Gå til innhold

Lyd til NV-GS320

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg skal kjøpe meg panasonic NV-GS320, det er det beste i den prisklassen jeg kunne tenke meg å betale har jeg forstått det som :)

Så til spørsmålet mitt, lyden er vel ikke noe mer å skryta av en på andre kameraer?

Jeg kommer til å bruke det mest til å filme når jeg er på jakt å da blir det mye til at man bare sitter å filmer et skogholdt mens man hører hunden lose inni skogen et sted :)

Jeg vil derfor ha bra lyd å lurer på om det er noen her på forumet som kan anbefale noen bra microfoner til å montere på kamera..

Regner også med at en slik mickrofon fjerner mye av "vindstøyen"?

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Røde VideoMic er en veldig bra mikrofon. Du bør ikke forvente at mikrofonen fjerner vindstøyen, mikrofoner tar opp lyd, de fjerner ikke støy. Du kan fjerne en del av vindstøyen ved å kjøpe en vindhette til mikrofonen.

Lenke til kommentar

GS320 har ikke mikrofoninngang, nei, og har ikke hørt om andre smarte løsninger man kan bruke heller.

GS230 har mikrofoninngang, men da mister du optisk bildestabilisator og Leica-lisensiert optikk. Skal du ha dette, og mikrofoninngang, så må du opp på GS500 av Panasonic sine kamera.

Men allikevel er nok GS230 bedre enn andre kamera i prisklassen opp til 5000 på grunn av 3CCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...