Gå til innhold

Skal starte med Java til mobil spill.

Gjest Slettet-aNZFa3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aNZFa3

Jeg har tenkt til å starte med Java, til å lage mobil spill, hvor skal jeg starte da, har først tenkt til å lage spill til SE K550i. Men jeg veit ikke åssen jeg skal identifisere knappene som er på mobilen. Jeg har netopp lastet ned noe som heter JCreator (gratis og lovlig fra download.com). Noen som har erfaring med det programmet som kan hjelpe meg igang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å starte med Java, til å lage mobil spill, hvor skal jeg starte da, har først tenkt til å lage spill til SE K550i. Men jeg veit ikke åssen jeg skal identifisere knappene som er på mobilen. Jeg har netopp lastet ned noe som heter JCreator (gratis og lovlig fra download.com). Noen som har erfaring med det programmet som kan hjelpe meg igang?

9096629[/snapback]

Java-programmering på mobil plattform krever at du har et SDK, enten fra Sun, eller helst et fra en av mobiltelefonprodusentene. SonyEricsson har et SDK med emulatorer for de fleste SE-telefoner, og Nokia har et tilsvarende.

Det er en klar fordel å ha et integrert utviklingsmiljø (IDE) som er satt opp til formålet, da det er en veldig omstendelig prosess å jobbe med SDK´ene alene. Jeg vil anbefale deg å benytte Eclipse (www.eclipse.org), og laste ned et plugin som heter EclipseME (www.eclipseme.org).

JCreator er sikkert greit til sitt bruk, men jeg ville ikke benyttet den til programmering mot mobil plattform.

Ellers er det greit å ha generelle Java-kunnskaper før man går i gang med mobilprogrammering.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Som Wernie nevner kan det være lurt å se på Java programmeringsspråket før du ser på mobilprogrammering. Grunnen til dette er fordi du får en mye bedre forståelse av programmering, ikke bare på Mobil. Jeg vil anbefale å titte på Java SE først (Java Standard Edition) og lære deg det grunnleggende (variabler, prosedyrer, OOP, bruk av API'er ol.).

Du kan bruke JCreator til Java SE, det eneste du må gjøre er å laste ned Java SE development kit på din maskin, så er det bare å sette i gang med noen tutorials på nettet eller lesing i en bok. Java SE kan lastes ned her: http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

PS: Husk at når du kan det grunnleggende er det ikke vanskelig å migrere gjennom de forskjellige teknologiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...