QBab Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Som titellen sier: Hvilke av de to er sunnest? Den nye trenden knekkebrød eller det gode gamle grovbrødet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Loff smaker best. Grovbrød --- knekkebrød Mykt --- Hardt lettere å tygge --- Smuler Skalken kan være et problem --- Ofte gode frø o.l på "baksiden". Mettende, trenger bare 2-4 skiver for å bli mett --- Jeg kan spise 7-8 knekkebrød uten å bli mett Smaken er som baken, todelt. Jeg foretrekker brød, for jeg kan vanskelig forestille meg at det er sundt å stappe i seg en halv pakke med knekkebrød til frokost, uten å bli ordentlig mett. (Stort sett blir jeg nok mett av pålegget til slutt.) Endret 18. juli 2007 av micke090 Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg vet ikke helt hva som er sunnest, men foretrekker brød. Helst gulrotbrød eller noe grovt. Loff er ikke noe særlig, og heller ikke mettende. Knekkebrød er ikke godt i det hele tatt. Fiberbrød (som ligner på knekkebrød) er nok mer mettende, og sunnere, tror jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg vet ikke helt hva som er sunnest, men foretrekker brød. Helst gulrotbrød eller noe grovt. Loff er ikke noe særlig, og heller ikke mettende. Knekkebrød er ikke godt i det hele tatt. Fiberbrød (som ligner på knekkebrød) er nok mer mettende, og sunnere, tror jeg. 9099534[/snapback] Gulrotbrød er jo loff med innslag av korn og gulrotbiter. I hvert fall de de selger her. Fiberbrød har jeg ikke sett, takk for godt tips, må prøves. Akkuratt nå er jeg i svrige, som vel er loffens og knekkebrødets land (wasa knekkebrød, og nesten alt brød her er loff.) Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har ikke noe problem å bli mett på knekkebrød. Tar 4 skikkelig grove knekkiser med ost på, legger de i sammen slik at det blir 2 sandwitcher. Woila, kjapp og næringsrik frukost. Gjerne et glass surmelk vedsiden av. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Surmelk? Skulle jeg ha drukket det, så tror jeg at jeg mest sannsynligvis hadde måtte tvinge det i meg selv. Det er godt sammen med kavring og litt sukker. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Surmelk er jo nammenam bare man blir vandt til det. ^^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Wasa Husman, Sport og andre knekkebrød med 100% fullkorn og bøttevis med fiber er sunnere enn det aller meste som finnes av mykt brød. Det som selges av "grovbrød" i butikkene er for det meste bare sorgen, fullt av finmalt hvete og sukker og med en liten neve helkorn for å gi den rette følelsen. At et knekkebrød ikke er like mettende som ei vanlig skive må man kompensere for ved å være raus med pålegget, men det er jo bare positivt. Du holder deg uansett mett lengre av gangen. Ulempen er at man fort blir lei av knekkebrød, men da tar jeg meg en periode med vanlig brød. Lenke til kommentar
iernie Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Switch bread! Det har jeg gjort. Knekkebrød smaker mye bedre enn vanlig brød.. og det er mye sunnere. Spiser for tiden kun Wasa Husman, og hvis jeg baker brød (pizza), så bruker jeg Møllers fullkorns hvetemel. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Som titellen sier: Hvilke av de to er sunnest? Den nye trenden knekkebrød eller det gode gamle grovbrødet? Trend?? Det er vel heller snakk om reklame fra Wasa. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har prøvd å spise meg mett på knekkebrød en gang. Etter én pakke var munnen min helt herpa og jeg fortsatt like sulten. Ergo: Grovbrød, helst hjemmebakt for min del. Lenke til kommentar
cmf Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 OMG knekkebrød smaket dritt uansett ossen kan folk egentlig kjøpe det?? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Knekkebrød er digg Sitter i skrivende stund og knasker løs på knekkebrød med synnøve på (osten) og drikker vann. Men det er sant, du må spise flere antall knekkebrød enn skiver for å bli mett. Edit: Men om vi setter smak og metthetsfølelse til side. Hvilke av de to er sunnest? Endret 29. juli 2007 av QBab Lenke til kommentar
smlia Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Knekkebrød er digg Sitter i skrivende stund og knasker løs på knekkebrød med synnøve på (osten) og drikker vann. Men det er sant, du må spise flere antall knekkebrød enn skiver for å bli mett. Edit: Men om vi setter smak og metthetsfølelse til side. Hvilke av de to er sunnest? 9164971[/snapback] Vil tro at knekkebrød er sunnest, kommer litt ann på hvilke type knekkebrød du sammenligner med hvilke type brød. Har du et fint knekke brød vs et grovbrød er jo selføgelig grødet sunnest. mens tar du et godt grovt knekkebrød vs et vanelig brød har jeg en tro på at knekkebrødet er og forblir sunnest. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ingen som har et biologisk svar på hvorfor det ene er sunnere enn det andre? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ryvita med litt bindemiddel (smør) og Norvegia, det holder med 4 slike for meg fra lunch til middag. Og så smaker det godt Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Knekkebrød er undervurdert, imo. Jeg liker Wasa Rugsprø. Tynt og sprøtt surdeigsbrød, vissnok. Jeg kaller det knekkebrød. Dessuten slipper man tenke på at det skal spises før det blir tørt edit: uffda. Jeg leste ikke førstepost godt nok -.- Veit dessverre ikke hva som er sunnest. Endret 31. juli 2007 av bazukh Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Knekkebrød er for kvinnfolk som spiser som fugler. Et par knekkebrød med litt ost på, så er DE mette og hevder at det må da være nok for alle. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg er en mann på 110 kilo og blir god og mett av 4 knekkebrød med normal mengde pålegg. Det er nok annerledes for de som fortsatt bor hjemme og ikke betaler sin egen mat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det lengste jeg har holdt ut med knekkebrød i strekk er èn uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå