterk kabel, og tykkelsen tyder vel ,på bedre skjerming, noe som er en fordel.

Har uansett bestilt den nå, så jeg får se hvordan den er når den kommer i posten.

Lenke til kommentar

Har fått kabelen nå, og må si meg svært fornøyd. Den nye kabelen ga faktisk lyden et lite løft, bassen ble ørlite strammere og diskanten renere, synstes jeg kunne høre ltt mer detaljer i lyden.

Kan anbefale denne kabelen til alle som skal koble stereoen til PCen analogt hvertfall. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror ikke det er ett bomkjøp.

Men du kan jo spørre Hifiklubben om det er noe spessielt med de kablene.

Det er jo noen kabler som gjengir mye mere diskant og motsatt.

Så det blir jo fort en smaksak.

9100193[/snapback]

Kabler gir ikke "mer" av noe som helst, de er passive, og om de gjør noe, så er det å fjerne ting, sålenge de har riktig impedans,ikke korroderer og er passe tjukke med en grei leder (dvs passe tjukt kobber, som 99.9% av kablene har), så er det ingen praktisk forskjell.

AtW

Lenke til kommentar
Kabler gir ikke "mer" av noe som helst, de er passive, og om de gjør noe, så er det å fjerne ting, sålenge de har riktig impedans,ikke korroderer og er passe tjukke med en grei leder (dvs passe tjukt kobber, som 99.9% av kablene har), så er det ingen praktisk forskjell.

AtW

9199143[/snapback]

Jeg opplevd stor forskjell fra lyden på akkurat samme anlegget med bare andre kabler fra cdspiller til forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...