Gå til innhold

Ville Xbox360 takla SuperStarDustHD?


Coffey

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare rent nysgjerrig :)

 

Ville Xbox360'n takla alle de steine og partiklene som flyr rundt på skjermen samtidig i SuperStardustHD? Ville den greid alt som PS3en gjør både teknisk og grafisk?

Endret av RetardRabbit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du burde spørre slike spørsmål til en spillutvikler, evt. noen som vet hva de snakker om, de som har programert på både PS3 og 360.

 

Ja, jeg tror Xbox 360 kan klare å kjøre det.

 

Jeg klarte å kjøre det eksempelprogrammet som følger med Ageia PhysX-driverne på en Celeron 1,3 GhZ, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Jeg spørr her inne, fordi jeg har oppfatta at PS3en er så ny at fjortisskonsollfana ennå sitter litt fast inne på Microsoft, så PLIZ, INGEN FANBOY kommentarer! :)

Det klarte du velig fint selv med den første delen i den setningen!

Lenke til kommentar
Jeg lurer bare rent nysgjerrig :)

 

Ville Xbox360'n takla alle de steine og partiklene som flyr rundt på skjermen samtidig i SuperStardustHD? Ville den greid alt som PS3en gjør både teknisk og grafisk?

 

Jeg spørr her inne, fordi jeg har oppfatta at PS3en er så ny at fjortisskonsollfana ennå sitter litt fast inne på Microsoft, så PLIZ, INGEN FANBOY kommentarer! :)

9096306[/snapback]

 

Grafisk så bør vel 360 fikse det greit nok, men tror ikke det er noe på 360 eller PC, som har lignende fysikk-simulasjonen, aktive objekter og partikkel-behandling samtidig.

Det går sikkert ann, men tror ikke det er noen spill på andre platformer som gjør det.

 

Endel av Housemarquee-folkene har bakgrunn i demo-scenen og de elsker og lage mest mulig objekter, og slikt dilldall. Og iogmed at dem har skrytt litt over tallene tror jeg ikke dem jukser med av/på-slåing av aktive objekter.

Men jeg har ikke god nok kjennskap til hardware til å vite om hva som er mulig eller ikke, men dersom de ikke jukser så er tallene de oppga imponerende. :-)

 

Og spillet er ihvertfall bra, selv om jeg suger skikkelig i det.. :p

Lenke til kommentar

Kanskje SuperStarDustHD men som MGS4, Final Fantasy XIII, Eight Days og Lair blant annet vil den nok slite med. Siden de spillene er såpass store takket være Cell ifølge utviklerne. Som Heavenly Sword så har du noen tusen fiender på skjermen samtidig. Legg merke til noen tusen ;) Kanskje har vi sett 30-40 maks tidligere i sånne type spill.

Lenke til kommentar
Kanskje SuperStarDustHD men som MGS4, Final Fantasy XIII, Eight Days og Lair blant annet vil den nok slite med. Siden de spillene er såpass store takket være Cell ifølge utviklerne. Som Heavenly Sword så har du noen tusen fiender på skjermen samtidig. Legg merke til noen tusen ;) Kanskje har vi sett 30-40 maks tidligere i sånne type spill.

9096551[/snapback]

 

 

N3? Der var det en del fiender samtidig,.....

Lenke til kommentar
Kanskje SuperStarDustHD men som MGS4, Final Fantasy XIII, Eight Days og Lair blant annet vil den nok slite med. Siden de spillene er såpass store takket være Cell ifølge utviklerne. Som Heavenly Sword så har du noen tusen fiender på skjermen samtidig. Legg merke til noen tusen ;) Kanskje har vi sett 30-40 maks tidligere i sånne type spill.

9096551[/snapback]

 

Det er vanlig streaming av Bluray som gjør at spill som Lair er store, ikke Cell. :)

 

Er ikke noe problem å få tusen fiender på skjermen samtidig på annen hardware, enn hardware som benytter seg av Cell-prosessoren, det som er intressant er hva Cell-prosessoren forteller fiendene hva de skal gjøre, eller ikke gjøre.

F.eks det krever mye mere båndbredde å fortelle 10 fiender å gjøre forskjellige ting, enn å fortelle at en gruppe på 20 fiender skal gjøre en ting.

 

Det er bl.a. det som er imponerende med tallene på SSHD, jeg synes det ser ut som hver astroide oppfører seg helt naturlig etterhvert som jeg skyter den, og hvor jeg treffer den, og hva jeg treffer den med.

Hvis jeg treffer den helt til venstre, vil den gjenværende biten av astroiden spinne mot høyre, f.eks. og hvis jeg prøver å stirre på den, vil den fortsette å bli helt perfekt simulert videre uansett hvor mye annet jeg gjør med andre astroider virker det som.

Så selv er jeg voldsomt imponert over de tekniske tingene som blir gjort i det spillet, selv om det er helt umulig å se på noe screenshot.

Lenke til kommentar
Kanskje SuperStarDustHD men som MGS4, Final Fantasy XIII, Eight Days og Lair blant annet vil den nok slite med. Siden de spillene er såpass store takket være Cell ifølge utviklerne. Som Heavenly Sword så har du noen tusen fiender på skjermen samtidig. Legg merke til noen tusen ;) Kanskje har vi sett 30-40 maks tidligere i sånne type spill.

9096551[/snapback]

 

Sovna i en skoletime Avean? Cell er jo ikke et lagringsmedie, så den har ca ingen ting å gjøre med størrelsen på spillene, men om du derimot bytter "cell" med "blu-ray" så tror jeg vi kan være litt mer enig.

 

Anyway:

 

Xbox 360 er ikke en sinke med 1 års gammel HW som mange ser ut til å tro. Husk at PS3's 1 års utsettelse ga den ikke 1 år teknologisk fordel. Den bare sto der og venta på at der skulle komme nok Blu-Ray drev. HWen forble den samme under ventetida.

 

Tror nok vi kan se store ting av begge konsoller, om folk bare kunne stoppe å enten bite øra av hverandre eller skryte vilt av hva deres e-penis kan gjøre, så kunne vi sikkert diskutert dette på en mer sivilisert måte. Ah the dreams.

Lenke til kommentar

hehe les intervju med Ninja Theory og utviklerne bak Lair før du uttaler deg. Uten Cell ville de ikke være stand til å lage så store og dynamiske landskaper som de har gjort. Klart hvem som helst kan lage en super stort område og få det til å fungere på Xbox360, men her er det snakk om veldig detaljerte omgivelser med sinnsyk til fysikk i store deler av spillet. Der kommer Cell inn i bildet da den takler en rekke store kalkulasjoner samtidig, og dermed avbelaster RSX GPU`en.

 

Uten Cell ville ikke Lair eksistert ifølge utviklerne.

 

Bear: Det er jo du som starter en krangel her nå, altså her diskuterte vi på en fredelig måte og så måtte du komme med angrep med engang. Hold deg til Xbox trådene.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Uten Cell ville ikke Lair eksistert ifølge utviklerne.

 

Har du en link til de utalelsene eller er det bare noe du tar ut av løse lufta ?

9097127[/snapback]

 

Avean oppfant Cell skjønner du, han vet alt, så han trenger heller ikke å komme med kilder.

 

Nei, la nå fanboyene få tviholde på PS3'en sin, så kan vi andre få kose oss med spillene.

 

Det eneste som skiller PS3 fra 360 er håndkontrolleren, spill spill, ikke konsoller. :roll:

Lenke til kommentar
Uten Cell ville ikke Lair eksistert ifølge utviklerne.

 

Har du en link til de utalelsene eller er det bare noe du tar ut av løse lufta ?

9097127[/snapback]

 

Avean oppfant Cell skjønner du, han vet alt, så han trenger heller ikke å komme med kilder.

 

Nei, la nå fanboyene få tviholde på PS3'en sin, så kan vi andre få kose oss med spillene.

 

Det eneste som skiller PS3 fra 360 er håndkontrolleren, spill spill, ikke konsoller. :roll:

9097147[/snapback]

:!: :!: Kunne ikke sagt det bedre selv :thumbup:

Lenke til kommentar
hehe les intervju med Ninja Theory og utviklerne bak Lair før du uttaler deg. Uten Cell ville de ikke være stand til å lage så store og dynamiske landskaper som de har gjort. Klart hvem som helst kan lage en super stort område og få det til å fungere på Xbox360, men her er det snakk om veldig detaljerte omgivelser med sinnsyk til fysikk i store deler av spillet. Der kommer Cell inn i bildet da den takler en rekke store kalkulasjoner samtidig, og dermed avbelaster RSX GPU`en.

 

Uten Cell ville ikke Lair eksistert ifølge utviklerne.

 

Bear: Det er jo du som starter en krangel her nå, altså her diskuterte vi på en fredelig måte og så måtte du komme med angrep med engang. Hold deg til Xbox trådene.

9097109[/snapback]

 

Det er hva de sier Avean, det er ikke med andre ord lov å regler. Selvfølgelig vil de si at Cell er den eneste prosessoren som kan takle dette, det er jo det de er betalt for.

 

Du kan jo f.eks ta en titt på den "oh so exclusive" Alan Wake. Der har du og en sinsvak detaljert verden med dynamisk lyssetting og hele pakken. Ja, innklusiv fysikk.

 

Som jeg har sagt, selvfølgelig vil utvikleren skryte uhemme av platformen de utvikler for, det er jo PR på høy nivå. Hadde dog ikke trod at noen skulle sluke det så rått uten å stille seg nevneverdig kritisk til hva en utvikler sier. Kildekritikk er gode saker.

 

Og angående diskusjon på fredelig måte, ser ut som det er fredelig diskusjon så lenge er enig med 1, men noe uenighet skaper stor krangel. Jeg ser allerede tendensene.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Uten Cell ville ikke Lair eksistert ifølge utviklerne.

 

Har du en link til de utalelsene eller er det bare noe du tar ut av løse lufta ?

9097127[/snapback]

 

Avean oppfant Cell skjønner du, han vet alt, så han trenger heller ikke å komme med kilder.

 

Nei, la nå fanboyene få tviholde på PS3'en sin, så kan vi andre få kose oss med spillene.

 

Det eneste som skiller PS3 fra 360 er håndkontrolleren, spill spill, ikke konsoller. :roll:

9097147[/snapback]

 

?? Eneste jeg har skrevet er direkte ord fra utviklerne selv fra E3 2007, aner ikke hva du babler om fanboy engang. Tok du deg nær over at PS3 faktisk er bra ? Hold deg til Xbox trådene du også. :!:

Lenke til kommentar
Nei, jeg tar meg ikke nær, jeg har en PS3 skjønner du.

 

Og ja, du er en av de største fanboyene Gamer.no har hatt i historien, les hva du skriver da gutt. :roll:

9097219[/snapback]

 

Avean har hatt noen av de beste gullkornene i Gamer historie!

360 vs PS3 var som David vs Goliath

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...