Gå til innhold

Ny bærbar til 20 000 kr trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg ville aldri gått for DX10 i bærbar hvis du ikke absolutt trenger det, har selv DELL XPS m1710, 2.16ghz, 2gb ram, 160gb hdd 5200rpm, og Geforce 7950GTX 512MB

 

Geforce 7950GTX banker alle geforce 8xxx kortene som har komt til bærbare per dags dato, nei du får ikke DX10 støtten, men trenger du virkelig den?

9100298[/snapback]

 

Her er dagens kjappeste som selges: http://www.toshibadirect.com/td/b2c/pdet.t...HHO&poid=383432

 

Usikker på når den kommer til Norge, den selges allerede i utlandet.

9101106[/snapback]

Toshiba'en hadde en av de tregeste C2D(2,0 GHZ)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om det kommer nye så har ivertfall ikke jeg hørt om et DX10 skjermkort til bærbare som har samme eller bedre ytelse en geforce go 7950gtx + at en ny dell xps kommer nokk til å koste en del mer en de som er nå. Dell XPS m1710 får jo nye deler du kan velge hele tiden. Den har jo blitt oppgradert, før så var 7900gt det beste du konne få i den (eller var det gs?) nå er det 7950GTX, jeg ville ivertfall gått for den, hadde jeg vert deg

Lenke til kommentar

Fant fram til det jeg skal velge på jobben idag. Jeg har ikke store behovet for dx10 med det første før det blir påtvunget, siden jeg ikke gamer noe særlig etc.

 

Så jeg har satt sammen en XPS som vil koste 22 500, kan hende sjefen vil at jeg skal ha lengre support garanti men da vil han sikkert bare slenge i et par tusen ekstra.

 

Det gjeldende er da:

 

ntel® Core™ 2 Duo T7600-prosessor (2,33 GHz, 667 MHz, 4 MB L2-buffer)

 

Ekte Windows Vista™ Home Premium (Engelskt)

Jeg vil formatere å slenge i xp fra jobben, når vista er blitt optimal får jeg en verson fra jobben.

 

Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

 

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

Hvis jeg vil trenge mere etterhvert, får jeg oppgradert til 4 gb.

 

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

 

Fixed Internal 8X DVD+/-RW

 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

 

9-cellers litiumionbatteri (80 W/t)

 

Bæreveske, ekstra tastatur/mus og slikt får jeg fra arbeidsplassen gratis.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

CPU er ikke flaskehalsen på en gaming datamaskin. Toshiba x205 maskinen med 1,8 Ghz CPU scorer likevel høyere enn XPS m1710, hvis du vektlegger 3D mark som viktigste resultat.

 

Arrester meg hvis det finnes motstridende testresultater, men Notebookreview konkluderer med at grensen for laptop gamingmaskiner er flyttet. Se link for mer info. Ligger også mye bilder og en video der.

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3836

 

Toshiba: 8742 3D marks og 4853 PC marks (1,8 Ghz cpu)

Dell xps: 8503 3D marks og 5272 PC marks.

 

Kjøper du toshiba maskinen med 2,0 santa rosa hertz slår antakelig toshibaen dellen også i pc mark. Ellers har ikke NVIDIA gitt "finale" driverne ut enda og ytelsen vil sikkert øke enda etter hvert som driverne modnes. Ellers veier jo design tungt, så om du liker dellens "fast and the furious inspirerte design" så er jo saken biff ;)

 

Jeg ville sendt en mail og hørt om når komplett.no får inn maskinen og eventuell pris. Inkl. mva vil jo 2500$ gi ca. 19K som er konkurransedyktig i pris med dell maskinen.

Lenke til kommentar
Starta på ny jobb nå og jeg får pc fra jobben til rundt 20 000 kr.

 

Bruksområder

Jeg skal bruke maskinen for det meste til surfing, se på film og serier, og litt spilling (BF etc)

 

Jeg lurer litt på hva slags herlig jobb du har fått deg. Surfing, film, serier og spilling? :dribble:

Lenke til kommentar
CPU er ikke flaskehalsen på en gaming datamaskin. Toshiba x205 maskinen med 1,8 Ghz CPU scorer likevel høyere enn XPS m1710, hvis du vektlegger 3D mark som viktigste resultat.

