bennybanan Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Skulle jeg har kjøpt den t-skjorten, hadde jeg kjøpt den pga den var litt fet. Kjøper du den t-skjorten for å lure politiet, lurer du bare deg selv. Kjører heller med enn uten sikkerhetsbeltet. De som "glemmer" å ta det på, sier bare litt om de... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 De som "glemmer" å ta det på, sier bare litt om de...Det er ikke verre enn å gjøre det et par ganger, så blir det en vane. Det er viljen det kommer an på, ingenting annet. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Tenkte først som alle andre her, hvorfor ikke bare ta på seg belte? Kom så på at jeg har sittet bak i diverse biler der beltet ikke funker, av mange årsaker. Men såklart er det bedre å fikse beltene enn å kjøpe en slik t-skjorte Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Tenkte først som alle andre her, hvorfor ikke bare ta på seg belte? Kom så på at jeg har sittet bak i diverse biler der beltet ikke funker, av mange årsaker. Men såklart er det bedre å fikse beltene enn å kjøpe en slik t-skjorte 9110658[/snapback] hvis beltene ikke fungerer er ikke bilen godkjent for veien uansett. correct me if im wrong Endret 21. juli 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg skal være ærlig å si at jeg kunne tenkt meg denne t-skjorta for nettopp å lure snuten til å tro at jeg har bilbeltet på når jeg egentlig ikke har det. Bruker jeg ikke bilbelte til vanlig? Jo, men helst ikke. Til tross for sikkerheten, får jeg en slags klaustrofobisk følelse av å sitte med bilbelte og har til tider kjent panikken slå meg mens jeg har sittet fastspent med et. Jeg føler at jeg kveles og ikke får puste og så føles det ut som om beltet strammer mer enn det gjør og det hele er svært jævlig, så da er det bare å ta av seg beltet og sitte litt uten. Slit om jeg skulle være så uheldig å bli stoppa av snuten mens jeg sitter der etter et anfall og prøver å roe ned. Sannsynligvis derfor jeg kjører scooter, slipper bilbelter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg skal være ærlig å si at jeg kunne tenkt meg denne t-skjorta for nettopp å lure snuten til å tro at jeg har bilbeltet på når jeg egentlig ikke har det. Bruker jeg ikke bilbelte til vanlig? Jo, men helst ikke. Til tross for sikkerheten, får jeg en slags klaustrofobisk følelse av å sitte med bilbelte og har til tider kjent panikken slå meg mens jeg har sittet fastspent med et. Jeg føler at jeg kveles og ikke får puste og så føles det ut som om beltet strammer mer enn det gjør og det hele er svært jævlig, så da er det bare å ta av seg beltet og sitte litt uten. Slit om jeg skulle være så uheldig å bli stoppa av snuten mens jeg sitter der etter et anfall og prøver å roe ned. Sannsynligvis derfor jeg kjører scooter, slipper bilbelter. Detfor nevnte jeg "den gjennomsnittlige sjåfør" i mitt innlegg, for deg finnes det muligens en lovlig løsning: http://lovdata.no/for/sf/sd/xd-19790921-0007.html[/url]']§ 1. Påbud om bruk av bilbelte og annet sikringsutstyr(...) Påbudet om bruk av bilbelte og annet sikringsutstyr gjelder likevel ikke: a) når kjøretøyet står stille, b) under rygging, c) under kjøring i garasje, på parkeringsplass, bensinstasjon, verkstedområde eller lignende avgrenset område, d) under kjøring i lav hastighet der vedkommende med korte mellomrom må forlate sin plass, så som under utdeling av post eller aviser, eller ved renovasjonsarbeid eller lignende, e) når vedkommende har med legeerklæring som fritar fra å bruke bilbelte, f) for drosjesjåfør i tjeneste, g) for ledsager ved øvelseskjøring og førerprøve i klassene C, C1, D, D1, CE, C1E, DE og D1E der ledsager i bilbelte ikke rekker fram til rattet, h) sikringsutstyr til fastsetting av barnevogn. Legeerklæring som nevnt i fjerde ledd bokstav e, har gyldighet i EØS-området dersom den er utformet i samsvar med artikkel 5 i direktiv 91/671/EØF. Dersom du har så store problemer med å bruke bilbelte skal det være mulig å få en legeerkjæring som fritar deg. Dette gjelder også personer som er sterkt overvektige o.l. der bruk av bilbelte blir til et ubehag. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hmm. Jaså. Bare å finne en lege som faktisk tror meg og ikke ber meg om å oppføre meg og sier at det bare er barnestreker. Lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hmm. Jaså.Bare å finne en lege som faktisk tror meg og ikke ber meg om å oppføre meg og sier at det bare er barnestreker. Lettere sagt enn gjort. Du har vel en fastlege som er relativt stabil? De fleste leger burde ha forståelse, eventuelt henvise til en psykolog for en vurdering om de er usikre selv. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har en fastlege som er min mor som kaller meg en forbanna hypokonder om det meste jeg sliter med, så lenge det ikke er kyssesyke, influensa eller slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har en fastlege som er min mor som kaller meg en forbanna hypokonder om det meste jeg sliter med, så lenge det ikke er kyssesyke, influensa eller slikt.Blir mye OT dette, men du kan bytte fastlege Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Mener de som er gravid, kan få slippe å bruke belte, stemmer det? EDIT: Ikke det at jeg får bruke den anledningen Endret 21. juli 2007 av bennybanan Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Godt sagt: "Bare tenk den første dødsulykken hvor den som sitter bak rattet har på seg denne t-skjorta istedenfor bilbelte, sier konstituert UP-sjef Roar S. Larsen." Lenke til kommentar
Amfetamin Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Og hvor kan jeg kjøpe dette? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) kanskje hvis sånne ferskinger som deg hadde kjørt fint i trafikken hadde man ikke trengt å bruke belte i det heletatt... (for å snu litt på det) 9099201[/snapback] Håper den der ikke var seriøs! GJ til han, han har laget noe som folk vil ha. Det er da ikke hans problem om noen bruker det som et falskt bilbelte. Selv kunne jeg ikke solgt noe slikt. Endret 22. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Mener de som er gravid, kan få slippe å bruke belte, stemmer det? EDIT: Ikke det at jeg får bruke den anledningen 9114727[/snapback] Nei. Det er bedre med en mor som er i live enn både mor og foster som er dødt. Forøvrig så skal beltet plasseres på hoften, og mellom brystene og da skal det være like sikkert for gravide. Jeg vet om én person som ikke bruker bilbelte, og det er fordi han er for feit og derfor synes det er ubehagelig. I vår bil bruker han faktisk å sette beltet fast i setet før han setter seg, fordi bilen vår piper hvis man ikke har belte på seg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) darkness|: Hvis han er under 15(?) så er det sjåføren som har ansvaret at personer har på seg beltet i bilen, men tipper han er eldre. Ps: Stakkars den personen som sitter bak han fyren, livsfarlig. Endret 23. juli 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 spare penger? hvordan sparer man penger på å kjøpe en t-skjorte til 200 kr? det er tross alt ikke sånn at man betaler for hver gang man bruker bilbelte. Ikke i hondaen min ihvertfall. ved å IKKE bli tatt i kontroller fordi jeg har brukt bilbelter har JEG spart penger. herregud, hvis folk er så dumme få fortjener de å dø Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Han er ikke under 15, han er godt over 30. Og med feit så mener jeg kulemage x 3 (ser ut som han er gravid med trillinger). Det er vel farligst å sitte foran han i det han kommer flygende, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Woops, selvsagt den som sitter foran han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå