Gå til innhold

Multicom eller Dell?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye å komme med nå, men til dere som sier at 8600gt er det råeste så er det feil. 7950gtx er det råeste grafikkortet til bärbare i dag. Alienware har til og med satt disse i SLI.

 

http://www.alienware.com/product_detail_pa...ode=SKU-DEFAULT

 

19" bärbar, den grenser til stasjonär. ZOMGWTFROFLMAO. For å si det enkelt :p. Ang traktor vs bil så var det ingen direkte sammenligning. Men om noen går inn på et bilforum og spör om han burde velge en vw passat, eller en svär traktor (kan ikke navnet på noen traktorer) så vil jo det väre umulig å svare på. Ren ytelse =comapl 90+/zepto 6224. Mobilitet=asus z37s/dell m1330. Ellers burde vel T61p passe deg fint, unntatt at den koster over 20000...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6224 har sort tastatur, det er 6625 som har det "grusomme hvite tastaturet" :)
aha! Da beklager jeg den på det sterkeste. Min feil :)

 

Jeg er i grunn ikke uenig med deg på de fleste punktene, vil bare gi en  litt mer 6224 positiv vinkling for å veie opp mot din IFL90+ vinkling :)
:D

 

Pris: med det same oppsettet 2Ghz, 2Gb minne 667Mhz, 160 Gb HDD, BT (som er inklusiv i prisen til 6224) IFL90+ 11982kr, 6224 12366kr. Prisforskjell 384 kr, ok jeg bommet med ca 84 kr :)
Her regner jo du inn med 1680*1050-skjermen du da. Og det blir jo noe feil da det blir mer riktig å sammenligne med likt oppsett. Altså 1200-skjermen for IFL90+'en og. Man må selvsagt betale for det hvis det er det man ønsker - men når man sammenligner bør man jo ta så likt som mulig...

 

Slik sett burde man vel også valgt 6-cellers batteri, men regner med at nesten alle velger 9-cellers så derfor tok jeg i min prissammenligning med 9-cellers batteri...

 

Prisforskjell mellom IFL90+ og 6224 med lik sjerm: Ca. 780,-

Prisforskjell med lik skjerm og batteri: Ca. 980,-

 

- Amund

Lenke til kommentar

Hvorfor er det mer riktig? Er det fordi det blir det billigste alternativet for IFL90+? I og med at det hele tiden har vært snakk om IFL90+ med 1680*1050 mot 6224 sine 1440*900 så blir det jo mer riktig å ta med den skjermen i denne prissammenligningen. Og som jeg sa tidligere, at da blir prisen med likt batteri ca 380 kr, og ikke ca 1200kr som du sa i din første prissammenligning i denne tråden.

 

Uansett er ikke sammenligningen av skjermene riktige i og med at 6224 ikke har 1680*1050 oppløsning, og at IFL90+ ikke har 1440*900 oppløsning. Men det blir mer riktig å annta at de som kjøper seg IFL90+ slenger i de 400 kronene ekstra for det beste skjermalternativet, og derfor blir det mer riktig å bruke den i sammenligningen :!:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det mer riktig?

 

Fordi 1680*1050 er en av fordelene med IFL90+, MEN IKKE PÅKREVD.

Fordi rimelig mange som kjøper IFL90+ faktisk velger 1200-oppløsningen pga. gaming (selvom jeg personlig ikke kunne tenkt meg dette som nevnt over :cool: )

 

... men først og fremst fordi jeg har lest feil :tease: Du skrev noe om at du hadde valgt 1200-variant tror jeg. Også hadde jeg for meg at jeg hadde lest 1200 på 6224 sida på netshop.

 

Så min feil.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...