Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

ka er vitsen med å klage på avgangskarakter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde søkt TAF, men kom ikke inn. Hadde for lavt snitt. (4,6)

Men jeg var på vippen i 4-5 karakterer, men selvsagt fikk det alltid det dårligeste utfallet.

derfor bestemte jeg meg for å klage på 3 karakterer, og gav klagen til rektor.

Men ka er vitsen når vi er kommet til, ja er det 18 juli og forsatt ikke noe svar. :mad::mad:

blir steik forbannet, hva er vitsen da tørr spørre?

Jeg kom ikke inn på TAF, fordi jeg hadde for dårlig karakterer, men kunne vært anderledes hvis jeg hadde fått svar!!

SÅ hva er vitsen med å klage hvis du ikke får svar før fristen på inntak til videregående?

eg skjønner det ærlig talt ikke. Skulle eg få vite svaret senere i høst og gå opp vil det være bra, men da er jo hele poenget i at jeg klaget borte.

Hadde jeg visst at jeg ikke kom til å få svar, da hadde jeg ikke klaget formelt men heller snakket to ord med faglærer.

Endret av oystein987
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jeg enig i. Og har egentlig ikke tenkt på det. Har selv klaget i år, men for meg er det enklere siden jeg fremdeles bare går VK1. (Ja det er avganskarakterer for det) OG får heller ikke svaret før i høst en gang.

Problemet kan fort være at din faglærer må være tilstede når klagen behandles for første gang. De fleste lærere drar på ferie så fort det nærmer seg skoleslutt og det kan i tilfeller være vanskelig praktisk å få det til. Men dette bør prioriteres spesiellt hvis det er avgangselever det er snakk om.

Synes du bør ta direkte kontakt med ditt fylke og kreve svar på hva som egentlig er praksis, siden dette faktisk ikke er moralsk riktig etter mining. Da forsvinner jo grunnen til å klage.

Lenke til kommentar
Når man klager på karakterer, så får ikke denne noen virkning i praksis ved inntak til VGS. Du vil få et nytt vitnemål, men det vil være "for seint" da dette er langt etter inntaket. Det er med andre ord ikke vits i å klage. Noe forbanna piss, men slik er det.

9121086[/snapback]

Men det kan være _avgjørende_ ved inntak til høyskoler og universiteter senere. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men det kan være _avgjørende_ ved inntak til høyskoler og universiteter senere. :)

9122419[/snapback]

Haha?

9207021[/snapback]

Huh? Skjønte ikke helt humoren. Spesielt ikke med tanke på alderen på tråden.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Huh? Skjønte ikke helt humoren. Spesielt ikke med tanke på alderen på tråden.

9208829[/snapback]

Hvordan i all verden kan ungdomsskolekarakterene være avgjørende for inntak til annet enn VGS?

9210058[/snapback]

Var det jeg trodde du mente. Det er ganske avgjørende hvis du hopper ut av første klasse slik som enormt mange gjør og ønsker å søke deg inn på en annen skole igjen.

Men jeg tenkte mer på avganskarakterne på Videregående, siden det ikke ble spesifisert at det var ungdomskolen det var snakk om.

Lenke til kommentar
Det er ganske avgjørende hvis du hopper ut av første klasse slik som enormt mange gjør og ønsker å søke deg inn på en annen skole igjen.

9210982[/snapback]

Da er det da vitterlig ikke snakk om verken universitet eller høyskole.

Men jeg tenkte mer på avganskarakterne på Videregående, siden det ikke ble spesifisert at det var ungdomskolen det var snakk om.

9210982[/snapback]

Sammenhengen tilsier vel strengt tatt at det var snakk om avgangskarakterer for ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Det er ganske avgjørende hvis du hopper ut av første klasse slik som enormt mange gjør og ønsker å søke deg inn på en annen skole igjen.

9210982[/snapback]

Da er det da vitterlig ikke snakk om verken universitet eller høyskole.

9210982[/snapback]

Sammenhengen tilsier vel strengt tatt at det var snakk om avgangskarakterer for ungdomsskolen.

9211464[/snapback]

Beklager dårlig formulering, ingen vits å hisse seg opp. Jeg ville bare påpeke at det kan være avgjørende å klage på karakterer uansett. Og slik som jeg sa. Det er avgjørende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...