Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få tilbake noen dyre sko?

VikinGz

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dårlig overskift... men her kommer en historie, jeg trenger litt hjelp til.

I helga var jeg på fest og ut på mårråkvisten så gikk vi tilbake til der jeg skulle sove, jeg og en kompis. Hu som leide leigheten var litt morsom å være ekkel med, så vi hadde det litt morro. Først henta vi ei pute og en bamse og kasta inn til naboen.

Det lagde ikke en eneste lyd.

Og rampen vokste i oss. Så vi kasta inn to par skol og stakk inn. Det bråkte en del, og når vi gikk ut for å se, så hadde hu ved siden av lukka vinduet.

ok tenkte vi, får hente skoa i morgen tidlig.

Dagen etter var hu som bor ved siden av borte, men hadde kasta ut bamsen og puta.

og vi måtte vente til hu kom hjem før vi kunne spørre om skoa, og beklage at vi vekka henne.

Jeg dro hjem senere på dagen og dagen etter fikk hu vi hadde det litt morro med tak i naboen og hu hadde ikke sett noe til noen sko. Selv om vi var to stk som gjore det i mindre berusa tilstand. Begge to var så klare i hode at vi husker alt i vær detalj.

Så vi begynte å lure på om hu kasta de ut sammen med puta og bamsen, men svare hennes var at hu ikke hadde funnet noe sko der inne.

jaha tenkte vi, og grubla litt på det.

Så kom hu til å si at hu hadde planer om å anmelde meg å kompisen for å lage bråk, da gikk det opp ett lys for meg, verken puta eller bamsen lagde noe form for lyd, og vi var stille når vi kasta de inn. Så det var nok skoa hu hadde fått natten forstyret av.

Men jeg vet at det er vår feil, men det viste seg at skoa er noe dyr. Og jeg lurer på om vi kan få løst det på en måte... vi var trosalt to som kasta det inn, og vi vet begge akurat hva som sjedde.

Jeg er enig i at vi ikke skulle gjort det... men var i sånn tullehumør så det var veldig morro...

Hva ville dere ha gjort?

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det her, har sakt til hu som eier skoa at jeg er vilig til å betale min del for det jeg gjore. Men syns det er litt for ille når jeg vet skoa ligger inne hos naboen...

politiet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du vil ha svar på. Hvordan får skoene tilbake eller betraktninger rundt en eventuell anmeldelse?

Alt for mange av innleggene i denne delen av forumet er preget av enkle saker som brukere brenner å ta gjennom rettsystemet eller hos offentlige myndigheter. De aller fleste av disse sakene kan med en viss grad av smidighet løses i minnelighet. For de av dere som ikke kjenner til begrepet i minnelighet, kan jeg opplyse om at det innebærer at partene i tvisten kommer til enighet seg imellom uten å blande andre inn i sitt anliggende. Denne saken er et typisk eksempel på dette. Lykke til

At vårt rettsapparat skal benyttes til bagateller som er et prosessøkonomisk mareritt og det samme gjelder bruk av politiet som pressmiddel i slike sivile saker. Ikke alle saker kan løses utenfor rettsapparatet, men en stor del av dem kan faktisk dette.

Beklager at jeg går litt OT trådstarter, dette var bare et lite hjertesukk og noen generelle betraktninger.

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
Hva ville dere ha gjort?

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det her, har sakt til hu som eier skoa at jeg er vilig til å betale min del for det jeg gjore. Men syns det er litt for ille når jeg vet skoa ligger inne hos naboen...

politiet?

9096745[/snapback]

"Hei onkel politi. Jeg og en kamerat var litt fulle, og kasta et par sko inn vinduet til naboen. Når sier hu at hu ikke har funnet noen sko. Jeg vil anmelde dama for tjuveri, for jeg veit at vi kasta dem inn!"

Si hallo til bøter for ordensforstyrrelse, og farvel til skoene. Som politimann ville jeg også sett om det fantes mulighet for å bøtelegge deg for å kaste bort tiden til en offentlig tjenestemann med småpiss.

Lenke til kommentar

Så langt jeg kan se er det lite dere kan gjøre. Dere klarer aldri å bevise at hun har sett skoene eller at hun har tatt dem. Og siden politiet tvilsomt vil legge noe videre tanke i saken kan skoene fort være tapt.

Djevelen i meg ler litt ondskapsfult.

Lenke til kommentar

Den som er med på leken..... :tease:

Uansett er nok ikke skoene i nærheten av hva en bot for ordensforstyrrelse kan bli. La det bare bli en lærepenge til neste gang du tenker på noe slikt! :whistle:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Den som er med på leken.....  :tease:

Uansett er nok ikke skoene i nærheten av hva en bot for ordensforstyrrelse kan bli. La det bare bli en lærepenge til neste gang du tenker på noe slikt!  :whistle:

9100408[/snapback]

var det jeg tenkte også, derfor har jeg erstattet de skoene også =)

Jeg hadde planer om det fra begynnelsen av... men har lært ^^

Lenke til kommentar
Tosk, du kan prøve å kaste inn dine egne sko og håpe på at naboen kaster ut de andre.

9105419[/snapback]

haha :p

Ja vet d var dumt gjort, vi skulle hente de etterpå.

Vi var inne om tirsdagen og snakket med henne, hu hadde sa bare at det ikke "var" noe sko som ble kasta inn :p

men,men

Lenke til kommentar
hehe, er du feig eller?

Er vel bare å ringe på å si du skal ha skoene.

Nekter hun så er det bare å presse seg inn.

Garanterer deg at du får skoene med engang så er det bare å forlate.

9100387[/snapback]

Jess,glimrende forslag..innbrudd er alltid en intelligent måte å ordne ting på !! :nei:

Lenke til kommentar
hehe, er du feig eller?

9100387[/snapback]

Jess,glimrende forslag..innbrudd er alltid en intelligent måte å ordne ting på !! :nei:

9106741[/snapback]

Blir det samme som at hun nekter å gi tilbake noe som ikke tilhører henne.

Dessuten blir det ord mot ord. Er ikke akkurat som snuten ser deg.

Innbrudd? Døren står jo åpen.

Lenke til kommentar
hehe, er du feig eller?

9100387[/snapback]

9106741[/snapback]

9145745[/snapback]

At døren står åpen betyr ikke at du fritt kan bane deg vei inn på en annen persons eiendom.

Lenke til kommentar
hehe, er du feig eller?

9100387[/snapback]

9106741[/snapback]

9145745[/snapback]

Åja,selvfølgelig,står døren åpen er det jo bare å gå inn..dumme meg !

Lenke til kommentar

Synes egentlig det høres ut som det bare er å bite i det sure eplet og betale. Jævelig kjipt, spesielt siden det er dyre sko. Til alle dere folka som driver og håner ham så ille... kom dere litt ut. Ja, det var dumt, men alle gjør feil av og til - spesielt i fylla. Fylla er visstnok ingen unskyldning, men jeg velger engang å si at det er sånt som skjer. Det er kjipt, men veldig bra at du er mann nok til å ta smellen når den kommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...