joTAN Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Enkelt spørsmål fra en total nybegynner innen skjermkort.. Har i dag et PowerColor x700 series (256Mb, vifteløst) kort i maskinen. Vil det "lønne seg" prestasjonsmessig å sette inn et Asus EAX1600PRO Silent/TD i stedet? Er forsåvidt fornøyd med kortet som sitter i maskinen nå, men holder på med en mindre oppgradering (dobler RAM, setter inn lydkort..) og lurte på om jeg ville ha noen (synbar) effekt ved å bytte skjermkortet. Hvis jeg er helt på jordet, hvilket/hva slags kort bør jeg skaffe meg for å få en synbar oppgradering fra det jeg har nå? Kort i tusenvis-av-kroner kategorien er ikke aktuelle før jeg bygger ny maskin - noe som ikke vil skje før jeg MÅ.. Mvh joTAN Hardware ellers: Hovedkort: Sapphire Axion RX480AS9-A58X Prosessor/CPU: AMD Athlon 64 3500+, Venice, socket 939 RAM: 1024 Mb ( 2 x 512Mb) Kingston K, PC 3200, DDR SDRAM (oppgraderer m/ 2 x 512 Mb til når jeg bestiller skjermkortet, slik at det blir 2048 Mb totalt) Skjermkort: PowerColor RADEON X700 Series,256Mb, vifteløst, PCIe (Omega 3.8.360) TVkort: ASUSTeK Tiger-S Hybrid Capture Device Endret 19. juli 2007 av joTAN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå