haavard_pr Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei Jeg har instalert vista på min pc, og alt funker utmerket utenom lyden. Kommer opp "no audio output device is installed". Forstår det lisk at det er drivere til lydkortet. Lydkortet skal være av merket Conexant Universal Device, det er det som ligger på den originale cd- plata med drivere. Merket på dataen er HP Pavilion ze2000. Finnes masse drivere til xp, men finner ingen til vista. Hadde vært supert med hjelp! Mvh Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Du må ha en driver til vista for lydkortet. Det er store endringer i lydfunksjonen fra xp til vista. Er ikke det å finne på hp, så fungerer det ikke. Da må du vente til om det kommer noen drivere. Lenke til kommentar
haavard_pr Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ok. Hmm, tro hvor lang tid noe slikt kan ta, pc er 1 1/2 år så bør vel komme noe som kan brukes asap? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er helt opptil produsenten det. Det er jo ikke noe krav til at de lager annet enn drivere til det os som fulgte med. 18mnd på laptop er jo ikke kjempe nytt heller. Men ikke værre enn at det kan komme drivere. Lenke til kommentar
haavard_pr Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hmm, er det ikke produsenten av lydkortet som kommer med drivere? Var det de sa på HP da jeg snakket med dem, men dem kunne ikke all verden der. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jo, det er selvsagt lydkortprodusenten som står for det, men de vil naturligvis legges ut på hp sine support sider for din maskin. Hva slags lydkort sitter i maskinen din? Kan være et standard AC 97 lydkort og da er det lett å få driver. Last ned everest om du ikke vet. Prøvd windows update? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ville ikke vært allverdens optimist når det gjelder drivere på HP`s sider, sitat: "Some HP notebook PCs are not designed to operate in the Vista operating system and therefore are not certified as Vista Capable. If your PC does not display the Vista Capable logo shown below, it is a non-capable PC and HP provides no Vista drivers or updates. Microsoft Corporation, and other third party vendors may offer updated drivers for Vista, however HP does not post such drivers on the Web site and does not support their use." Så det kan se ut som du må lete hos produsenten, evt. på Microsoft Update... Lenke til kommentar
haavard_pr Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Snakka med HP igjen, og nå fikk jeg en på tråden som hadde litt mer peil, jeg må kjøpe nytt lydkort ala dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304585 Det var ett eller annet som ike støttet vista på pc`en min, husker ikke hva det het. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå