CellularDude Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Svigers har nettopp kjøpt ny PC (en Compaq-ett-eller-annet, stasjonær) med Vista Home Premium, og jeg holder for tiden på med å installere diverse programmer for dem. I dag fikk jeg problemer med Internet Explorer. Da jeg skulle starte opp, skjedde følgende (gang på gang): IE7 starter opp. Etter få sekunder kommer det opp et vindu om filnedlasting. Filnavn: navcancel Type: Ukjent filtype 2,64 kb Fra: ieframe.dll Så kan jeg lagre eller avbryte. Siden jeg ikke vet hvor filen evt. skal lagres, avsto jeg fra dette og avbrøt. Så lukkes IE. IE har tidligere virket, men jeg lurer på om feilen kan ha sammenheng med at jeg i dag avinstallerte Norton Anti Virus. Det fulgte med maskinen, men det ble aldri installert. Likevel sto det på listen over installerte programmer i Kontrollpanelet. Jeg avinstallerte med det vanlige verktøyet for avinstallering av programmer. Avinstallerte også en Google menylinje. Det var etter dette problemet med IE oppsto, og jeg mistenker nevnte navcancel-fil for å ha noe med dette å gjøre. Nav er jo forkortelse for Norton Anti Virus. Før installasjonsvinduet kommer opp, står følgende i adresssefeltet i IE: www.go.microsoft.com/fwlink/?linkid=76277 Var inne i oppsettet til IE, og sjekket hvilken startside som var lagt inn. Der sto en link til HP (eieren av Compaq) selv om jeg tidligere hadde lagt inn startsiden.no . Etter å ha funnet ut dette, installerte jeg Norton Internet Security, som sviger kjøpte utenom. Men feilen var der også etter denne installasjonen. Har tenkt å laste ned IE7, legge denne på en minnebrikke, og så installere denne på svigers' PC, i håp om at feilen da blir reparert. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå