Beyma Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Jeg skal ha nytt bankkort med visa og jeg trenger noen tips.. Jeg ser at scandiabanken er et bra alternativ.. Jeg vil ha en lønnskonto,sparekonto og en konto til bilen min. Finnes det en bra,billig og gebyrfri bank til dette? Takk for hjelpen Endret 18. juli 2007 av crimar Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei Er selv skandiabanken kunde å vil da klart anbefale deg dette da DnBNor Nordea og disse andre storbankene driver med svinn, det er jo overprising deluxe. Gå for skandiabanken du vil neppe angre. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei Er selv skandiabanken kunde å vil da klart anbefale deg dette da DnBNor Nordea og disse andre storbankene driver med svinn, det er jo overprising deluxe. Gå for skandiabanken du vil neppe angre. 9096233[/snapback] Driver med svinn? Hva mener du med dette? Er du check-in kunde hos Nordea (gratis kundeprogram for alle mellom 18 og 28), betaler du kr 0,- i årsgebyr for kortet. Skandiabanken skal derimot ha kr 250,- i årsgebyr. Det er ingen kostnad å bruke Nordeakortet i treminal i Norge eller utlandet. Minibank er gratis i alle utanladske minibanker (valutapåslag på 1,75% kommer i tillegg som i Skandiabanken). Eneste som koster med dette kortet er dersom man tar ut penger i andre bankers minibanker i Norge. Det koster kr 7,-. Sjekk fakta før du slenger dritt. Må nevnes at jeg jobber i Nordea, men jeg snakker ihvertfall ut fra fakta og ikke synsing som brutti tydeligvis gjør... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Hei Er selv skandiabanken kunde å vil da klart anbefale deg dette da DnBNor Nordea og disse andre storbankene driver med svinn, det er jo overprising deluxe. Gå for skandiabanken du vil neppe angre. 9096233[/snapback] Driver med svinn? Hva mener du med dette? Er du check-in kunde hos Nordea (gratis kundeprogram for alle mellom 18 og 28), betaler du kr 0,- i årsgebyr for kortet. Skandiabanken skal derimot ha kr 250,- i årsgebyr. Det er ingen kostnad å bruke Nordeakortet i treminal i Norge eller utlandet. Minibank er gratis i alle utanladske minibanker (valutapåslag på 1,75% kommer i tillegg som i Skandiabanken). Eneste som koster med dette kortet er dersom man tar ut penger i andre bankers minibanker i Norge. Det koster kr 7,-. Sjekk fakta før du slenger dritt. Må nevnes at jeg jobber i Nordea, men jeg snakker ihvertfall ut fra fakta og ikke synsing som brutti tydeligvis gjør... 9097232[/snapback] Mye koster dette kortet å bruke, eller "dra kortet" butikker? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Som sagt gratis i terimnal (dra kortet i butikken) både i Norge og utlandet. Er ett fullverdig vanlig Visakort det er snakk om. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Ulempen med Nordea er at renten er nokså fraværende, så hvis man i snitt har over 10 000 kr stående på kontoen sparer man inn utgiften til kortet (etter skatt). Endret 18. juli 2007 av Naranek Lenke til kommentar
lain Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Om du går for dnbnor student får du vel både visa, mastercard og nettbank for 30 spenn i mnd. https://www.dnbnor.no/person/fordelsprogram/student/ Får også med ganske mye annet dill. Kan være greit å sjekke ut. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 SKB er gratis i alle minibanker og terminaler det kan ikke nordea skilte med. Dessuten kan man også handle fond og aksjer enkelt i Skandiabanken. Når det gjelder DnB så er de latterlig dårlig på dette området da dere systemer er nede annen hver time. Lenke til kommentar
lain Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Kjører selv dnbnor, og det er ikke nede så mye som folk skal ha det til, men vg osv er flnke til å sette det på framsiden i store bokstaver hver gang det skjer. Fond og aksjer har jeg ikke vært borti, så der aner jeg ikke hva dnbnor har som valg. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 SKB er gratis i alle minibanker og terminaler det kan ikke nordea skilte med. Dessuten kan man også handle fond og aksjer enkelt i Skandiabanken. Når det gjelder DnB så er de latterlig dårlig på dette området da dere systemer er nede annen hver time. 9097733[/snapback] Aksjer og fond handler man enkelt i så og si alle nettbanker. Du skal ha minst 35 uttak i andre bankers minibanker for at Skandiabanken skal lønne seg. Terminal og utlandet er som sagt gratis. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 De fleste selger enkelte fond (vanligvis sine egne), og tilbyr gjerne aksjehandel også, men Skandiabanken har svjv. lavere kurtasje enn alle andre banker, og mye bedre utvalg i gode fond. Lenke til kommentar
Puma1111 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du må for all del unngå DNBNOR eller tjenester disse står for. Grunnen er kort og godt all feilfunksjonen i DNBNORs tjenester som har pågått i 2 år nå, uten at de klarer å rette det opp. Det er rett og slett en risiko å basere seg på tjenester fra denne banken. Du kan plutselig oppleve at du står uten penger i utlandet, fordi kontoen din ikke virker, eller kommer i beit på annen måte. Det høres utrolig ut, men det er faktisk virkelighetens verden. I tillegg er DNBNOR kjent for å ta kraftige gebyrer på alt mulig. Banken har en policy med å lokke inn kunder ved å være veldig generøse med lån, men dette tar de inn med høye renter og gebyrer når de vet at kunden er låst med høye lån som de ikke får refinansiert i andre banker. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Grunnen er kort og godt all feilfunksjonen i DNBNORs tjenester som har pågått i 2 år nå, uten at de klarer å rette det opp. Det er rett og slett en risiko å basere seg på tjenester fra denne banken. Du kan plutselig oppleve at du står uten penger i utlandet, fordi kontoen din ikke virker, eller kommer i beit på annen måte. 9194299[/snapback] Kan du utdype? Jeg er 21 og har hatt samme konto (og kontonummer) i DnB NOR i 21 år. Har vært innom Fox og Pia, Intro, Total, Total Pluss og nå SAGA - men har aldri hatt "problemer med kontoen som ikke virker". Nå ble jeg nysgjerrig, hva er det disse problemene dreier seg om? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I tillegg er DNBNOR kjent for å ta kraftige gebyrer på alt mulig. Kan du spesifisere deg litt? Jeg har hatt Nordea i 19 år, og skaffet meg Dnb for 1 år siden. Dette fordi jeg fikk mye bedre service, samt personlig service i min lokale Dnb filial. Liker dessuten nettløsningen bedre, men nok av det.. hvilke gebyrer? Jeg har student programmet, og betaler ingenting i terminal eller Dnb's minibanker, samt at VISA og MasterCard er uten årsgebyr. Eneste jeg betaler er 30 kr mnd, men dette er noe de aller fleste banker tar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå