Gå til innhold

Knekkebrød VS Brød

QBab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Loff smaker best.

Grovbrød --- knekkebrød

Mykt --- Hardt

lettere å tygge --- Smuler

Skalken kan være et problem --- Ofte gode frø o.l på "baksiden".

Mettende, trenger bare 2-4 skiver for å bli mett --- Jeg kan spise 7-8 knekkebrød uten å bli mett

Smaken er som baken, todelt. Jeg foretrekker brød, for jeg kan vanskelig forestille meg at det er sundt å stappe i seg en halv pakke med knekkebrød til frokost, uten å bli ordentlig mett. (Stort sett blir jeg nok mett av pålegget til slutt.)

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva som er sunnest, men foretrekker brød. Helst gulrotbrød eller noe grovt. Loff er ikke noe særlig, og heller ikke mettende. Knekkebrød er ikke godt i det hele tatt. Fiberbrød (som ligner på knekkebrød) er nok mer mettende, og sunnere, tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva som er sunnest, men foretrekker brød. Helst gulrotbrød eller noe grovt. Loff er ikke noe særlig, og heller ikke mettende. Knekkebrød er ikke godt i det hele tatt. Fiberbrød (som ligner på knekkebrød) er nok mer mettende, og sunnere, tror jeg.

9099534[/snapback]

Gulrotbrød er jo loff med innslag av korn og gulrotbiter. I hvert fall de de selger her. Fiberbrød har jeg ikke sett, takk for godt tips, må prøves. Akkuratt nå er jeg i svrige, som vel er loffens og knekkebrødets land (wasa knekkebrød, og nesten alt brød her er loff.)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem å bli mett på knekkebrød. Tar 4 skikkelig grove knekkiser med ost på, legger de i sammen slik at det blir 2 sandwitcher. Woila, kjapp og næringsrik frukost. :)

Gjerne et glass surmelk vedsiden av.

Lenke til kommentar

Wasa Husman, Sport og andre knekkebrød med 100% fullkorn og bøttevis med fiber er sunnere enn det aller meste som finnes av mykt brød. Det som selges av "grovbrød" i butikkene er for det meste bare sorgen, fullt av finmalt hvete og sukker og med en liten neve helkorn for å gi den rette følelsen. At et knekkebrød ikke er like mettende som ei vanlig skive må man kompensere for ved å være raus med pålegget, men det er jo bare positivt. Du holder deg uansett mett lengre av gangen. Ulempen er at man fort blir lei av knekkebrød, men da tar jeg meg en periode med vanlig brød.

Lenke til kommentar

Knekkebrød er digg :cool:

Sitter i skrivende stund og knasker løs på knekkebrød med synnøve på (osten) og drikker vann.

Men det er sant, du må spise flere antall knekkebrød enn skiver for å bli mett.

Edit: Men om vi setter smak og metthetsfølelse til side.

Hvilke av de to er sunnest?

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Knekkebrød er digg :cool:

Sitter i skrivende stund og knasker løs på knekkebrød med synnøve på (osten) og drikker vann.

Men det er sant, du må spise flere antall knekkebrød enn skiver for å bli mett.

Edit: Men om vi setter smak og metthetsfølelse til side.

Hvilke av de to er sunnest?

9164971[/snapback]

Vil tro at knekkebrød er sunnest, kommer litt ann på hvilke type knekkebrød du sammenligner med hvilke type brød.

Har du et fint knekke brød vs et grovbrød er jo selføgelig grødet sunnest.

mens tar du et godt grovt knekkebrød vs et vanelig brød har jeg en tro på at knekkebrødet er og forblir sunnest.

Lenke til kommentar

Knekkebrød er undervurdert, imo.

Jeg liker Wasa Rugsprø.

Tynt og sprøtt surdeigsbrød, vissnok. Jeg kaller det knekkebrød.

Dessuten slipper man tenke på at det skal spises før det blir tørt :)

edit: uffda. Jeg leste ikke førstepost godt nok -.- Veit dessverre ikke hva som er sunnest.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...