Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på windows


Anbefalte innlegg

Har da gjort ett lite feilgrep og prøvd og update biosen min inne på windows, og da frøs hele maskinen og jeg måtte selvfølgelig trykke på reset knappen, og da skulle den lissom starte opp og gå kjapt inn på windowsen som den alltid har gjort, men det gjorde den ikke! ikke engang inn på BIOS!

 

ikke engang ett minste boot! det som skjer er at jeg trykker på start knappen, viftene går opp til sitt maximale omdreiningstall, og der stårn, hadde jeg IKKE prøvd og update så hadde maskinen når jeg trykker på power on knappen, startet opp med viftedrag og hele pakka og jeg hadde sett det stå "P5N-e SLI" på skjermen og jeg kunne velge om jeg skulle inn på BIOS ved og trykke på DEL eller ikke gjøre noe og gå inn på windows og leke litt.

 

Hva i ******* skal jeg gjøre når jeg ikke kommer innpå noen ting?

resette biosen? :hmm:

 

hva skal jeg gjøre for at maskinen min vill inn på BIOS og Windows igjen? :(

 

vær så grei og hjelp! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis maskinen mistet strøm / ble slått av mens den holdt på å overskirve BIOS er det fatalt. BIOS vil jo da ikke fungere, og uten BIOS vil ikke maskinen starte.

 

Jeg ville først resatt BIOS. I tilfelle du slo av maskinen før den faktisk ble overskrevet. Dersom det ikek fungerer, må du ha ny BIOS. Noen hovedkort har en BIOS-rescue funksjon der du kan preparere f.eks. en diskett med en BIOS fil, og så vil automatisk ny BIOS oppdateres om du holder inne en viss taste-kombinasjon på oppstart.

 

Hvis du ikek har den muligheten (sjekk manualen), så sliter du litt. Da må du enten hotswappe BIOS-chippen fra et identisk hovedkort, eller kontakte butikken der du kjøpte det fra 8eller produsent direkte), og be dem sende deg en by bios chip du kan fysisk bytte ut på hovedkortet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

å fan!

 

Mener og huske at det var en "jumper" man kunne ta ut så ville bios automatisk resette seg, men akkuratt nå så har jeg speidet over hele HK`et og har ikke funnet en eneste "jumper" men kan jeg ta ut CMOS batteriet og kanskje det vil funke da?

 

jeg trenger masse hjelp! skal ta dataen på svært LAN snart! :(

 

edit:Jeg har ikke mistet noe strøm, jeg skulle oppdatere ny BIOS da plutselig allt frøs jeg trodde jeg bare skulle trykke på reset knappen så ville allt ordne seg. Allt starter og går, må nok resette ellerno, men problemet er.. Ingen jumper! MEN crashfree bios har jeg!

 

edit: ikke skuff meg helt da! :cry:

 

trenger IKKE gå såpass langt at jeg må kjøpe nytt eller hotswappe, men trenger bilde av jumperen eller CMOS batteriet og hvordan dette gjøres! :(

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
DU har flashet bios en ja. Dette er en prosess som må gjøres komplett. Feil her gjør at biosen din er korrupt. Å gjøre dette i windows anbefales aldri.

9097294[/snapback]

 

er det så ille å gjøre i windows? asus update funker utmerket. Det går som regel på brukerfeil når noe går galt.

Lenke til kommentar

folger du ikke etter eller? jeg har problemer med rammen ogsa!

Corsair Dominator 6400, 800mhz DHX, E.P.P og den gjorde at bilde froes nar jeg spillte eller var inne pa windows sa fikk jeg blaskjerm av og til, og jeg fant ikke pa biosen hvor og sette volt pa vdimm sa jeg trodde og oppdatere ville gjore at jeg ville finne denne vdimmen, akkuratt nar jeg oppdaterte sa fros seff hele dritten og jeg trykte pa reset knappen og ingenting SKJER!! biosen er odelagt!

 

sa na ma jeg enten holde innen en slags tast for og faa crashfree bios opp igjen ved en liten prosess, en her har allerede gitt meg guide, sa jeg skal prove dette nar jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...