Gå til innhold

Noen spørsmål om PS CS3

Anbefalte innlegg

Jeg er litt opptatt av at et billedbehandlingsprogram skal kunne takle 16 bits TIFF for de aller fleste eller helst alle funksjoner. Kan noen svare meg på om dette gjelder Photoshop CS3 - eller er det noen funksjoner som krever konvertering til 8 bit her også?

Ellers ser jeg at programmet selges for litt over 7000 i Norge (helt ny lisens). Det er jo en stiv pris :cry:

Men hvordan kan det ha seg at Amazon i USA kan selge programmet for kun $626:

http://www.amazon.com/o/ASIN/B000NDIBYG/re...&pf_rd_i=507846

(dette gjelder vitterlig PS CS3, eller har jeg misforstått noe?)

Med lav dollarkurs (5,70) og inkl. norsk moms blir da prisen ca. 4600 kroner. Problemet er at Amazon.us ikke sender utenfor USA. Vet noen om andre nettbutikker der borte som selger for samme pris og til Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FnoFFen:

Adobe har med vilje valgt å selge Photoshop CS3 mye billigere i USA enn Europa, markedsstrategi kaller de det. Mye protester fra europeiske fotografer har ikke ført frem. Bruker ikke TIFF, så jeg kan ikke svare på det andre spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Alle justeringslag -- som curves, levels, hue/saturation og channel mixer -- i PS CS3 vil fungere med 16-bits filer. Ein del effektar/filter fungerer ikkje, men dei er kanskje ikkje av den typen ein bruker mest. Blur og sharpen fungerer. Tenkte ikkje på å nemne dette i den andre tråden din, men prøveversjonar av Photoshop CS3, Elements og Lightroom som varer i 30 dager utan andre restriksjonar kan lastast ned frå Adobe.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...