Gå til innhold

Hva er max volt på C2D6700?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel i grunnen ikke, jeg hadde tatt det på garanti vist jeg hadde vært så uheldig og tatt knekken på noe av utstyre.. :-)

Men jeg ser ikke helt vitsen med og sette opp volten på cpu-en din vist du ikke trenger det. Vist alt går helt ok nå så er det nok ikke noe vits, vist du ikke skal overklokke da evt.

Lenke til kommentar
Vel i grunnen ikke, jeg hadde tatt det på garanti vist jeg hadde vært så uheldig og tatt knekken på noe av utstyre.. :-) 

Men jeg ser ikke helt vitsen med og sette opp volten på cpu-en din vist du ikke trenger det. Vist alt går helt ok nå så er det nok ikke noe vits, vist du ikke skal overklokke da evt.

9098006[/snapback]

Holder på å OC, seff :roll:

Lenke til kommentar

ah ok ;) vist det går mye over 80 i temp så er det på tide og slutte.

Du må nesten ta og prøve det fram det med volten, ta og stress test den litt etter du har sotte opp volten og følg med på tempen så ser du hva som går.

Lenke til kommentar

heidu,har ikke fått alt i boks så har ikke fått sent noe rapport på min spenning enda. var oppe i 1.55v 3.4Ghz men kom opp i 65-66c da jeg stoppa stresstesten. har ikke fått den stabil der enda. må vente til det blir litt kaldere i lufta :(

Lenke til kommentar
heidu,har ikke fått alt i boks så har ikke fått sent noe rapport på min spenning enda. var oppe i 1.55v 3.4Ghz men kom opp i 65-66c da jeg stoppa stresstesten. har ikke fått den stabil der enda. må vente til det blir litt kaldere i lufta :(

9098657[/snapback]

Hei topaz :)

Da trenger jeg ikke være engstelig på enda ei stund med tanke på dine data for volt/temp :thumbup:

Jeg har kommet til 3255mhz og fsb1302, med 1.35V cpu og 2.35V på minne(1066mhz).

Men det butter imot hvis jeg øker bare 2 mhz.

Da fryser hele greia og må restarte.

Har du noe tips?

Lenke til kommentar

jeg Har kjørt min E6400 helt oppe på 1.6V samt benchet på 1.55V - 4GHz og den lever enda i beste vellgående.

Har kjørt den i 2mnd nå på 1.4125V 38-42C idle 55-60C load.

Antar at det samme gjelder for E6700 siden det i bunn og grunn er samme kjernen.

Lenke til kommentar
jeg Har kjørt min E6400 helt oppe på 1.6V samt benchet på 1.55V - 4GHz og den lever enda i beste vellgående.

Har kjørt den i 2mnd nå på 1.4125V 38-42C idle 55-60C load.

Antar at det samme gjelder for E6700 siden det i bunn og grunn er samme kjernen.

9098767[/snapback]

Jøss, det var skikkelig oc :thumbup:

Lenke til kommentar

9098657[/snapback]

Da trenger jeg ikke være engstelig på enda ei stund med tanke på dine data for volt/temp :thumbup:

Jeg har kommet til 3255mhz og fsb1302, med 1.35V cpu og 2.35V på minne(1066mhz).

Har du noe tips?

9098700[/snapback]

er på ingen måte god på klokking så vær litt forsiktig med mine råd. jeg kan bare si hva som virket her :)

min bynte å tulle rundt på 3.3 da hadde jeg satt minnet til unlinked og 1066.

fsb 1333,38 kom opp i win. i aibooster sa han "cpu utilization 333,34x10" da traff jeg 3,33ghz. i win sa den at jeg hadde 1,44v men hadde satt litt over.

nå satt jeg NB og SB volt fra auto og bynnte på den minste spenningen til jeg fikk boota. når NB kom høyt nok bootet den, system tempen lå et par grader lavere en før "33c" så regnet med at jeg hadde litt og gå på..

fsb 1360 kom jeg på 3,4ghz men ikke stabil.. og da mått jeg sikke på jobb og har ikke fortsatt med den enda

Lenke til kommentar

9098657[/snapback]

Har du noe tips?

9098700[/snapback]

er på ingen måte god på klokking så vær litt forsiktig med mine råd. jeg kan bare si hva som virket her :)

min bynte å tulle rundt på 3.3 da hadde jeg satt minnet til unlinked og 1066.

fsb 1333,38 kom opp i win. i aibooster sa han "cpu utilization 333,34x10" da traff jeg 3,33ghz. i win sa den at jeg hadde 1,44v men hadde satt litt over.

nå satt jeg NB og SB volt fra auto og bynnte på den minste spenningen til jeg fikk boota. når NB kom høyt nok bootet den, system tempen lå et par grader lavere en før "33c" så regnet med at jeg hadde litt og gå på..

fsb 1360 kom jeg på 3,4ghz men ikke stabil.. og da mått jeg sikke på jobb og har ikke fortsatt med den enda

9098812[/snapback]

Ok.

Jeg har enda ikke prøvd å tukle med V på N/S- bridge, men det er neste steg.

Ser i sign. din at vi har ca samme greier, så du kan jo sende meg en pm når du har kommet en bit, så kan vi diskutere litt :thumbup:

Du har PM

Mvh

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Har kjørt min på 1.7volt men det var en E6600 da, men det har jo lite å si ;)

Ville ikke gått over 1.8v uten dårligere kjøling enn T.E.C. og ikke høyere enn 1.55v med god kjøling til 24/7 bruk ;)

9099058[/snapback]

Hva er T.E.C?

Hvor mange volt er akseptabelt på N/S-bridge?

Dette er på luft da.

Lenke til kommentar

TEC er peltier element ....

Bare søk på det på google og du finner amsse eller på wikipedia .....

Kommer helt ann på HK hva som er akseptabelt for NB og SB

Edit:

Hva skla du egentlig klokke SB for ?

Raskere kominikasjon med USB :ph34r:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Ehh :blush:

Er amatør på oc, så spør om alt mulig jeg lurer på.

Er det unødvendig altså å fikle med SB?

Bare fikle med NB da......sant?

9099354[/snapback]

Så langt jeg vet så ja det er ikke noe vits å fikle med SB .......

9099375[/snapback]

Fine greier :thumbup:

Lurer også på hvorfor jeg ikke får satt opp hastighet på minnet mitt?

Leste en plass at det var nærmest umulig på 680i-plattformen, fordi det var et hull i bios eller noe....

kjenner du/dere til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...