Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finne mellomtung MC


Anbefalte innlegg

Vet ikke, har ikke så grusomt greie på motor og hvordan den vil bli seende ut innvendig, men jeg regna med at det ville gå bra ettersom sykkelen kommer slik fra fabrikk. Så det kan umulig gjøre store skaden at sylinderen er litt svart?

Hvorfor skal den egentlig bli sota, det er jo ikke i sylinderen at plomberinga skjer, det er enten i innsuget eller elektronisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi du får ikke yte max turtall.. Hvorfor tror du de kaller det å "rense sylinderene" når man trør i på turtallet? ;)

 

Uansett, når en sykkel med 130 hester blir strypt til 32.5 hest sier det seg jo det at det ikke er helt optimalt og et resultat vil være at den blir mer daukjørt.. Tror ikke det er direkte skadelig, men over lang tid kan det ikke være bra

 

Edit; Uansett har det jo sånn at veldig mange (og vertfall 99% av de som kjører supermotard) som har sykkelen sin reg som mellomklasse kjører egentlig med full effekt, så hva du egentlig har er en helt annen historie enn hva den er registrert som..

 

Hva biltilsynet osv sier? Hva skal de si? Om du driter i å kjøre som en tosk så alle og en hver kan se, er det ingen som kommer til å bry seg, skal de først ta noen så er det ubegrenset med folk som chiptrimmer bilene sine, og det blir jo akkurat det samme..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Slike racing maskiner er faktisk ganske kjipe å kjøre på mellomregisteret, dem trenger turtall. Når man struper den ned fra ca 100 bakhjulshester til rett over 30 mister man også effekten øverst på registeret og da står man igjen med en ganske dørgende trist og kjedelig maskin.

 

En motor som er laget for ytelser rundt 34hk vil fremstå som sterkere og raskere enn en nedstrupet R-maskin, samtidig som dem er pakket inn i en sykkel som er mer egnet for en nybegynner. (både med tanke på ferdigheter og forsikringspremie, det er nesten 2.5 ganger flere skader på R maskiner enn andre typer sykkel)

 

Den eneste ordentlige måten å redusere ytelsen på er etter min mening om det om man kan bytte til en mindre aggressiv kamaksling. Det sammen med litt omprogrammering av innsprøytning og tenning (om det er elektronisk styrt) kan bevare dreiemomentet, eller til og med øke det, og likevel redusere toppeffekten. Jeg vet dog ikke om noen sykler man kan gjøre det med, det virker desverre som dem fleste velger moped-metoden.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

tusen takk for svar:) Håper å få kjøpt en ordentlig sykkel, slik at jeg slipper å kjøpe ny igjen når jeg har lov å kjøre tung.. Derfor høres det ut som om den superkiten kommer godt til nytte :D

 

Men er det slik at selv om jeg setter på den kiten, så kan trafikktilsynet si at den ikke kan registreres som mellomtung?

 

Edit:

 

Noen som vet sirka hvor mye det koster å registrere en tung MC til mellomtung? Hvis det blir veldig dyrt er det jo ikke noe bra.

Endret av siggii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...