 

Arrester meg hvis det finnes motstridende testresultater, men Notebookreview konkluderer med at grensen for laptop gamingmaskiner er flyttet. Se link for mer info. Ligger også mye bilder og en video der.

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3836

 

Toshiba: 8742 3D marks og 4853 PC marks (1,8 Ghz cpu)

Dell xps: 8503 3D marks og 5272 PC marks.

 

Kjøper du toshiba maskinen med 2,0 santa rosa hertz slår antakelig toshibaen dellen også i pc mark. Ellers har ikke NVIDIA gitt "finale" driverne ut enda og ytelsen vil sikkert øke enda etter hvert som driverne modnes. Ellers veier jo design tungt, så om du liker dellens "fast and the furious inspirerte design" så er jo saken biff ;)

 

Jeg ville sendt  en mail og hørt om når komplett.no får inn maskinen og eventuell pris. Inkl. mva vil jo 2500$ gi ca. 19K som er konkurransedyktig i pris med dell maskinen.

9102605[/snapback]

 

santa rosa 7100 har vel kun 2mb cache noe som du nevner yter dårligere enn xps, + at xps kjører 1920 1200 oppløsing noe som hvertfall for min del er uvurderlig og gjør at jeg personlig mener xps er mer for pengene enn denne toshibaen. Jeg kjøpte 1710 nå nylig, men kun fordi den var rabattert 2k. Følte egentlig mer for en rock bærbar, som jo mest sannsynlig vil yte mer enn toshibaen samt ha bedre skjerm. Dette kan jeg da ikke dokumentere men prisen ligger i samme klassen og specs er noe bedre

 

http://www.rockdirect.com

Lenke til kommentar
Starta på ny jobb nå og jeg får pc fra jobben til rundt 20 000 kr.

 

Bruksområder

Jeg skal bruke maskinen for det meste til surfing, se på film og serier, og litt spilling (BF etc)

 

Jeg lurer litt på hva slags herlig jobb du har fått deg. Surfing, film, serier og spilling? :dribble:

9102802[/snapback]

 

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

GF 8700 er på linje med 7950GTX...

 

Hadde glatt gått for den eneste pc'n du får med norsk tastatur og GF 8700:

http://www.rockdirect.com/configureNoteboo...770-T7700&bID=2

Lenke til kommentar
Starta på ny jobb nå og jeg får pc fra jobben til rundt 20 000 kr.

 

Bruksområder

Jeg skal bruke maskinen for det meste til surfing, se på film og serier, og litt spilling (BF etc)

 

Jeg lurer litt på hva slags herlig jobb du har fått deg. Surfing, film, serier og spilling? :dribble:

9102802[/snapback]

 

Jeg får PCen til odel og eie, altså hjem. På jobben får jeg en annen kraftig stasjonær pc å jobbe med.

 

Vil prøve å holde meg til norske nettsteder, selv om rock hadde vært vell så bra som alt annet, tror jeg at det blir fra Norge jeg må bestille, og ikke fra utenlandske nettsteder.

Lenke til kommentar

santa rosa 7100 har vel kun 2mb cache noe som du nevner yter dårligere enn xps, + at xps kjører 1920 1200 oppløsing noe som hvertfall for min del er uvurderlig og gjør at jeg personlig mener xps er mer for pengene enn denne toshibaen. Jeg kjøpte 1710 nå nylig, men kun fordi den var rabattert 2k. Følte egentlig mer for en rock bærbar, som jo mest sannsynlig vil yte mer enn toshibaen samt ha bedre skjerm. Dette kan jeg da ikke dokumentere men prisen ligger i samme klassen og specs er noe bedre

 

9102950[/snapback]

 

Rock Pc'en mangler hdmi, 3 års reklamasjon/garanti. Prisen er jo $4400 kontra $2500 likt konfigurert. Det kommer jo også ann på skjermens lysstyrke, ikke bare oppløsning. Toshiba har jo qosmio modellen som har overlegen lysstyrke sammenlignet med xps'en. Om dette gjelder x205 vet jeg ikke. I tillegg matcher oppløsningen på skjermen HD oppløsning og dermed blir det et klarere bilde enn å vise film med 1920x1200. Det blir jo alt etter hvordan du vektlegger ulike kvaliteter ved skjermen, men større lysstyrke og "klarhet" synes jeg gir vel så mye kvalitetsløft som oppløsningsspranget du henviser til.

