Gå til innhold

VLC Mediaplayer? Er den bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows media player tar bare noen få film formater. Vlc tar flere formater og inneholder codeker til å spille av filmer på. Vlc skal vel være en av de beste spillerene å ha på pc en til å spille av filmer. Pluss at den " retter " på en måte opp feil på filer hvis det er det.

Jeg trøbbla mye med sånt i førsten jeg å, men det er masse å søke på på nett og mange forum som tar for seg slike ting og har det lageret så det er bare å søke å lese.

Skriver en liten pm til deg å jeg.

Mvh poffy

Endret av poffy
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en MediaPlayer som tar flere formater enn VLC så må du bruke ZoomPlayer. Den bruker jeg, og den skal ta både QuickTime og RealMedia Filer. Riktignok har jeg hverken prøvd RealMedia eller QuickTime filer på den, men det skal fungere tror jeg.

Lenke til kommentar

Det skjer noe merkelig med min Mediaplayer, den henger seg opp (kræsjer) når jeg hopper fremover, så jeg bruker bare VLC.

Eneste VLC ikke tar er DRM-beskyttede filmfiler som krever at man har brukernavn/passord på nettstedet man lasta de ned fra. De må åpnes i WMP ellers får man ikke frem passord-boksen, og VLC viser bare fargesmørje.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Windows media player tar bare noen få film formater. Vlc tar flere formater og inneholder codeker til å spille av filmer på. Vlc skal vel være en av de beste spillerene å ha på pc en til å spille av filmer. Pluss at den " retter " på en måte opp feil på filer hvis det er det.

Jeg trøbbla mye med sånt i førsten jeg å, men det er masse å søke på på nett og mange forum som tar for seg slike ting og har det lageret så det er bare å søke å lese.

Skriver en liten pm til deg å jeg.

Mvh poffy

9096549[/snapback]

Trodde ikke VLC innehold codeker jeg, leste om det en plass, men husker ikke hvor.

Men on topic: VLC er genialt, for å bruke windows media player må du legge inn codek pakker osv for å få de fleste filmer til å fungere, men med vlc fungerer nesten alt uten noen codekpakker. Jeg foretrekker mediamonkey til musikk, men til film er det ingenting som er bedre en VLC imo.

Lenke til kommentar

vlc spiller omtrent alt som kan spilles av...

bare mat den med diverse formater og nyt. vlc klarte til og med a spille av en dvd som jeg hadde kopiert til iso. jeg apnet iso-filen og der poppet dvd'en opp. det er imponerende! har fjernet realplayer helt etter at jeg fant vlc, men desverrre sa ma jeg beholde quicktime for a spille av trailere... vlc er absolutt et must for pc'en!

Lenke til kommentar

VLC er den mest bunnsolide mediaavspilleren jeg har prøvd noen gang. Grunnen til at jeg prøvde VLC for noen år tilbake var fordi jeg enda brukte vanlige mediaavspillere med codec-pakker, og fikk derfor støtt og stadig trøbbel med codec-krøll, osv.

VLC har alle nødvendige codecer integrert, så når du har installert VLC er alt klappet og klart, og du slipper codec-krøll. VLC har også en kjekk funksjon for hurtigtaster slik at man bl.a kan sette lyd-synkroningsverktøyet til å styres av f.eks pluss- og minus-tastene, og du kan justere synkroniseringen mens filmen avspilles.

Ellers spiller VLC av filer som mangler headere og annen nødvendig informasjon som andre medieavspillere vil påstå ikke er mediefil, er ukjent, er korrupt/ikke-avspillbar, eller som kræsjer.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...