Gå til innhold

Hvordan sette Foobar2k som Default Media Player?

Anbefalte innlegg

God morgen, god dag, god eftermiddag eller god kveld eller hva det måtte være når du leser dette.

Jeg har nylig formatert datamaskina mi, og før jeg formaterte var jeg vandt med at Foobar2k starter når jeg trykket på Media Tasten på tastaturet i stedet for Windows Media Player - dette fikk jeg til ved å legge til og endre et eller annet via registeret, men jeg klarer ikke å huske hva jeg gjorde for noe. Jeg har gjort utallige søk på Google også, men klarer ikke å finne noen fremgangsmåte.

Noen som kan hjelpe meg?

På forhånd, takk! :)

PS: Foobar2k viser seg ikk på "Set Program Access and Defaults", så det hjelper ikke å foreslå å gjøre det derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sette Foobar2000 til å spille formater som standard da. Kjører selv Foobar og det er en kjmpe bra Mp3 spiller for min del.

Det du eventuelt kan gjøre er å høyreklikke på Mp3 fil som du har lyst til å spille, så velger du "Open With"->"Choice Program". Da får du opp en liste over programmer du har på maskina di. Der skal også Foobar2000 være. Trykk på Foobar2000 der og hak av for "Always Use the selected program to open this kind of file". Så trykker du OK. Da vil programmet automatisk åpnes når du trykker Ok tror jeg. Har desverre ikke mulighet til å sjekke hva det er på Norsk, men det du gjør hvis det står på Norsk er dette:

Høyreklikk på Mp3 fila di som du vil spille. Så velger du "Åpne I" så velger du "Velg Program" eller noe i den duren. Så får du opp lista med programmer. Du skal lete etter Foobar2000. Så haker du av for "Alltid Åpne filen i det markerte programmet" eller noe i den duren. Så trykker du Ok. Husker som sagt ikke hva det var nå, men du finner det ut.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men det var ikke filassosiering jeg mente.

På tastaturet mitt (som på mange andre tastaturer), så har jeg en media tast som åpner "Default Media Player" - problemet er at knappen åpner Windows Media Player 11, når jeg vil at den skal åpne Foobar2k - dette nettopp på grunn av at WMP11 er satt som default media player.

EDIT: Typo

EDIT 2: tillegg - Jeg bruker Windows XP.

Endret av Zodux
Lenke til kommentar

Det har jeg nok ikke - fulgte ikke med noen driver til tastaturet, men jeg har lastet ned og installert den nå. Det virker perfekt. Takk for tipset! :D

Merkelig at jeg ikke tenkte på det..

* LØST *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...