 

Dersom prisen ble 15K gir det mye for pengene om du fikk xps maskinen med 7950, 2gig ram, 2,16 Ghz. HD dvd ville jeg ventet med og ettermontert etter et års tid. De tar jo nesten 5K for denne!

 

Etter tråden dedikert til xps m1710 å bedømme, kommer du vel uansett neppe til å angre på kjøpet, dette ser ut til å være en svært god pc i forhold til prisen i dag.

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

GF 8700 er på linje med 7950GTX...

 

9102953[/snapback]

 

Tror dette testresultatet var gjort med gamle drivere. Kommer stadig nye og NVIDIA uttaler at de fortsatt ikke er fornøyd. Selv om de var jevne vil nok ikke 7950GTX kortet nå høyere score i 3Dmark.

9103333[/snapback]

 

GF 8700 kortet som er splitter pine nytt får også nye drivere etterhvert.

Prøv dessuten å sette de kortene mot hverandre i et DX10 spill (feks Lost Planet) og se hvem som får best resultat.

 

Mange Dell fanboys her på forumet as...

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

GF 8700 er på linje med 7950GTX...

 

9102953[/snapback]

 

Tror dette testresultatet var gjort med gamle drivere. Kommer stadig nye og NVIDIA uttaler at de fortsatt ikke er fornøyd. Selv om de var jevne vil nok ikke 7950GTX kortet nå høyere score i 3Dmark.

9103333[/snapback]

 

GF 8700 kortet som er splitter pine nytt får også nye drivere etterhvert.

Prøv dessuten å sette de kortene mot hverandre i et DX10 spill (feks Lost Planet) og se hvem som får best resultat.

 

Mange Dell fanboys her på forumet as...

9103604[/snapback]

 

Er du dum? Egentlig hater jeg dell, men Dell XPS m1710 me geforce go 7950gtx er det beste kjøpet jeg har gjordt, 16000kr med 2gb ram 160gb hdd, 2.16ghz cpu osv.

 

Hvordan kan du en gang tenke på GF 8700 vs GF 7950GTX i et DX10 spill, hallo DX10? 7950GTX har ikke dx 10, det er de som er - et med det, men GF 7950GTX har heller ikke skikkelige drivere enda så det me drivere gjelder begge veier (ivertfall på win vista). På den linken der du kunne kjøpe pcen me norsk tastatur og GF 8700 så måtte du + e på 100punde (1200kr) for GF 7950GTX i steden, ikke at pris har så mye å si men det må jo være en grunn for dette. GF 7950GTX er også veldi overklokkingsvennligt, det kan godt være at GF 8700 og er det, men det vet jeg ingenting om.

 

Personlig ville jeg anbefalt Dell XPS m1710 per dags dato, eller ventet på GF 8800 til bærbare pc, men når det kommer koster det sannsynligvis en god del for pc med dette.

Lenke til kommentar

Bestilte med dette oppsettet idag:

 

Intel® Core™ 2 Duo T7600-prosessor (2,33 GHz, 667 MHz, 4 MB L2-buffer)

 

Ekte Windows Vista™ Home Premium (Engelskt)

Jeg vil formatere å slenge i xp fra jobben, når vista er blitt optimal får jeg en verson fra jobben.

 

Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

 

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

Hvis jeg vil trenge mere etterhvert, får jeg oppgradert til 4 gb.

 

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

 

Fixed Internal 8X DVD+/-RW

 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

 

9-cellers litiumionbatteri (80 W/t)

 

Det kom på totalt 22 500 men fikk 25% rabatt så det endte på rundt 19 000.

 

9 Dagers venting så er den her håper jeg :w00t:

 

Gleder meg stort :thumbup:

 

Takk for hjelpen alle sammen :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...