a-beck Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det har oppstått et problem når jeg forsøker få bilde fra pc til tv.. Har kjøpt dvi - hdmi kabel. Får opp bilde på tven , MEN det mangler ca en cm rund kantene.. ser med andre ord ikke alt, blandt annet ser jeg ikke "start" linja.. Innstillingene står på splittet skjerm, dvs at jeg ser det samme på¨pcen som på tven. 1280*720 pixler er pcen stilt inn på.. Lukker jeg lokket på pcen, blir tv bildet ennå mer dratt ut , og jeg ser desto mindre av det yterste bilde.. Hvordan kan jeg fixe dette ? Av en eller annen grunn fungerer ikke zoom funksjonen på tven når jeg kobler opp via hdmi.. Det er en ny JVC modell.. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Støtter modellen 1:1 pixelmapping over HDMI/DVI ? Mulig modellen støtter kun over VGA. Da må du bruke VGA utgangen på PC'en. For å finne ut mer om pixelmapping kan du lese denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773765&hl= Et program som heter Powerstrip kan kanskje også hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 tven er en jvc LT-32*70 hvis det sier deg noe ? forstod ikke helt dette powerstrip programmet.. hva ser jeg etter ? hva ken jeg gjøre her ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Og du har heller ikke lest bruksanvisningen...? JVC sine LCD-TV-er støtter ikke PC over HDMI, så du skal være glad at du i det hele tatt får bilde. De JVC-modellene som støtter PC har VGA-inngang til dette. Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 jaja. da har jeg kjøpt en dyr kabel som jeg ikke trenger da.. hehe. Er det samme bildekvalitet over VGA inngangen eller ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det kan jeg ikke svare på fordi jeg ikke vet hvor bra bilde du har nå.... De som bruker VGA pleier å si at det blir bra. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 jaja. da har jeg kjøpt en dyr kabel som jeg ikke trenger da.. hehe. Er det samme bildekvalitet over VGA inngangen eller ? 9098102[/snapback] Nei, du får bedre bilde med digitalt igjennom DVI eller HDMI. Hvis du skal se på film, spill osv. igjennom PC'en vil sistnevnte gi bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 jaja. da har jeg kjøpt en dyr kabel som jeg ikke trenger da.. hehe. Er det samme bildekvalitet over VGA inngangen eller ? 9098102[/snapback] Nei, du får bedre bilde med digitalt igjennom DVI eller HDMI. Hvis du skal se på film, spill osv. igjennom PC'en vil sistnevnte gi bedre bildekvalitet. 9102717[/snapback] I utgangspunktet gir DVI og HDMI best bilde, men for trådstarters tilfelle er VGA det beste fordi TV-en ikke støtter PC på HDMI. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 gadd ikke lage ny tråd om det, så tar det her inne. hva vil gi best bilde fra pc til en pv70? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 VGA dersom den ikke støtter 1:1 pixelmapping (u/ over- eller underscan) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå